
Články ⇢ Vlákna v C#


Paralelní programování a .NET 4.0
Nová verze populárního frameworku .NET se v našich počítačích ještě ani pořádně neohřála, a tak je teď ta nejvhodnější chvíle představit si zajímavé novinky z oblasti paralelního programování a multithreadingu.

Vlákna v C# - 13. díl
V posledním díle naší téměř půlroční procházky světem vláken v C# nás čekají metody Suspend, Resume a Abort.

Vlákna v C# - 12. díl
Navážeme na minulý díl a dokončíme problematiku Wait a Pulse.

Vlákna v C# - 11. díl
V následujících dvou dílech nás čekají synchronizační konstrukce Wait a Pulse. V prvním z nich se podíváme, k čemu metody Wait a Pulse vůbec jsou a jak je použít.

Vlákna v C# - 10. díl
Obsahem tohoto dílu bude zběžné porovnání dostupných timerů v C# s hlavním zaměřením na ten ze třídy System.Threading. Dále se podíváme na Local Storage, klíčové slovo volatile a na atomicitu.

Vlákna v C# - 9. díl
V tomto dílu si povíme o thread poolingu (česky také jako fond vláken) a navazujícím tématu – asynchronních delegátech.

Vlákna v C# - 8. díl
Obsahem dnešního dílu budou třídy ReaderWriterLockSlim a ReaderWriterLock.

Vlákna v C# - 7. díl
Tentokrát probereme jednu z klíčových věcí – přístup k ovládacímu prvku formuláře pomocí Control.Invoke a BackgroundWorkeru. Na začátek se ale podíváme na věc známou pod názvem apartments.

Vlákna v C# - 6. díl
Dnes nás čeká poměrně krátká kapitola, a to synchronizační kontexty.

Vlákna v C# - 5. díl
Tentokrát se zaměříme na třídy EventWaitHandle, Mutex a Semaphore.

Vlákna v C# - 4. díl
Dnes si povíme o metodách Interrupt a Abort, v druhé části pak o vlastnosti ThreadState.

Vlákna v C# - 3. díl
Dnes budeme pokračovat v látce nakousnuté v úvodním dílu – zamykání (locking) a thread-safety.

Vlákna v C# - 2. díl
Dnes se podíváme na zoubek synchronizaci aneb jak donutit vlákna, aby dělala co chceme, kdy chceme.

Vlákna v C# - 1. díl
Plynule navážeme na minulý díl, ukážeme si, jak předávat data vláknům, zjistíme, že je můžeme pojmenovávat, a naučíme se ošetřovat vzniklé výjimky.

Vlákna v C# - Úvod
V úvodním díle nového seriálu si povíme, co to vlákna vlastně jsou, k čemu je používáme, a jedno, dvě vlákna si vytvoříme. Seriál není určen pro úplné nováčky, ale spíš pro ty zkušenější, samostatnější programátory.
