Desktopový vývoj – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Desktopový vývoj – Články – Programujte.comDesktopový vývoj – Články – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Python - 20. lekce

Python - 20. lekce

Tlačítko vedle tlačítka. Navazuji na přerušený seriál o programování oken v Tkinter, které bylo v lekcích 11 a 12. V těchto dvou lekcích jsme se seznámili se základy okenního programování. Vysvětlili jsme si, že, narozdíl od Delphi či Visual Basicu, má Python několik modulů, jak tvořit okna. Tkinter je jedním z nich.

Testováním řízený vývoj

V tomto článku vás Doug Seven seznámí s Testováním řízeným vývojem a ukáže, jak používat tuto metodu designu při každodenním programování s použitím Visual Studio 2005 Team System.

Obrázek ke článku Python - 19. lekce

Python - 19. lekce

Podíváme se blíže na moduly. Nebude to přehled všech, které jsou s distribucí dodávány, protože těch je mnoho, opravdu nezvykle mnoho. A těch, co si můžete stáhnout mimo, je ještě více. Půjde však o pochopení toho, co se to děje, když se modul importuje, a tvorbu modulů vlastních.

Začínáme s DelphiX – 5. díl

Je tu další díl seriálu pro všechny, kteří ještě nemají s programováním žádné zkušenosti. Tentokrát si velice detailně ukážeme, jak by mohlo vypadat primitivní animované menu do případné hry.

PHP a MySQL – Vytvárame prvé spojenie s DB

Dnes si vytvoríme novú databázu s tabuľkou plnou údajov a ukážeme, ako si ju pomocou funkcie mysql_fetch_array vypísať. Ukážeme si dva spôsoby, jeden so smyčkou while a druhý s cyklom for.

VB – 43. lekce

  • 43.1 Třídění Probubláváním (Bubble sort)
  • 43.2 Třídění výběrem (Select Sort)
  • 43.3 Třídění vkládáním (Insert Sort)
  • 43.4 Domácí úkol
  • 43.5 V další lekci

VB – Používání znakové sady unicode.

Možná jste někdy chtěli použít znakovou sadu Unicode ve vašem programu a nevěděli jste, jak na to. Pokud tedy potřebujete někam vložit znak typu Unicode a nebudou vám stačit běžné textboxy a podobně, budete muset využít trochu jinou nabídku.

INI soubory

Dnešní díl je o ini souborech a registerch Windows.

Obrázek ke článku Java (II) - 1. lekcia

Java (II) - 1. lekcia

Obsah prvej lekcie:

  • Základy objektovo orientovaného programovania
  • Komentáre
  • Primitívne dátové typy
  • Zoznam vyhradených kľúčových slov (keywords) pre Javu
  • Úloha č. 1

Jak na obrázkovou databázi v PHP bez MySQL

Téměř každý se již setkal s problémem, kdy měl na stránkách vytvořit obrázkovou nebo jinou databázi, ale nemohl použít libovolný databázový systém, a tudíž musel problém vyřešit jinak. V tomto článku vám ukážu jednoduchou alternativu.

Práce s grafikou XV. – Osm barev

Jak vytvořit obraz jen z 8 barev? Efekt se dá použít různě, ale není příliš častý, někdy se pomocí něj dají pěkně upravovat portréty, od popartových plakátů to má sice hodně daleko, ale snad se to někomu shodne.

Obrázek ke článku Java (II) - začíname

Java (II) - začíname

Začíname programovať v Jave:

  • Vývojové prostredia
  • Prvý program
  • Užitočné linky
  • Odporúčaná literatúra

Obrázek ke článku Příkazová řádka – 4. lekce

Příkazová řádka – 4. lekce

Začátečnické kopírování na Příkazovém řádku není věc, která je rychlejší nebo pohodlnější než v Total Commanderu. Rozhodně ale stojí za to se to naučit. Kopírovat bez myši, jen pomocí příkazů z klávesnice. Kopírovat budeme soubory i složky. Současně s tím si řekneme něco o takových divných znacích, které se někdy v názvech souborů vyskytují, jako např „*“.

Práce s grafikou XIV – Saturace

Saturace je pravý opak desaturace a funguje tak, že obrázku přidáme na barvách. Tato úprava není tak častá jako desaturace, ale využít se dá. Její vytvoření mi dalo více zabrat než desaturace, ale složité to nebylo.

Grafický editor - 10. díl

Minule jsme vám sliboval necelé kruhy a elipsy (výseče), teď je na čase to splnit, budeme tedy používat různých funkcí a složitých výpočtů. Ne, tak složité to zase nebude. Budeme využívat kódu z minula a to především pro tvorbu kruhů a kružnic, ale ještě předtím…

PHP a MySQL - Prepojenie 1. časť

V tejto chvíli sme prebrali základy MySQL a môžeme si vysvetliť, akým spôsobom bude spolupracovať s PHP. Pre prácu s MySQL nám ponúka PHP mnoho rozličných funkcií. My sa naučíme, ako vytvárať dynamické stránky s podporou databázy.

C# aplikace s podporou pluginů

Pokud programujete pro platformu .NET Framework a chcete se dozvědět, jak jednoduše implementovat do své aplikace podporu pluginů, čtěte dál! Vše si ukážeme a vysvětlíme na názorném příkladě.

Obrázek ke článku Python - 18. lekce

Python - 18. lekce

Chyby, výjimky, errory. Chyby jsou většinou nemilé, ohlašují nějakou špatnou zprávu. Jde ale o to, jestli nám chybové hlášky sdělují něco více než jen ERROR!. Nás určitě zajímá, kde a proč se tak chyba stala. Dokáže Python pomoci?

Grafický editor – 9. díl

Původně jsem měl v plánu vás seznámit s tvorbou elips a kruhů, které jsou necelé, jenže plány se mění. Sice by to byla možnost, ale určitě víc využijete kruhů a elips, které jsou vevnitř vybarvené, a proto se podíváme prve na to, jak vybarvovat různé části obrázků, abychom mohli vytvářet plné elipsy a kružnice. Ale nebude na to psát vlastní funkci.

Vyhledávání IV. – Tabulky s rozptýlenými položkami

  • Tabulky s přímým přístupem
  • Mapovací funkce
  • Princip tabulek s rozptýlenými položkami
  • TRP s explicitně zřetězenými synonymy
  • TRP s implicitně zřetězenými synonymy
  • TRP s lineárním vyhledáváním
  • TRP s kvadratickým vyhledáváním
  • TRP s dvojí rozptylovací funkcí
  • Brentova varianta
  • Operace DELETE v TRP
  • Hodnocení vyhledávání v tabulkách s rozptýlenými pložkami

Turbo Pascal – 11. lekce

V minulém díle jsme si vysvětlili, jak pracovat s textovými soubory. Doba jde ovšem dopředu a nám se víc budou hodit soubory typové a probereme si i soubory netypové.

Konec podpory Win 98 a ME

Uživatelé Win 98, Win 98 SE a Win Millennium Edition by si měli v kalendáři oznčit 11. červenec, protože od tohoto data budou odkázáni sami na sebe.

str_replace() v praxi

Formátovanie textu a smajlíci v príspevkoch na diskusných fórach sú dnes veľmi časté javy a ak chcete vedieť, ako na to, pozrite si návod vhodný aj pre ľudí s malými znalosťami PHP.

Co je to funkcionální programování

První část je úvodní: vysvětlíme principy, na kterých je založeno funkcionální paradigma, a srovnáme funkcionální programování s imperativním.
V ukázkách budeme používat funkcionální jazyk Haskell, jehož interpret Hugs lze zdarma stáhnout a nainstalovat.

Výsledky 481-510 z celkem 702 nalezených
  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý