Zdravím,
měl bych otázku ohledně zřízení portálu. PHP dělám poměrně delší dobu, takže nejsem žádný začátečník, zvládám i AJAX a MySQL. Nyní za mnou přišlo pár lidí, že by chtěli založit portál.
Neřeším nyní to, jestli tam někdo bude chodit, ani to, jestli to bude za rok, či dva ;-) akorát bych měl otázku: "Co všechno by měl znát člověk, pokud se rozhodne dělat portál s velkou návštěvností"
- četl jsem zde o clusterech, ty již mám nastudované (teda aspoň teoreticky)
- samozřejmostí je využívat u MySQL Foreign key a indexy
Tyto dvě věci mě napadly, ale rád bych věděl, co bych si měl případně ještě nastudovat.
Děkuji za každý námět na studium.
Fórum › PHP
První velký portál
To DragonBehemont : Tady bych řekl, že tady jsou třeba ony zkušenosti, které nastudovat nelze :(.
Sleduj mě na twitteru – @lukaschury.
To Curo : Jo, s těmi zkušenostmi je mi to jasné :-( Akorát doufám, že těch zkušeností již mám dost, abych s tím mohl aspoň začíta dotánout to do funkčního konce :-) Samozřejmě počítám s tím, že tam bude hodně chyb a hodně věcí, které bude třeba zlepšovat. Ale napadlo mě, jestli bych si neměl třeba ještě nastudovat nějakou problematiku.
Doporučuji silně oddělit funkci (PHP) od logiky (HTML) a vzhledu (CSS).
Prostě co nejjednoduší HTML, do něho nenásilně implementovat php třídy z jiných souborů atp.
Prostě ať to není souvislý guláš HTML, PHP i inline CSS, komentuj, nejsi jediný, kdo může číst kód.
ja bych zacal tim ze bych nepouzil mysql ale postgre. No dal je potreba si to dopredu navrhnout z ceho to budes delat (jake casti) ty pak dal rozvrhnout a ve vysledku udelat tak jak jsi si to zadal. Kdyz to udelas, mas urcitou sanci ze se nedostanes do stavu kdy budes muset zahajit prepisovani kodu z duvodu spatneho (nedostatecneho) navrhu.
no ja by som si zobral papier a napisal /nakreslil/ vsetko co tam
budem chciet
potom zvolil logiku postupnosti /napr. najskvor registraciu potom ...../
a nakoniec si rozmyslel ake prostriedky k tomu /ci php alebo asp, volba databazy apod./