Dobrý .
neviet niekto ko napísať vložený text v grafike ??
lebo ako tam dať text to viem :
outtextXY(x,y,`text`);
a ked tam chcem dať readln:
GoToXY(x,y);
readln(a);
Neviete nikto poradiť ???
Dobrý .
neviet niekto ko napísať vložený text v grafike ??
lebo ako tam dať text to viem :
outtextXY(x,y,`text`);
GoToXY(x,y);
readln(a);
Gotoxy, Readln a Writeln v grafice většinou funguje taky, stačí v jednotce CRT nastavit proměnnou Directvideo na false, aby se texty vypisovaly pomocí služeb BIOSu a ne přímým přístupem do paměti textového režimu. Ale já osobně to považuji víceméně za prasárnu a doporučil bych spíš napsat si vlastní, grafickou variantu: pomocí Readkey čteš stisknuté klávesy. Když je to písmeno, přidáš ho k nějakému pomocnému řetězci. Když je to backspace (#8), poslední znak z toho řetězce umažeš. Když je to enter (#13), řetězec si uložíš. Po každé stisknuté klávese celý řetězec smažeš (Bar v barvě pozadí) a znovu vykreslíš (Outtextxy). Nebo můžeš mazat jenom podlední znak, který se zrovna změnil, to je jedno. Pak si to zabalíš do nějaké uživatelské funkce, např.:
function gReadln(x,y:integer):string;
a tu volat místo klasického Readln.Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku