Ahoj,
musím pro svoji hru vytvorit GUI. Premyslel jsem o nekolika resenich, ale bohuzel nevim, jake vybrat protoze nemam dostatek zkusenosti. Proto bych rad pozadal o radu jake reseni zvolit.
Moje navrhy reseni:
1. Hraci desku 6x6 poli reprezentovat pomoci jednoho pictureboxu, ve kterem by byly vykreslene bitmapy figurek
- zde bych musel resit zachytavani pozice kliku mysi, zjistovat jaka bitmapa je na tech souradnicich a dle toho postupovat dal
- nezda se mi tohle reseni logicky moc spravne - po kazde zmene by se musela prekreslovat cela plocha tj. i ty pole, kde se nic nestalo
2. Hraci desku 6x6 reprezentovat pomoci tlacitek
- pravdepodobne nejjednodussi varianta, ale podle me ne moc dobra, protoze prece jen tlacitko neni urceno k reprezentaci policek hraci desky.
- toto reseni jsem si jiz vyzkousel a z pohledu uzivatele se mi moc nelibi
3. Hraci desku 6x6 reprezentovat pomoci pictureboxu
- otazkou je, jestli toto reseni neni temer totozne s predchozim pripadem(reprezentace tlacitek)
- prave zkousim nejaky zakladni testovaci projekt(do pictureboxu nastavim background image, a pak po kliknuti na nej bych chtel aby se obrazek na pozadi zmenil za jiny bohuzel se mi nedari.)
Urcite existuji i jina reseni, proto bych se chtel zeptat, jake by bylo idealni reseni problemu(reprezentace hraci desky)? Nejedna se o zadnou extra profi aplikaci, ale kdyz uz to delam, tak to chci udelat poradne, nebo aspon spravne.
Dekuji za vsechny odpovedi
Fórum › .NET
Návrh deskové hry ve Windows Forms App
Základem tvoji hry jsou data, tj. reprezentace stavu v paměti. Nejprve si vytvoř odpovídající datovou strukturu, nad kterou hru postavíš. Udělej celou logiku pohybů, kolizí, zákazů .... A až teprve pak se začni zajímat o vykreslení.
No a jinak nejlepší je samozřejmě grafika. Někoho neuspokojíš ani 3D enginem, takže jde spíš o to, co se líbí tobě. Kdybych mohl "hlasovat", tak dávám hlas grafice.
Pridám osobné skúsenosti. Vykresľoval som už toho veľa. Na jednoduchú hru ti postačí GDI+, ktore sa využíva bežne vo winForms. Celú hraciu plochu by som reprezentoval len Panel-om. Kreslenie plochy bude zabezpečovať event OnPaint, stači ak ten panel v designer-ovi označíš v properties sa prepneš na eventy (ikona blesku) a najdeš tam OnPaint, 2x klik a do nej budeš sám vykresľovať pomocou GDI+
na internete je kopa tutorialov a navodov.
http://www.c-sharpcorner.com/uploadfile/mahesh/gdi_plus12092005070041am/gdi_plus.aspx
Podporuje to i doubleBuffering a bohate postačí pre jednoduché hry. Ale je to už o niečo náročnejšie, ako reprezentovanie tlačítkami a podobne, treba sa trocho zorientovať v prekresľovani a istými problémami.
Smelo do toho!
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Windows forms — založil Johnnny
C# Windows Forms kreslení — založil mstarman
Databáze s Windows Forms — založil Ant
V Monu najednou nefunguje Windows Forms — založil Matěj Andrle
Navrh app na kresleni logickych funkci — založil martin
Moderátoři diskuze