Články ⇢ Desktopový vývoj
Hardware pro AT89S8252 - 3. díl
- Buzení pro osm led
- Klávesnice
Python - 15. lekce
Objektově orientovaný přístup k programování je zcela jiný způsob přemýšlení. Je to moderní způsob programování, kterého se chytil softwarový průmysl a který je používán při tvorbě většiny nového, komerčního i volně šiřitelného, softwaru. Základní kamenem tohoto přístupu je objekt.
Práce s grafikou 640x480@16bit v Pascalu. (3/4)
Práce s grafikou XIII - Plastický obraz
Grafický editor - 4. díl
Tentokrát se podíváme na to, jak vytvořit kapátko. Čili jak získat určitou barvu z obrazu...
Práce s grafikou 640x480@16bit v Pascalu. (2/4)
Přihlašování (login)
V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit Přihlašování uživatelů..
Práce s grafikou 640x480@16bit v Pascalu. (1/4)
Část 1. Základní procedury a funkce pro práci v grafickém módu 111h. (init grafiky, umístění pixelu, kreslení čar a kruhu)
Vyhledávání I. - sekvenční vyhledávání
1. Sekvenční vyhledávání
1.1.1. Sekvenční vyhledávání v seznamu
1.1.2. Sekvenční vyhledávání v poli
1.1.3. Rychlé sekvenční vyhledávání v poli
1.1.4. Dynamické vlastnosti sekvenčního vyhledávání v poli
1.1.5. Sekvenční vyhledávání v seřazeném seznamu
1.1.6. Sekvenční vyhledávání v seřazeném poli
1.1.7. Sekvenční vyhledávání v seřazeném poli se zarážkou
1.1.8. Dynamické vlastnosti sekvenčního vyhledávání v seřazeném poli
Win32 API – 2. díl
V minulém díle jsme vytvořili nejjednodušší aplikaci ve Windows pomocí Win32 API, dnes si vytvoříme hlavní okno aplikace a podrobně si ho popíšeme...
PHP (II) - 7. lekcia
Tak a po dlhšom čase je tu konečne 7. lekcia PHP kurzu, ktorá bude venovaná funkciám.
- 7.1 Syntax
- 7.2 Priradzovanie funkcií premenným
- 7.3 Záver
- 7.4 Uloha
Flash
Python - 14. lekce
Prvočísla jsou v programování takovým prubířským kamenem. Na vytvoření programu, který bude určovat, jestli zadané číslo je či není prvočíslem, potřebujete znát pár základních příkazů. Čeho ale je potřeba více, je pořádně si to rozmyslet a vymyslet, jak my sami určujeme, jestli číslo je prvočíslem a pokusit tuto metodu převést na program. A o tom je dnešní lekce.
VB – 39. lekce
39.1 Používání znakové sady Unicode
39.2 Úvod do tabulky FlexGrid
39.3 práce s tabulkou FlexGrid
39.4 Výběr a formátování
39.5 Domácí úkol
39.6 V další lekci
..
Práce s grafikou XII. – Embosing
Turbo Pascal - 9. lekce
Win32 API - 1. díl
VB - 38. lekce
38.1 Registry
38.2 Rýpání do registrů
38.3 Domácí úkol
38.4 V další lekci
Python - 13. lekce
V prvních 12-ti lekcích kurzu jazyka Python jste se snad naučili základní rysy jazyka. Určitě ne všechny, je toho ještě spousta, co se dá učit. A i to, co jsem vysvětloval, bylo víceméně v hrubých rysech. Tato lekce je opakovací a shrnující, dokonce i bez úkolu.
Práce s grafikou XI. – Převracení obrazu
Dnes se nebudu zabývat psaním kódu, který zpracovává obraz pixel po pixelu, ale zaměřím se na API funkce, které nám tento proces výrazně zjednodušují a hlavně zrychlují...
Splash (úvodní) obrazovka
K odvedení pozornosti uživatele od časově náročných operací při spuštění aplikace se používá Splash (úvodní) obrazovka. Ukážeme si, jak ji vytvořit.
Win32 API - Úvod
Úvod do Win32 API.
Win32 API je programovací rozhranní ve Windows vyvinuté Microsoftem pro programovací jazyky C/C++, ale nejen pro ně. My se budeme zabývat Win API pomocí C/C++. Vysvětlíme si co je Win32 API a co budeme potřebovat k jeho zvládnutí.
Jak budeme postupovat a jak psát ve Win API...
Grafický editor - 3. díl
Jednu dobu jsem si myslel, že pokračování snad už ani nenapíšu, ale nakonec je tedy ve třetím díle a doufám, že ne posledním. ..
Práce s grafikou X. – Desaturace
Jednoduchý algoritmus na částečné odbarvení obrázku...
Začínáme s DelphiX - 3. díl
V tomto díle se naučíme rotaci obrázku a zvlnění. Tyto příkazy nevyžadují přítomnost obdélníku, na který se má vykreslovat. Vystačíme si se souřadnicemi jako u standardního vykreslování. Ale na druhou stranu, trochu přitlačíme ve výpočtech.
VB - 37. lekce
37.1 O RES souborech
37.2 Jak zapnout Resource Editor
37.3 Jak nahrávat data do RES souborů
37.4 Načítaní dat z RES souboru
37.5 Řetězce a místní jazykové nastavení
37.6 Domácí úkol
37.7 V další lekci
..
Turbo Pascal - 8. lekce
Další zajímavou látkou a velmi užitečnou jsou takzvané podprogramy. Dnes se je tedy naučíme používat.
Práca s grafikou IX. - Farebný prechod
V tomto článku by som vám chcel ukázať, ako spraviť funkciu na plynulý prechod medzi dvoma farbami.
VB - 36. lekce
36.1 Binární soubory - úvod
36.2 Otevření binárního souboru
36.3 Zapis
36.4 Čtení
36.5 Plus
36.6 Ukládání řetězů
36.7 Domácí úkol
36.8 V další lekci …