Funkce pro práci s řetězci
Tento díl je věnován funkcím pro práci s řetězci v Delphi.
Tento díl je věnován funkcím pro práci s řetězci v Delphi.
Jak jednoduše pochopit používání cyklů v programech? Právě toto se dozvíte v dnešním článku, který je zaměřen zejména pro začátečníky nebo těm, kteří stále tápou.
42.1 Hypertextový odkaz v Labelu
42.2 Příkazový řádek
42.3 Komponenta VBSC
42.4 Domácí úkol
42.5 V další lekci
V tomto díle si ukážeme, jak se vytváří různé komponenty za běhu programu.
Zakončíme třídílný seriál o objektovém programováním malou ukázkou toho, jak v objektech vytvořit oblíbený telefonní seznam. Současně s tím rozeberu podrobněji dokumentační řetězce v Pythonu.
Kruhy a elipsy
Nepoužívá se to často - spouštění Windows programů z Příkazového řádku, je to spíše takové zajímavé cvičení, které nám ale pomůže lépe pochopit, co se skrývá za důležitou a velmi využívanou systémovou proměnnou PATH. Vstupte, prosím.
Určite ste narazili na problém, kedy ste potrebovali rozdeliť veľké množstvo výsledkov na menšie časti. Ukážem Vám, ako si rýchlo vyrobiť jednoduché stránkovanie výstupu z databázy. Potrebujete iba mierne znalosti PHP a MySQL.
Po krátké přestávce se opět vracím k pokračování seriálu o Win32 API. Posledně jsme se naučili nahrávat ikony a vytvářet menu programu, dnes se naučíme s tímto menu pracovat. Budeme se zaměřovat na zprávu WM_COMMAND.
Je tu další díl seriálu, tentokrát na kombinované metody vykreslování.
Objektově orientované programování v ActionScriptu.
Kdo někdy dělal HTML, tak se asi dostal k termínům "absolutní a relativní cesty". V dnešním díle si ukážeme, jak se tyto používají v DOSu a jaké problémy jsou s tím spojeny. Na závěr bude rozšířený příkaz dir
"196156 - Bude-li důstojník přistižen, jak očichává sedlo rotopedu v dámské tělocvičně, bude propuštěn bez soudu." Určitě jste poznali, že se jedná o jednu z mnoha direktiv, které lze zaslechnout v serálu Red Dwarf. Ale my se dnes podíváme na jiné direktivy a doufám, že budou zajimavé i přesto, že nejsou tak vtipné jako v již zmíněném seriálu.
41.1 Událost validate
41.2 Výpustka
41.3 TabIndex
41.4 Hranaté závorky a názvy objektů
41.5 Rychlokomentování
41.6 Přednosti a překrývání
41.7 Funkce Static
41.8 Vlastnost Container
41.9 Domácí úkol
41.10 V další lekci
Přesuny dat „podruhé“
Chcete si do své aplikace vložit animovaný gif? Pokud ano, řeknu vám, jak na to.
Jednoduchý skript, pomocí něhož lze vygenerovat náhodný citát z pole.
40.1 Úvod do čtvrté desítky
40.2 Vlastní typ binárního souboru
40.3 Flexgrid - pokračování
40.4 Volání procedur událostí v kódu
40.5 Dodatek o objektu Label
40.6 Domácí úkol
40.7 V další lekci
Hodně teorie kolem pojmů, které se v objektově orientovaném programování používají - třída, instance, metoda plus jedna praktická ukázka. A na závěr samozřejmě úkol.
Vyhledávání v BVS – operace SEARCH
Rekurzivní zápis vyhledávání
Nerekurzivní zápis vyhledávání
Vkládání prvku do BVS – operace INSERT
Rekurzivní zápis operace INSERT
Nerekurzivní zápis operace INSERT
Rušení prvku v BVS - operace DELETE
Rekurzivní zápis operace INSERT
.
Binární vyhledávání
Uniformní binární vyhledávání
Fibonacciho vyhledávání
Jiné metody vyhledávání v seřazeném seznamu
.
Dnes si povíme něco o zdrojích Windows (Resource), koukneme se na vlastní ikonu aplikace i ikonu systémové nabídky a naťukneme menu programu (místní nabídku)..