Jak jsme vytvořili sociální síť pro sportovce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Jak jsme vytvořili sociální síť pro sportovceJak jsme vytvořili sociální síť pro sportovce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Jak jsme vytvořili sociální síť pro sportovce

Google       Google       24. 6. 2013       25 638×

Již na střední škole nás zajímal zdravý životní styl, fitness a seberealizace. Na základě naší aktivity jsme si často ukládali výsledky, porovnávali je a zpětně analyzovali. Vzhledem k tomu, že jsme používali pouze poznámkové bloky, papír a tužku, bylo složité své výsledky ukázat ostatním, pochlubit se a motivovat.

Reklama
Reklama

Autorem textu je spoluautor aplikace Milan Kubík.

Na úvod bych rád představil vývojový tým, který se skládá ze dvou českých studentů a externího grafika a ilustrátora. Prvním z nich je Milan Kubík, student Fakulty informatiky a managementu na Univerzitě v Hradci Králové, který se staral především o vývoj samotné aplikace, testování a optimalizaci pro uživatele.

Na druhé straně Matěj Dachovský, student 1. ročníku VŠEM, který má pod palcem marketing, reklamní činnost a propagaci projektu. Jak již bylo zmíněno, o ilustrace a celkový webdesign se postaral Libor Drobný, kterému jsme velmi vděčni.

Kde se zrodil nápad?

Náš zájem o tuto problematiku rostl a zapojilo se několik dalších členů, kamarádů a známých, kteří měli stejný směr jako my - zdravý životní styl, motivace a seberealizace. Po několika dnech byl vznesen nápad na vývoj nové internetové aplikace pro český a slovenský trh, v níž by uživatel bez rozdílu věku, pohlaví nebo sociálního zařazení mohl pomocí svého internetového prohlížeče bezplatně evidovat veškeré svoje aktivity.

Původní nápad byl pouze na evidenci sportovních aktivit, později jsme však zařadili i další činnosti a profese. Systém se rozrůstal a dnes nabízí bezmála tisíc různých aktivit a činností v několika desítkách kategorií. Po vytvoření základních funkcí, splnění průvodního nápadu a otestování jsme se rozhodli přidat i statistiky a analýzy těchto cvičení. Počítali jsme nejen spálené kJ, ale také získané body a určitý posun uživatele.

Zdravý životní styl, fitness, cvičení a diety. Nenechte se zmást těmito slovy, aplikace je určena pro širokou veřejnost.

Pořád jsme neměli dost. Měli jsme pocit, že něco chybí a doplnili jsme dosavadní funkčnost o možnost přidání jídel, pokrmů, nápojů, salátů a dalších surovin, které denně konzumujeme. Na základě výšky a váhy jsme poskytovali základní informace o BMI.

Měli jsme vytvořený koncept, funkční aplikaci, ale nebylo nám jasné, jakým směrem by se měla aplikace ubírat dále. Jak porovnávat své výsledky, kontrolovat je, sdílet s ostatními? Pro tento účel jsme vytvořili několik streamů, které obsahovaly příspěvky uživatelů. Umožnily jim nahrávat ilustrační fotografie a texty, komunikovat s dalšími uživateli, přidávat se navzájem do přátel, apod. Vznikla tak menší sociální sít, která hraje prim svými možnostmi motivace uživatelů.

Co je na aplikaci jedinečného?

Chtěli jsme vstoupit na český internetový trh s něčím kvalitním, co bude uživatele bavit a nebude příliš složité na obsluhu. Spojili jsme se s předními českými grafiky, ale i programátory. Kontaktovali jsme přední české fitness trenéry a trenérky, pomocí nichž jsme se snažili sestavit co nejpřesnější informace, a nakonec jsme do naší aplikace vložili i kus sebe, naší motivace a chuti něčeho dosáhnout.

Zakládáme si na jednoduchém přístupu, bezplatnosti veškerých služeb, kvalitním a zábavném designu a osobním přístupu k našim uživatelům.

Pro koho je aplikace určena?

Zdravý životní styl, fitness, cvičení a diety. Nenechte se zmást těmito slovy. Nepředstavujte si pod cílovou skupinou pouze vyzáblé nebo urostlé sportovce, kteří sportem žijí. Aplikace je určena pro širokou veřejnost. Pro maminky s dětmi, tatínky v práci nebo babičky a dědy, kteří denně pracují na zahrádce. Vzhledem ke své široké databázi činností a pokrmů, která se stále rozrůstá, pokryjeme i ty nejnáročnější jedince.

Co od aplikace vlastně očekáváme?

Máme několik cílů, které chceme aplikací dosáhnout. Prvním z nich je vytvoření určité komunity uživatelů se společným zájmem. Maximálně využít sociální síť Facebook a dosáhnout virálního šíření aplikace. Dalším cílem je motivace. Motivace nejen sportovců, ale i zarputilých odpůrců sportu, protože i oni si zde mohou přidat svou oblíbenou činnost a zapojit se tak do dění na svém streamu. Aplikaci budeme do budoucna dále rozvíjet, máme několik plánů, nejen strategických a business, ale také těch, které přinesou nové, pevně věříme, že zajímavé, funkce.

Zajímavosti ze zákulisí a vývoje

Fitnessbook vznikal jako školní projekt při hodinách počítačových systémů na střední škole, kde učitel neměl tušení, že pracujeme na něčem jiném, než jsme ve skutečnosti měli. Vývoj samotné aplikace zabral přes 300 hodin a podílelo se na něm několik programátorů, grafiků, fitness trenérů a jedna babička - shodou náhod učitelka českého jazyka.

Na počátku byl Fitnessbook dvousloupcový a zamýšleli jsme ho vytvářet ve větších rozměrech. Velké nadpisy, mezery mezi řádky, jednoduché zalamování a veselé barvy tak, aby byl uživatelsky co nejpříjemnější. Celý tento koncept jsme byli nuceni přeorganizovat, protože byl naprosto nesmyslný.
Vznikaly zbytečně velké mezery mezi jednotlivými částmi aplikace, málo místa pro důležité informace a místo uživatelsky příjemného konceptu, jsme vytvořili uživatelsky nepoužitelný layout.

Po několika poradách jsme zkusili zaexperimentovat a oslovili jsme ilustrátora Libora Drobného, kterému jsme dali důvěru, a nezklamal nás. To, jak vypadala aplikace před jeho zásahem, si můžete prohlédnout na dokumentačních obrázcích.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
9 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý