Ahoj, mam problém, mam namodelovat jednoduchou ekonomiku statu nebo kralovstvi.
Slo by tam o pocet lidi, duchody(vyber lidi nad 60let), dane, zlato(penize), dal uz nejak nevim. Melo by to mit asi 4 tridy.
Staci mi nastin namodelovani. Sedim nad tim uz pekne dlouho a nevim. Celkem tuto problematiku chapu, ale tady mi nejak dosel dech. Prosim o pomoc Dekuji.
Fórum › C / C++
Objektové modelování
Modelování do objektů je vlastně převádění reálných objektů na objekty v počítači.
Když budeš mít objekt čtverec, tak čím je definovaný? Délkou strany, pozicí, na které je umístěn .... a možná by se ještě něco dalšího našlo. To jsou vlastnosti neboli atributy (neboli data) toho objektu. Data jsou v objektech základ. Pak k ním přidáš metody a funkce, které s těmito daty pracují. Tomu se říká zapouzdření (nepracuješ s daty přímo, ale přes toto rozhraní). To možná vypadá jako práce navíc :smile1: , ale je to jeden z pilířů OOP. Když by si třeba u toho objektu čtverec chtěl zadat zápornou délku strany, tak se to v té funkci, která ji nastavuje, dá ošetřit. Pokud by si to nastavoval přímo, tak ošetříš kulový :smile13: .
V tom tvém příkladu je několik objektů. Jedním z objektů bude třeba království. Dalším objektem by mohl být třeba člověk (a jeho synovské třídy: pracující, důchodce, dítě, policista, politik :smile5: ). Člověk může pracovat, nakupovat a tím platí daně. Království bude jako atribut obsahovat seznam lidí (objektů). Pak třeba obchody a továrny atd. atd. Samozřejmě nevím, jak daleko máte zajít.
Modeluj, hrej si :smile8:
To liborb : No já OOP trochu rozumim a tak nejak objekty vytvaret umim, ale u tohoto pripadu mi to nejak dela problem. Hloubka mby mela byt alespon 4 tridy kazda cca 3 inst. promenne(atributy) a cca 3 metody.
hmm hmm
Aha, ja to puvodne chtel udelat jako cele obyatelstvo. Tohle zni dobre, preci jen udelat par profesi... Zacina mi to trochu dochazet.Dalším objektem by mohl být třeba člověk
Zatim ti dekuji.
Vzal jsem to zeširoka, protože úroveň tazatelů, ale i odpovídajících (včetně mě :-)) dost kolísá.
Ten příklad s profesemi ti nejspíš bude vyhovovat, ale .... ve skutečnosti by profese byla spíše atribut (i když třeba reprezentovaný třídou), protože ji lze měnit, můžeš jich mít i více a nebo žádnou. Stejně tak důchod, do něj se dostaneš až si svoje odpracuješ nebo i pak můžeš být prduch. Prostě je to jenom o tom do jakých detailů chceš "svůj svět" modelovat.
Máš dělat ekonomiku, a to je tok peněz, takže potřebuješ vydělávat, platit daně a z daní rozhazovat potřebným :-). A ty zase budou nakupovat, tj. zase platit daně a třeba i nechají vydělat výrobce atd. atd. Fantazii se meze nekladou.
Ještě si neodpustím malou radu, která je obecná k OOP. Když je dobrý model, tak to do sebe tak nějak všechno hezky zapadá. Pokud se ti stane, že se snažíš něco obejít, tak to může znamenat chybu v návrhu (chybami se člověk učí :-)), ale není to samozřejmě pravidlem.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Objektove programovani — založil Taz
Objektové programování ??? — založil anthAn
C# Objektové programování — založil SliderV3
Curl v objektové aplikaci — založil tribalcz
Objektově orientované programování — založil to_jsem_ja
Moderátoři diskuze