wxPython - základní komponenty
Seznámíme se se všemi základními komponentami. U každé komponenty bude ukázkový zdrojový kód, na kterém si ukážeme její základní metody.
Seznámíme se se všemi základními komponentami. U každé komponenty bude ukázkový zdrojový kód, na kterém si ukážeme její základní metody.
Události jsou nedílnou součástí každé GUI aplikace. Všechny GUI aplikace jsou jimi vlastně řízeny. Události jsou většinou vygenerované uživatelem. Jakmile zavoláme metodu MainLoop(), bude naše aplikace v nekonečné smyčce odchytávat události a zpracovávat je. Tato smyčka skončí společně s koncem programu.
Dnes se naučíme rozmisťovat komponenty v okně absolutně (pomocí souřadnic) a pomocí sizerů. Představíme si wx.BoxSizer, wx.GridSizer, wx.FlexGridSizer a wx.GridBagSizer.
Ve druhém dílu seriálu o wxPythonu se naučíme, jak vytvářet menu a nástrojovou lištu (toolbar).
wxPython je multiplatformní knihovna pro vytváření GUI aplikací. Pomocí wxPythonu tedy můžete vytvářet aplikace na Windows, Macu a různých UNIX-like systémech. wxPython je založen na wxWidgets, což je C++ knihovna. V prvním díle tohoto seriálu se naučíme, jak otevřít okno a pár dalších věcí.