Očima podnikatele: Jakým směrem se ubírá e-commerce a jaké jsou zde trendy?
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Očima podnikatele: Jakým směrem se ubírá e-commerce a jaké jsou zde trendy?Očima podnikatele: Jakým směrem se ubírá e-commerce a jaké jsou zde trendy?

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Očima podnikatele: Jakým směrem se ubírá e-commerce a jaké jsou zde trendy?

Google       14. 2. 2019       1 989×

2019 - E-shopy inovují neustále, celé odvětví e-commerce je o inovacích a největší hráči a také „local winners“ se snaží neustále přicházet s něčím novým. Pokud se podíváme na český trh, tak zde vidíme souboj největších hráčů, kteří neustále inovují. 

Reklama
Reklama

„Inovace znamenají integraci nových služeb, které nabízejí zákazníkům větší komfort, a to v oblasti plateb, dopravy nebo v oblasti zákaznického servisu. Dobrým příkladem z poslední doby je například bezobslužná prodejna Alza.cz a nebo čerstvé spuštění MALL boxů. Inovace by měly vést k lepšímu poznání zákazníka a následnému zlepšení služby pro něj. A to se v e-commerce děje. Kruh se tak uzavírá a v jeho středu je klient, který dostane lepší službu,“ říká Vít Endler, podnikatel a spolumajitel start-upu Virtooal.com

 

Příkladem můžou být také virtuální zrcadla a virtuální kabiny. Zatím je to pro e-shopy tzv. „nice to have“ řešení, ale víc a víc se mluví o výhodách „on-line vyzkoušení zboží“, a tak se to velmi brzy stane pro e-shopy „must have“, a to také díky zlepšujícím se technologiím zobrazení produktů.

Trendem u nás i v zahraničí je postupné splývání online a offline nákupů

„Podíváme-li se do zahraničí, určitě můžeme uvést jako příklad Amazon GO nebo Nike concept store.  V prvním případě je to ukázka skvělé inovace. Online prodejce si řekl, že vylepší offline způsob nakupování a zamyslel se nad tím, co zákazníky při nakupování v kamenných obchodech nejvíc štve  - fronty u pokladen.

A Amazon tyto fronty prostě zrušil. Do obchodu Amazon GO přijdete, dáte si zboží do košíku a odejdete, systém kamer a čidel pak zařídí, aby se vám platba za nákup odečetla z vašeho účtu. Nike concept store kombinuje on-line nákup s kamennou prodejnou a propojuje aplikace a účty Nike Plus members,“popisuje Vít Endler, podnikatel a spolumajitel start-upu Virtooal.com

Výše uvedené inovace ukazují trend, kterým se bude e-commerce ubírat. E-commerce bude víc a víc disruptovat klasický retail a bude přinášet nové inovace do celého odvětví. Opravdové propojení online a offline nákupů v kombinaci s využitím dat o klientech budou přinášet nové inovace. 

„O omnichannel retailové strategii se mluví již několik let a nyní se objevují první firmy, které tuto strategii implementují. Pokud prodejce bude mít dostatek kvalitních dat o klientovi, bude mít zákaznický profil, pak bude schopen pro něj připravit personalizovanou nabídku zboží a služeb a nabídnout to klientovi online i offline. Respektive z offline se také stane online, kamenné prodejny se stanou propojenou součástí prodejních kanálů,“dodává Vít Endler, podnikatel a spolumajitel start-upu Virtooal.com

Virtuální zrcadla mohou výrazně snížit náklady spojené s vráceným zbožím

Další metou, kterou musí e-commerce zdolat, je právě online zkoušení produktů. Celý proces vratek má dnes hodnotu 300 miliard USD ročně a možnost vyzkoušet si produkty online výrazně sníží tyto náklady. Vrácení zboží se týká především produktů, které si klient chce vyzkoušet přímo na sobě, tedy kosmetika, brýle, oblečení. Aktuálně existují již velmi dobré a hlavně levné nástroje ve 2D a nebo nástroje, které kombinují rozšířenou realitu.

Tedy fotku nebo snímání uživatele přes web kameru a upravený produkt z e-shopu. Typickým příkladem jsou třeba brýle nebo kosmetika a služba Virtooal.com. 3D a nebo virtuální realita je dnes dostupné z pohledu technologie, ale jedná se zatím o drahé řešení. S postupným zlevňováním technologií se objeví 3D zobrazení a virtuální realita i ve virtuálních zrcadlech a virtuálních kabinkách. 

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Tomáš ČadaAutor se zajímá o moderní technologie, internet věcí a vlastně jakoukoliv technologii, která dokáže v dnešním životě pomoci anebo i pobavit.

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý