Python - 1. lekce
Python se představuje: čísla, řetězce, seznamy, proměnné, grafika a úkol.
Python se představuje: čísla, řetězce, seznamy, proměnné, grafika a úkol.
Instalace, vyladění, editory, literatura, ahoj svete!
13.1 Control Box
13.2 Falešný Fullscreen
13.3 Další vlastnosti a možnosti formuláře (rozměry a jednotky)
13.4 Fokus
13.5 Načítání textových souborů
13.6 Ukládání textových souborů
13.7 Domácí úkol
13.8 Další lekce
Python – historie, vlastnosti jazyka, kde a na co se dá použít
12.2 Vykreslování grafů funkcí
12.3 Logické operátory
12.4 Ručičkové hodiny
12.5 Digitální hodiny
12.6 Domácí úkol
12.7 V další lekci...
Od verze 4.1.0 poskytuje PHP sadu předdefinovaných polí, obsahujících proměnné WWW serveru (pokud to jde), prostředí a uživatelského vstupu. Tato nová pole mají tu zvláštnost, že jsou automaticky globální – tedy např. automaticky dostupné v každém kontextu.
Opět jednoduše řečeno se jedná o místo, kde uchováváme hodnoty. S těmito hodnotami můžeme následně pracovat. Můžeme proměnné mezi sebou násobit, sčítat, spojovat texty atd.
..11.1 Metoda PSet
11.2 Metoda Line
11.3 Metoda Circle
11.4 Objekt Line
11.5 Objekt Shape
11.6 Vše dohromady aneb Malování "ala" DOS
11.7 Drag And Drop
11.8 Domácí úkol
11.9 V další lekci...
PHP, což znamená „PHP: Hypertext Preprocessor“, je široce používaný mnohoúčelový skriptovací jazyk, šířený pod Open Source licencí, zvlášť vhodný pro vývoj WWW aplikací a způsobilý pro vkládání do HTML. Velká část jeho syntaxe je vypůjčená z C, Javy a Perlu. Cílem tohoto jazyka je umožnit webovým vývojářum rychle psát dynamicky generované stránky – ale s PHP můžete dělat mnohem víc!
Pro přehledné psaní zdrojového kódu doporučuji textový editor ConTEXT.
ConTEXT si můžete zdarma stáhnout.
10.1 Reakce na kliknutí myší
10.2 Reakce na zmáčknutí klávesy
10.3 Kolekce prvků a Tagy
10.4 Pole jednorozměrná
10.5 Pole vícerozměrná
10.6 Dynamická pole
10.7 CommonDialog
10.8 Domácí úkol
10.9 V další lekci...
9.1 CommonDialog pokračování
9.2 Odchytávání chyb
9.3 Barvy
9.4 Datum a čas
9.5 PopUp Menu
9.6 Domácí úkol
9.7 V další lekci
8.1 Procedury
8.2 Vkládání a používání více formulářů
8.3 Používaní „Me“
8.4 With . . . a end with
8.5 CommonDialog – Barvy a Font
8.6 MSDN
8.7 Prvky na prolistování obsahu disku
8.8 Domácí úkol
8.9 V další lekci
7.1 Písmo a jeho vlastnosti
7.2 Tvoření menu
7.3 Moduly
7.4 Veřejné proměnné
7.5 Funkce
7.6 Domácí úkol
7.7 V další lekci
..
Doplnění informací o procedurách a funkcích.
Tentokrát se dozvíte něco o procedurách a funkcích. ..
V této lekci si povíme něco o velmi užitečných věcech a to řídících strukturách.
6.1 ComboBox
6.2 ListBox
6.3 ScrollBary
6.4 CheckBox
6.5 OptionButton
6.6 Frame
6.7 Pojmenovávání objektů
6.8 Domácí úkol
6.9 V další lekci
5.1 InputBox
5.2 Kalkulačka s využitím InputBoxu a Podmínek
5.3 Cykly For Next
5.4 Cykly Do Loop
5.5 Podmínky Select Case
5.6 Práce s textem a zřetězování proměnných
5.7 Domácí úkol
5.8 V další lekci
..
4.1 Podmínka If Else
4.2 Užitečné
4.3 Timer
4.4 MessageBox
4.5 Kalkulačka
4.6 Domácí úkol
4.7 V příští lekci
3.1 Proměnné - teorie
3.2 Proměnné - praxe
3.3 Změna vlastností prvků s použitím proměnných
3.4 Konstanty
3.5 Náhodná čísla a zaokrouhlování
3.6 PictureBox
3.7 Domácí úkol
3.8 V příští lekci
V této lekci rozšíříme své znalosti o proměnných.
Tahle kapitola by měla být trochu delší než zatím byli ty ostatní. Povíme si něco o proměnných a konstantách.
Konečně si povíme něco o samotném psaní kódu a o tom, jak vlastně vypadá program vytvořený v Delphi…
V této lekci pozdravíme svět. A kdo nemá svět rád, může pozdravit svůj život:)
Hodně lidí Delphi odsuzuje a tvrdí, že je zbytečné se je učit, protože C++ je daleko lepší. Je pravda, že C++ má daleko víc možností a je rozsáhlejší, ale taky těžší. Pokud chcete…