Seděli jsme u nedělního obědu, dlouze přemýšleli a řekli si ANO: Postavíme Laser Arénu!
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Seděli jsme u nedělního obědu, dlouze přemýšleli a řekli si ANO: Postavíme Laser Arénu!Seděli jsme u nedělního obědu, dlouze přemýšleli a řekli si ANO: Postavíme Laser Arénu!

 

Seděli jsme u nedělního obědu, dlouze přemýšleli a řekli si ANO: Postavíme Laser Arénu!

Google       25. 3. 2013       42 254×

Měli jsme jasnou vizi, jak by to mělo vypadat. Každého z nás ta hra chytla. Je to adrenalin, vzrušení, perfektní zábava a člověk se za těch pár minut pořádně naběhá, což prospívá i tělu, když celé dny jen sedí za počítačem. Dali jsme hlavy dohromady a začali jsme.

Reklama
Reklama

Tento článek zde vychází jako osobní glosa, jak jsme stavěli naši Laser Arénu v Brně a jak jsme se snažili propojit naše zkušenosti z našeho oboru do reálného prostředí.

Pokud máte zájem postavit Laser Arénu, určitě se podívejte na nabídku Laser Game Arény.cz.

Nadopováni všemi díly Pohlreicha a po zkušenostech s provozem a budováním sportovního areálu Sport Balkán jsme se vrhli do zcela nové aktivity, kterou někteří už jistě někde hráli a ti ostatní ji určitě viděli v jednom z dílů How I met your mother.

Sledujte Arénu na Facebooku: fb.com/tronlaserarena

Naše představa byla jasná. Měli jsme volné prostory, měli jsme vytvořené zázemí a měli jsme vizi, jak chceme, aby to vypadalo.

Vyzbrojeni zkušenostmi z Laser arén, kde jsme předtím hráli, jsme chtěli vytvořit Laser Arénu, která je „jiná“. Jak svým prostředím, tak i přístupem. Věděli jsme, co nám vadí, co bychom udělali jinak, měli jsme konkrétní návrhy, plány, vymyšleno spoustu nových věcí, které by šly do této úžasné hry zakomponovat. A abychom nebyli jen u obligátního „udělali bychom to jinak a lépe“, tak jsme do toho opravdu šli a zkusili to.

Prostory dříve sloužily jako sály pro cvičení

Nejprve trošku k tomu, co vlastně ta „Laser Tag“, „Laser Aréna“ nebo „Laser Game“ je. Hra je velmi podobná paintballu s tím, že zásah nebolí, protože vše ovládá technika. Zásahy zaznamenává vaše vesta, do které se snaží protihráči střelit laserovou zbraní.

Hraje se v aréně, ve které je tma a kde jsou rozmístěny různě překážky. Vaším cílem je co nejvícekrát zastřelit protihráče, ať už všechny nebo ty z druhého týmu, pokud hrajete týmovou hru.

V České Republice je aktuálně už vcelku dost Laser Arén, takže vyzkoušet si Laser Game můžete prakticky všude. My jsme se snažili inovovat. Udělat hru více dynamičtější a akčnější.

Brána mezi recepcí a přípravnou místností. Zde se také hráči fotí.

Musím říct, že jsme odvedli velký kus práce. Pozapojovat a sladit všechnu techniku, kterou jsme si namysleli, bylo náročné. Páni elektrikáři by mohli povídat, tam padala slova! :-)

Když jsme pana elektrikáře pozvali na testovací hru, tak jsem mu ještě před ní říkal, kde bych chtěl co zapojit a kde bych ještě potřeboval zásuvky. Při hře jsem pak slyšel křik: „Já ti dám zásuvku ty parchante!

Když probíháte po aréně a střílíte do soupeřů, chtěli jsme, aby existovaly mechanismy, které hru mění, přímo při samotné hře.

Přípravná místnost, vč. mapy Arény

Naše zkušenosti byly takové, že jsme přišli do nějaké Arény, dali nám vesty, vysvětlili pravidla, zahráli jsme si, dostali výsledky a pak další hra, zase to samé. Nevýrazná hudba, stále stejný styl, nebylo místo, kde byla hra více „dynamická“ a kde byla naopak pomalejší.

Vytvořili jsme několik herních módů a herních prostředí, které přehledně vidíte hned při vstupu do recepce Arény. Můžete si tak hned vybrat z naší nabídky: deathmatch, týmová hra nebo hra se základnami?

Recepce a výběr herních módů a prostředí

Konec je i stále stejné hudbě. Máme licencovanou hudbu od kapel, jako jsou Daft Punk nebo kterou znáte z filmů. Vytvořili jsme šest herních prostředí, kde každé má své „nastavení“, své efekty, svůj průběh. Většinu řídí počítače, náhodné jevy ale dodávají hře naši operátoři, kteří dokážou měnit různé vlastnosti herního stylu nebo nastavení arény v průběhu hry.

Můžete si tak u nás vybrat něco, co sami znáte nebo máte rádi:

  • Tron: Original - motiv inspirovaný filmem Tron: Legacy a proložený hudbou od francouzského dua Daft Punk
  • Tron: Electro - oproti původnímu motivu mají v Tron Electro výraznější podíl elektronické prvky
  • Alien - inspirovaný legendární filmovou Sci-fi režiséra Ridleyeho Scotta: Vetřelec. Temný a hororem nadupaný motiv, který vás přenese na palubu vesmírné lodi těsně před její explozí
  • Western - obsahuje nejznámější a zároveň i nejkrásnější filmovou hudbu Ennia Morricona.
    Westerové klasiky, ve kterých hrál Clint Eastwood, Henry Fonda nebo Jamie Foxx
  • Mortal Kombat - herní i filmová hudba inspirována legendární akční hrou a neméně známým kultovním snímkem Mortal Kombat
  • War - déšť, blesky, zbraně, kolem létající helikoptéry a do toho super bojová hudba

Další motivy připravujeme a brzy se tak u nás můžete těšit na další, na který si smlsnou hlavně fanoušci Marvelu. Žádná hra tak není stejná.

Na různých místech v aréně můžete narazit na laserové brány.

Laserové brány, které reagují na pohyby, pozici a skóre hráčů

Aréna po celou dobu hry sleduje pozici a skóre všech hráčů a dle toho mění (spolu s operátorem) herní mechanismy. Jednoduše řečeno: aréna podporuje ty nejlepší hráče. Takže když jste dobří a pronásleduje vás váš protihráč, aréna po vašem průchodu zaktivuje laserovou bránu a vašemu pronásledovateli tak znemožní průchod.

Eagle Eye

Ve středu arény je položena vyvýšená, více-přístupová překážka Eagle Eye. Přítup je na ni je ze všech stran, nahoře je bunkr, který může obsadit klidně celý tým. Jeden průchod je navíc hlídaný laserovou bránou. Z bunkru je vidět takřka na celou arénu a je to tedy velmi taktická překážka.

Zlý TronPod :-)

Nad bunkrem je nicméně náš TronPod. Jedná se o zlé zařízení :-), které sleduje hráče a jednou za čas po nich vystřelí laserovým paprskem. Lze jej však zasáhnout, a pokud se tak stane, TronPod vystřílí všechny hráče, které má ve svém zorném úhlu jménem hráče, který ho zasáhl. A vzhledem k tomu, že je TronPod umístěný nad bunkrem, může vystřílet jeho celou obranu.

A když už jsme si dali tu práci vytvořit rozmanité hudební motivy, nainstalovali jsme i kvalitní audio techniku. Nechtěli jsme jen klasické reproduktory, ze kterých je slyšet puštěná hudba.

Aréna obsahuje celkem 19 reproduktorů a dohromady tvoří unikátní systém prostorového zvuku, navíc s certifikací THX.

Do různých částí arény jsme nainstalovali speciální tlustostěnná zrcadla, která zobrazují různé kouty arény. Skrze tato zrcadla lze nejen vidět, ale také střílet, čehož hráči velmi využívají :-).

Testovali jsme také různé typy mlhy, kterou do arény pouštíme. Chtěli jsme, aby si hráči mohli vychutnat opravdu zamlženou arénu bez ztráty hratelnosti. A tak nabízíme jako bonus „opravdu hodně mlhy“.

Nainstalovali jsme také výkonnou vzduchotechniku, která dokáže během několika sekund kompletně vyměnit vzduch v aréně i mimo ni, ale mlha v aréně zůstane.

Šli jsme cestou přidané hodnoty. Víme, že po hře jsou všichni hráči zpocení a nemusí všem vyhovovat si s sebou brát náhradní oblečení a čekat, než „vychladnou“. Zázemí tak poskytuje kromě sprch i uzamykatelné skříňky na věci a po samotné hře se mohou hráči přesunout na náš Bowling Bar, který jsme dělali před Laser Arénou :-).

Po hře a třeba sprše tak můžete rovnou zajít na pivko nebo Kofolu, nebo si dát ještě Bowling nebo Kulečník, prostě hezky zakončit načatý den.

Přijďte si zahrát!

Když jsme dělali náš web, rozhodně jsme chtěli jedno: chtěli jsme být mobilní.

Web Laser Arény: tronlaserarena.cz

Sice si hráči mohou rezervovat termín hry skrze e-mail nebo telefon, ale není nad to si termín sám vybrat přímo z mobilního telefonu. Proto je náš web responsivní, včetně rezervačního systému.

Chtěli jsme ukázat, co jsme celý rok připravovali. Proto se lze na webu dočíst opravdu všechno o aréně, technice a herních možnostech.

Arénu stále vylepšujeme, chystáme nové módy a zapojujeme další techniku do arény.

Přijďte nás vyzkoušet a zahrát si. Přijďte se podívat, jak si geekové, „ajťaci“ postavili Laser Arénu :-). Veškeré novinky dáváme samozřejmě i na náš Facebook a Twitter.

Hra brzy čeká i celou redakci v rámci oslavy 10 let našeho webu. Přineseme pak fotky spolu s výsledky :-).

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Tagy:
Hlasování bylo ukončeno    
27 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Mobilní datový provoz vzroste sedmkrát.

Mobilní datový provoz vzroste sedmkrát.

Už v roce 2021 bude mít více obyvatel zeměkoule mobilní telefon (5,5 miliardy) než bankovní účet (5,4 miliardy), tekoucí vodu (5,3 miliardy) nebo pevnou telefonní linku (2,9 miliardy). Vyplývá to z analytické studie Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast (2016 to 2021). Analytici také předpovídají, že se tento výrazný růst, spolu s rozmachem chytrých telefonů a připojení do internetu věcí promítne i do celkového objemu přenesených mobilních dat. Studie říká, že do roku 2021 vzroste sedminásobně, k čemuž přispěje i zvyšování přenosové rychlosti sítí a nárůst sledování videa na mobilních zařízeních.

Reklama autora

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý