Grafický editor - 11. díl
V jedenáctém díle si povíme o tom, jak tvořit trojúhelníky, ale nehodlám se zde rozepisovat o tom, jak tvořit třeba trojúhelníky pravoúhlé, o podobných metodách jsem se zmiňoval v několika předchozích kapitolách.
V jedenáctém díle si povíme o tom, jak tvořit trojúhelníky, ale nehodlám se zde rozepisovat o tom, jak tvořit třeba trojúhelníky pravoúhlé, o podobných metodách jsem se zmiňoval v několika předchozích kapitolách.
Minule jsme vám sliboval necelé kruhy a elipsy (výseče), teď je na čase to splnit, budeme tedy používat různých funkcí a složitých výpočtů. Ne, tak složité to zase nebude. Budeme využívat kódu z minula a to především pro tvorbu kruhů a kružnic, ale ještě předtím…
Původně jsem měl v plánu vás seznámit s tvorbou elips a kruhů, které jsou necelé, jenže plány se mění. Sice by to byla možnost, ale určitě víc využijete kruhů a elips, které jsou vevnitř vybarvené, a proto se podíváme prve na to, jak vybarvovat různé části obrázků, abychom mohli vytvářet plné elipsy a kružnice. Ale nebude na to psát vlastní funkci.
Kruhy a elipsy
Tentokrát se podíváme na to, jak vytvořit kapátko. Čili jak získat určitou barvu z obrazu...
Jednu dobu jsem si myslel, že pokračování snad už ani nenapíšu, ale nakonec je tedy ve třetím díle a doufám, že ne posledním. ..
Prvním krokem, do kterého se pustíme, je částečná tvorba dobrého uživatelského rozhraní...
Vytvoříme si vlastní grafický editor. Bude obsahovat spoustu funkcí; od kreslení tužkou, přes štětec, až po různé grafické efekty jako je převod obrazu na černobílý a mnoho dalších. Můžete sice používat knihovny a různé funkce, my si ale vystačíme s tím, že si vše napíšeme sami, abyste si z toho co nejvíce odnesli...