Algoritmizace v Delphi - 2. díl
V dnešním díle si ukážeme program pro testování vyhledávacích algoritmů. Zjistíme, který je rychlejší a proč...
V dnešním díle si ukážeme program pro testování vyhledávacích algoritmů. Zjistíme, který je rychlejší a proč...
Kód funguje na principu náhoného posunu hranice pro každý bod ale v určitém rozmezí, a tím je daná drobná nepravidelnost obrázku...
• Instalace
• Prostředí
V tejto lekcii:
Pokud do programu potřebujem přidat časově náročnou funkci, můžeme ji napsat v Assembleru (dále jen Asm). Někdo říká že Asm je už mrtvý jazyk a nevyplatí se ho učit. My si v několika příkladech ukážeme, že to není tak docela pravda a že zrychlení je někdy i několikanásobné...
Jak nastavit systémový timer..
V programech typu Průzkumník je hlavní okno rozděleno na dvě menší. Jak to vytvořit ve Visual Basicu, když tam není prvek SplitterBar? Přečtěte si tento článek a budete vědět, jak na to...
35.1 Komponenta WinSock Úvod
35.2 Tvorba programu pro příjem dat (Server)
35.3 Program pro odesílání zpráv (klient)
35.4 Tvorba aplikace pro dvoustranou komunikaci
35.5 Další použití
35.6 Domácí úkol
35.7 V Další Lekci
V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit posunovací toolbar...
Embosing je jednoduše fungující efekt pracující na rozdílech hodnot vedle sebe ležících pixelů...
Proměnné a podmínky máme za sebou a nyní se podíváme, jak nějaký program nebo část programu zacyklovat.
V první lekci si ukážeme způsoby vyhledávání v polích, uděláme si rozbor binárního a sekvenčního vyhledávání a napíšeme aplikaci pro testování rychlostí obou algoritmů...
• Propojovací sériový kabel
• Osazení plošného spoje
• Hotovo? Funguje? Jak to zjistit?
..
Vytvoříme si jednoduchý časovač (timer), podle kterého budeme střídat snímky animace a ukážeme si, jak nastavit alfa kanál vrstvy...
Opačnou funkcí k funkci soften je sharpen, a to je doostření obrazu. Funguje naprosto na úplně stejném principu, jen opačně. ..
Matematika ve Visual Basicu. Odvozené matematické funkce. Tato lekce bude více o matematice než o Visualu. Ale ti z vás, co nejsou zrovna matematikové, to určitě ocení...
Úvodní díl seriálu, který je určen všem, kteří by se chtěli naučit nové algoritmy pro řešení různých problémů se kterými v programování setkají. Ačkoliv budou všechny popisované algoritmy v seriálu předváděny na příkladech v Delphi, měli by být postupy jasné i Delphi neznalým...
Jednoduché animace a průhlednost obrázku..
Datové typy i proměnné máme za sebou. Můžeme se tedy pustit do podmínek.
Mnoho programů na úpravu obrázků má filter s názvem Soften, česky bychom řekli rozostření...
Cílem tohoto seriálu je seznámit vás s možností programování aplikací v assembleru pod operačním systémem Windows.
Súborový formát BMP je dnes velmi rozšírený. Používa sa už asi všade. V tomto článku by som vám chcel podrobne popísať tento súborový formát a spravíme si tiež dve nové funkcie - na otvorenie a uloženie BMP.
Datové typy jsme prolítli a můžeme tedy začít pracovat s proměnnými a ukládáním dat během programu.
V tejto lekcii:
33.1 Úvod do seznamu příkazů
33.2 Příkazy A
33.3 Příkazy B
33.4 Příkazy C
33.5 Příkazy D
33.6 Příkazy E
33.7 Příkazy F
33.8 Příkazy G
33.9 Příkazy I
33.10 Příkazy K
33.11 Příkazy L
33.12 Příkazy M
33.13 Příkazy N
33.14 Příkazy O
33.15 Příkazy P
33.16 Příkazy R
33.17 Příkazy S
33.18 Příkazy T
33.19 Příkazy U
33.20 Příkazy W
33.21 Domácí úkol
33.22 V další lekci
Tentokrát si v seriálu procvičíme dvě zajímavé metody vykreslování - StretchDraw a DrawAlpha.
Svetlosť obrázku sa po anglicky povie brightness a tento filter by určite nemal chýbať v dobrom grafickom editore. V tomto článku si povieme, ako na vlastnú funkciu brightness. ..
Vylepšíme 4. lekci tak, aby za posunovaným obrázkem nezůstávala šmouha a do pozadí si vykreslíme další bitmapu...
Tato lekce je poslední z těch, které vysvětlovaly úplné základy, dočtěte se zde o funkcích a jak je používat...