ASP.NET MVC v praxi od A do Z, 14. díl – Unit testy I. část
V tomto, již předposledním, dílu se podíváme na problematiku unit testů – k čemu nám jsou vůbec dobré a jak se používají.
V tomto, již předposledním, dílu se podíváme na problematiku unit testů – k čemu nám jsou vůbec dobré a jak se používají.
Dnešní článek z řady článků o vývoji software na platformě .NET a o jazyku C# bude zaměřen na tvorbu úvodních dialogů při načítání programu. K čemu to bude dobré, zjistíte, když budete číst dále.
V tomto dílu integrujeme interaktivní mapu do views Create, Edit a Details.
V dnešním dílu umožníme přihlášeným uživatelům, aby se mohli zaregistrovat k nějaké večeři. To zajistíme pomocí AJAXu a vše navíc obohatíme trochou jQuery.
Momentálně může kterýkoliv uživatel naší aplikace vytvářet a upravovat detaily o všech večeřích. Měli bychom tuto svobodu trochu omezit, a proto dnes zavedeme podporu pro registrace a přihlašování.
Jak půjde čas, bude se počet večeří v naší databázi zvyšovat. Je jasné, že zobrazit všech 500 naplánovaných večeří na jedné stránce není zrovna vhodné, proto dnes implementujeme stránkování.
Jedním z hesel MVC frameworku je: „neopakuj se“. Naše aplikace to ale ani zdaleka nedodržuje, měli bychom s tím něco udělat! Proto si dnes uvedeme tzv. „partial pages“ a ve druhé části článku i „master pages“, které dost možná znáte i z klasických WebForms.
Cykly.
Dnes to bude pro změnu krátké, probereme dva způsoby, jak předávat data z controlleru příslušným views, a to pomocí tříd ViewData a ViewModel.
Jak jsme si posledně slíbili, dnes doděláme podporu pro přidávání a mazání večeří.
V následujících dvou dílech nás čeká dodělání implementace CRUDu – Create, Read, Update, Delete - tedy implementace podpory pro vytváření, čtení, upravování a mazání večeří. Čtení už máme z minula, dnes se zaměříme na upravování existujících večeří.
Začneme přímo tam, kde minulý díl skončil - vytvoříme si view šablony.
Dnes nás čekají zbylé dvě MVC komponenty – Controllery a Views.
Dnes postavíme pomocí LINQ to SQL komponentu model, která bude využívat databázi z minulého dílu.
V tomto díle si připravíme databázi s párem tabulek, kterou bude naše aplikace hojně využívat.
Po dlouhém přemýšlení nad názvem tohoto nového seriálu jsem dospěl k tomu, že ho pojmenuji „stručně“ podle hlavní technologie, kterou budeme používat, a zároveň se pokusím vystihnout účel seriálu. Tím je ukázat vám, čtenářům, užití této technologie v praxi, od absolutních základů, až do kompletně hotové a funkční aplikace. Nedejte se ale zmást, nepoužijeme zdaleka jen ASP.NET MVC, ale také AJAX nebo LINQ to SQL.
ASP.NET MVC je poměrně mladá technologie se spoustou zajímavých schopností a rozhodně slibnou budoucností. Podívejme se tedy dnes spolu stručně na teorii architektury MVC, kterou si v nadcházejících článcích vyzkoušíme v praxi.
V dnešním článku si ukážeme, jak vytvořit jednoduchou knihu návštěv. V mnohých článcích se dozvíte, že tato záležitost je určena spíše pro pokročilé uživatele. Ovšem pro ty, co se rozhodli pracovat s ASP.NET, bude milé překvapení, jak snadné to je. Koneckonců, můžete se o tom přesvědčit sami.
Začátečníci mají často problém se správným pochopením funkce a využití klíčového slova this. Tento článek by jim mohl pomoci.
Jak už jste asi pochopili podle titulku článku, v tomto, již posledním, dílu se podíváme na převod Silverlight aplikace do WPF.
V tomto článku se dozvíte, jak nahrát fotografie na server pomocí ASP.NET a jak je následně zobrazit elegantním způsobem díky Highslide JS.NET.
V dnešním dílu si ukážeme pár věcí, které nám umožňují šablony ovládacích prvků.
Dnešní díl bude o použití User Controls v Silverlightu 2 v praxi – pro našeho Digg klienta vytvoříme vyskakovací okno s podrobnostmi o zápisku.
V dnešním článku se podíváme na jednoduché vytvoření vícestránkového formuláře v ASP.NET pomocí Visual Studia 2008.
Doteď jsme používali pro zobrazování dat DataGrid. Co když si ale budeme se vzhledem výpisu trochu pohrát? Tento díl bude hlavně o možnostech ListBoxu v Silverlightu.
Tentokrát se naučíme pracovat s elementy Style, které nám umožňují používat jednotný vzhled napříč celou aplikací.
Na pořadu dne je naprogramování komunikace s Digg API a zpracovávání výsledků hledání pomocí LINQu.
Dnes to bude o designu – popíšeme si dostupné kontejnery pro ovládací prvky v Silverlightu a vytvoříme grafické prostředí Digg klienta.
V tomto díle se ještě nepodíváme na Digg klienta, místo toho začneme tradičním Hello World a řekneme si, z čeho se Silverlight projekt skládá.
V této nové sérii článků si postavíme Digg klienta pomocí Silverlightu 2. Během toho si ukážeme zajímavé schopnosti této technologie.