Začínáme vyvíjet aplikace pro Windows Store v HTML
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Začínáme vyvíjet aplikace pro Windows Store v HTMLZačínáme vyvíjet aplikace pro Windows Store v HTML

 

Začínáme vyvíjet aplikace pro Windows Store v HTML

Google       Google       25. 4. 2013       27 735×

Nové uživatelské rozhraní Windows 8 přináší nový způsob vytváření aplikací. Všechny aplikace, které se instalují z Windows Store, jsou postaveny na nové systémové knihovně Windows Runtime. Tato knihovna je stejná na počítačích postavených na procesorové architektuře Intel i ARM. Windows Store aplikace tedy běží na obou platformách a je pro obě platformy identická.

Reklama
Reklama

Windows Runtime

Rozhodnete-li se vytvářet aplikace pro Windows Store, můžete si vybrat z několika programovacích jazyků a způsobů vytváření uživatelského rozhraní. My se zaměříme na možnost vytvářet aplikace pomocí HTML5, CSS3 a Javascript.

Windows Store

Tři měsíce po uvedení Windows 8 na trh se prodalo přes 60 000 000 licencí. Windows Store má tedy v tuto chvíli stejný počet potencionálních zákazníků, čekajících na vaši aplikaci. Windows Store slouží pro distribuci a monetizaci aplikací. Pro běžného uživatele je to jediná možnost, jak si nainstalovat aplikaci do nového uživatelského rozhraní. Pro firemní zákazníky je možné distribuovat aplikace pomocí tzv. sideloading.

Monetizace aplikací

Nejjednodušší možnost je jednorázový prodej aplikace. Pokud se chcete rozhodnout pro jednorázový prodej, je vhodné vytvořit trial verzi aplikace. To za vás udělá Windows Store, stačí nastavit tuto volbu během vyplnění formuláře pro certifikaci aplikace a vy nemusíte napsat ani řádek kódu v aplikaci. Windows Store se pak postará a ukončení funkcionality aplikace po vypršení trial verze. Můžete také vytvořit trial verzi, která nikdy nevyprší a omezit funkčnost aplikace. To už budete muset naprogramovat sami, resp. ověříte si aktuální licenci aplikace a podle toho změníte funkčnost.

Další možností je dokupování obsahu z aplikace, např. nových úrovní hry nebo dalších čísel časopisu.

Poslední možností je vkládání reklamního obsahu pomocí Microsoft Ad. Tato volba má smysl pouze v případě, že budete aplikaci nabízet na trzích, kde je Microsoft Ad podporován pro zobrazování reklamy.

Pokud využijete monetizační modely, které využívají možnosti Windows Store, tak je zisk dělen v poměru 30:70 nebo 20:80 pokud obrat prodeje aplikace přesáhne 25 000 USD.

Pro dokupování obsahu můžete využít svůj vlastní systém, stejně tak pro zobrazování reklamy a nemusíte využívat pro monetizaci aplikací Windows Store.

Pro inspiraci se podívejte na blog Kevina Ashley Making $30,000 a month on Windows 8 apps.

Přehled článků, které vám mohou s certifikací a prodejem aplikace pomoct:

Co si nainstalovat

Abyste mohli vyvíjet aplikace pro Windows Store, budete potřebovat Windows 8 a Visual Studio 2012. Vše potřebné ke stažení najdete na stránkách vývojářského centra Windows Store aplikací.

Pokud jste předplatitelé MSDN nebo jste v programu Bizspark nebo Dreamspark, tak máte k dispozici potřebný software zdarma. Na začátku vám bude stačit Visual Studio Express 2012 for Windows 8. Jen je třeba si uvědomit, že tato verze, která je sice zdarma i pro komerční použití, má omezenou funkčnost pro některé pokročilejší scénáře, jako je třeba vzdálené ladění aplikace.


Součástí instalace Visual Studio 2012 je i nástroj Blend for Visual Studio, který je určen pro design aplikací.

Windows App Certification Kit

Další nástroj, který byste si měli doinstalovat, je Windows App Certification Kit. Pomocí tohoto nástroje si můžete udělat základní certifikaci sami na vašem počítači. Nástroj se v prvé řadě zaměřuje na odhalení potencionálních problémů během startu a ukončování aplikace. Také hlídá, zda neprovádíte nějaká nepovolená volání knihoven mimo Windows Runtime. Pomocí WACK můžete také certifikovat desktopové aplikace.

Remote Tools for Visual Studio 2012

Remote Tools for Visual Studio 2012 je aplikace, pomocí které můžete spouštět aplikace na jiném počítači a vzdáleně je ladit. Oba počítače je doporučeno mít na stejném síťovém segmentu, jinak podle našich zkušeností na sebe „nevidí“ a není tak vzdálené ladění možné.

Informace pro začátečníky

Pro začátečníky máme připravenou krátkou sérii článků v češtině, které vás provedou úplnými základy vývoje aplikací pro Windows Store.

Design aplikací

Pokud jste si už vyzkoušeli, jak aplikaci napsat, je vhodné, abyste si i jako vývojáři přečetli něco o návrhu uživatelského prostředí aplikací. Všechna pravidla pro návrh uživatelského prostředí najdete v dokumentu Windows 8 User experience guidelines (v angličtině). Je třeba si uvědomit, že design aplikace hraje velkou roli v úspěšnosti aplikace.

Praktická cvičení pro Windows 8

Po té, co jste zvládli základní cvičení a přečetli si něco o designu aplikace, je vhodné pokračovat praktickými cvičeními, která vás provedou vývojem aplikace pro Windows Store od začátku po komplexní aplikaci, která využívá všech možností Windows 8.

Obecné postupy

Na stránce Developing Windows Store apps najdete několik kapitol, které se věnují různým částem vývoje aplikací pro Windows Store, jako je uživatelské rozhraní, multimédia, práce se sítí atd. Ke každému tématu máte k dispozici teoretický úvod a jednoduchou ukázkovou aplikaci.

Příklady

Na stránce ukázek Windows Store aplikací najdete několik set ukázkových aplikací, které vám pomohou při studiu vývoje Windows Store aplikací. Každá ukázka se vždy zaměřuje na jedno téma a je zpracována od A do Z.

Videa

Výuková videa najdete buď v češtině na MSTV.cz nebo na Channel9 v angličtině.

Elektronické publikace

K dispozici máme několik publikací zdarma v elektronické podobě, které berte jako čtení, které vám rozšíří znalosti.

Programming Windows 8 Apps with HTML, CSS, and JavaScript (anglicky) – velmi dobře napsaná knížka, která komplexně pokrývá problematiku vývoje Windows Store aplikací v HTML5.

Introducing Windows 8: An Overview for IT Professionals (anglicky) – v této knize se dozvíte, jak fungují Windows 8 z hlediska správy počítače. Mohlo by vám to pomoci při vytváření aplikací.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
17 hlasů
Google
Specialista pro vývojové nástroje ve společnosti Microsoft v České republice. Televize pro vývojáře, Vše pro vývojáře.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý