Různé API funkce a zajímavosti
Tento díl je věnován API funkcím a různým tipům.
Tento díl je věnován API funkcím a různým tipům.
Je tu další díl seriálu pro všechny, kteří ještě nemají s programováním žádné zkušenosti. Tentokrát si velice detailně ukážeme, jak by mohlo vypadat primitivní animované menu do případné hry.
Dnešní díl je o ini souborech a registerch Windows.
V tomto díle se naučíme něco o sítích.
Tento díl je věnován funkcím pro práci s řetězci v Delphi.
V tomto díle si ukážeme, jak se vytváří různé komponenty za běhu programu.
Je tu další díl seriálu, tentokrát na kombinované metody vykreslování.
V tomto díle se naučíme rotaci obrázku a zvlnění. Tyto příkazy nevyžadují přítomnost obdélníku, na který se má vykreslovat. Vystačíme si se souřadnicemi jako u standardního vykreslování. Ale na druhou stranu, trochu přitlačíme ve výpočtech.
V dnešním díle si ukážeme program pro testování vyhledávacích algoritmů. Zjistíme, který je rychlejší a proč...
V první lekci si ukážeme způsoby vyhledávání v polích, uděláme si rozbor binárního a sekvenčního vyhledávání a napíšeme aplikaci pro testování rychlostí obou algoritmů...
Úvodní díl seriálu, který je určen všem, kteří by se chtěli naučit nové algoritmy pro řešení různých problémů se kterými v programování setkají. Ačkoliv budou všechny popisované algoritmy v seriálu předváděny na příkladech v Delphi, měli by být postupy jasné i Delphi neznalým...
Tentokrát si v seriálu procvičíme dvě zajímavé metody vykreslování - StretchDraw a DrawAlpha.
Toto je první část seriálu o programování v DelphiX pro naprosté začátečníky. Skutečně každý nezkušený programátor si nyní může napsat nějakou aplikaci pod DirectX, aniž by kdy napsal jediný řádek v C++. Seriál byl původně psán pro GameCode, ale vzhledem k přístupu administrátorů k redaktorům (a zrušení webu) jej budu postupně přesunovat sem. Doufám, že ho oceníte tak, jako dříve čtenáři GameCode.
Konečně je tu nová lekce. Povíme si o docela užitečné věci. Konkrétně o vlastních datových typech. Možná to zní složitě, když si řeknete, že budete vytvářet datové typy, které jste sami vytvořili, ale věřte mi, je to jednoduché.
V předchozích lekcích jsme si již něco ukázali, i když toho máme ještě spoustu před sebou. Ukážeme si, co bychom již měli být schopni vytvořit. Vytvoříme spolu takovou jednoduchou hru, na které si zopakujeme naše znalosti a samozřejmě si je i rozšíříme.
Doplnění informací o procedurách a funkcích.
Tentokrát se dozvíte něco o procedurách a funkcích. ..
V této lekci si povíme něco o velmi užitečných věcech a to řídících strukturách.
V této lekci rozšíříme své znalosti o proměnných.
Tahle kapitola by měla být trochu delší než zatím byli ty ostatní. Povíme si něco o proměnných a konstantách.
Konečně si povíme něco o samotném psaní kódu a o tom, jak vlastně vypadá program vytvořený v Delphi…
V této lekci pozdravíme svět. A kdo nemá svět rád, může pozdravit svůj život:)
Hodně lidí Delphi odsuzuje a tvrdí, že je zbytečné se je učit, protože C++ je daleko lepší. Je pravda, že C++ má daleko víc možností a je rozsáhlejší, ale taky těžší. Pokud chcete…