Desktopový vývoj – Články – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Desktopový vývoj – Články – Programujte.comDesktopový vývoj – Články – Programujte.com

 

Obrázek ke článku Python - 11. lekce

Python - 11. lekce

Dnes to bude něco o grafickém prostředí neboli GUI neboli oknech. Aneb jak z Pythonu dostat, aby se moje aplikace otevřela v běžném okně na Linuxu, Windows i Macu, místo toho, aby se otevírala v černém shellovském okně.

Python - vytvoření www stránky

Někdy potřebujeme jako výstup našeho programu vytvořit html stránku. Mám zde na mysli lokální vytváření html stránky, ne dynamické generování html, jako třeba pomocí php.

Prvočísla

Jak zjistit pomocí několika řádků zda je dané číslo prvočíslem...

VB - 29. lekce

29.1 Používání systémové schránky
29.2 Form Unload
29.3 Hledání Chyb a odlaďování programů
29.4 Jak na chyby pomocí objektu Debug
29.5 GoSub … Return
29.6 Domácí úkol
29.7 V další lekci

Pohybování s formulářem bez titulku

V tomto díle seriálu Visual Basicu se podíváme na to, jak přesouvat formulář bez titulku. Tzn. bez té horní (většinou modré) lišty, na které je nadpis okna a tlačítka na vypnutí, minimalizování a tak...

TI-Basic - Bisekce

Doufám, že dobrým úvodem do programování na kalkulačkách pro Vás bude realizace jednoho z nejjednodušších matematických algoritmů. Nečekejte žádnou efektivitu kódu či velkou rychlost výpočtu. Jde opravdu jen o ukázku realizace algoritmu, jelikož kalkulačky TI mají implementovány daleko sofistikovanější a rychlejší řešení tohoto problému.....

VB - 28. lekce

28.1 Lokální proměnné a jejich duplicitní použití
28.2 Statické proměnné
28.3 Platnosti proměnných
28.4 Domácí úkol
28.5 V další lekci

Obrázek ke článku Python - 10. lekce

Python - 10. lekce

Tak, konečně se dostáváme k práci se soubory. Ukážeme si, jak ukládat a načítat data do a ze souborů.

SDL - Úvod

SDL je multimediální knihovna (nejen) pro C++. V tomto seriálu se vás pokusím naučit vykreslování 2D grafiky, ovládání pomocí klávesnice a myši, přehrávání zvuků a hudby a možná i něco navíc. Potřebujete samozřejmě alespoň základní znalost C++ (postačí i C, budeme programovat pouze strukturovaně). V úvodu vám napíšu něco o SDL a jak jej rozchodit ve VC++ a Dev-C++...

Začínáme s DelphiX - 1. díl

Toto je první část seriálu o programování v DelphiX pro naprosté začátečníky. Skutečně každý nezkušený programátor si nyní může napsat nějakou aplikaci pod DirectX, aniž by kdy napsal jediný řádek v C++. Seriál byl původně psán pro GameCode, ale vzhledem k přístupu administrátorů k redaktorům (a zrušení webu) jej budu postupně přesunovat sem. Doufám, že ho oceníte tak, jako dříve čtenáři GameCode.

PHP (II) - 3. lekcia

V tejto lekcii:

  • Shromažďovanie dát a odosielanie požiadaviek na server
  • Spracovanie dát z formulára
  • Komentáre v kóde
  • Úloha

Ikony v menu

Některé aplikace mají menu. Nemyslím popup menu, ale menu pod titulkem okna, třeba soubor, úpravy, okno atd. Ale u propracovanějších aplikací není menu úplně čistě textové, mají tam ikonky a my si v tomto díle seriálu povíme, jak je tam přidat.

Python - načtení www stránky

Z nejrůznějších důvodů někdy potřebujeme načíst www stránku nejen v prohlížeči, ale i programově. Třeba ji chceme uložit nebo programově zjišťovat, jestli tam je nějaký tag, nebo stahovat všechny odkazy z té stránky. Většinu z toho si ukážeme.

VB - 27. lekce

27.1 Členění do podprogramů
27.2 Předávání parametrů pomocí ByRef a ByVal
27.3 Nepovinné parametry
27.4 Volání nepovinných parametrů pomocí názvů
27.5 Funkce IsMissing pro nepovinné parametry
27.6 Předdefinovaná hodnota nepovinného parametru
27.7 Pole parametrů ParamArray
27.8 Domácí úkol
27.9 V další lekci

PHP (II) - 2. lekcia

V tejto lekcii:

  • písanie stránok v PHP
  • základné premenné v PHP
  • interakcia s užívateľom

VB - 26. lekce

26.1 Horní a dolní hranice polí
26.2 Option Base
26.3 Příkaz ReDim
26.4 Objekt Browser
26.5 Funkce specializované pro práci s řetězci $
26.6 Operátor pro práci s textem Trim
26.7 Používání Exit Sub při opravách chyb
26.8 S uvozovkami v uvozovkách
26.9 Domácí úkol
26.10 V další lekci

Obrázek ke článku Python - 9. lekce

Python - 9. lekce

Budeme pokračovat v našem "telefonním seznamu". Každého jistě napadlo, co všechno náš program by mohl umět. Mě osobně tam chybí možnost uložení do souboru, abych měl data přístupná i po skončení programu. Někdo by rád v seznamu vyhledával a vypisoval výsledky. Vylepšovat můžeme prakticky vše. Dneska se podíváme na možnosti seřazení seznamu podle abecedy.

C# - 5.lekce

Podíváte se na jednotlivé druhy polí a na to, jak je obsloužit. Rozdělíme je na tři základní typy a to na pole jednorozměrné, pole pravoúhlé a pole zubaté...

TI-Basic - 1. díl

V následujících odstavcích a kapitolách bych vás rád seznámil (doufám, že srozumitelně) se základními rysy programovacího jazyku vyšších řad kalkulátorů firmy Texas Instruments. Programování je totiž velkou výhodou při opakovaných výpočtech, čímž se minimalizuje výskyt chyb a zkracuje čas potřebný k výpočtu. Často se programů využívá i k tzv. simulacím, které nám mohou nastínit vlastnosti zkoumaných předmětů, aniž bychom je fyzicky zkoušeli. V prvních kapitolách vás seznámím s proměnnými a základními programovými strukturami. Zmíním se také o využití funkcí a některých specialit kalkulačky. Doufám, že nebudu tyto řádky psát zbytečně, když už je píšu zadarmo, a že vám aspoň trochu pomohou v programování na kalkulačkách TI.

..

VB - 25. lekce

25.1 Vlastní datové typy
25.2 Využití datových typů ve funkcích
25.3 Výčtové typy ENUM
25.4 Domácí úkol
25.5 V další lekci

Kalkulačky Texas Instruments

Někdo by se mohl divit, že ve světě výpočetní techniky se ještě někdo zabývá programováním něčeho tak zdánlivě přežitého, jako je kalkulačka. Není ale kalkulačka jako kalkulačka. Firma Texas Instruments před deseti lety představila revoluční model, který odstartoval velice zajímavou kapitolu v historii kalkulaček....

..

JSA (assembler pro PC) - Úvod

Úvod do jazyka symbolických adres někdy nazývaneho assembler, pro procesory x86.

  • Úvod
  • Doporučené programové vybavení
  • Vkládaný assembler v Turbo Pascal
  • Vkládaný assembler v C
..

VB - 24. lekce

24.1 Case select else
24.2 Case select
24.3 Case select je lepší :)
24.4 Logické operátory v rozhodovacích strukturách
24.5 Odmocniny
24.6 Domácí úkol
24.7 V další lekci

Výsledky 631-660 z celkem 702 nalezených
  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24     
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý