Ahoj mám takový začátečnický dotaz. Mám obyčejný sprite třeba character v 2D plošinovce. Jak zaručím nezávislost na rozlišení?
Fórum › Offtopic
Jak se dělá 2D hra
No, pokud ten sprite bude bitmapa, tak těžko. Můžeš ho samozřejmě zvětšit, ale to se samozřejmě rozplizne. Leda že bys ho nakreslil v opravdu velkém rozlišení, abys měl jistotu, že se bude jen zmenšovat. Anebo použít vektorovou grafiku, jako to má třeba Flash nebo Silverlight.
To Figa : U komerčních 2D her se používá buď vektorová grafika (často se tyt indie hry dělají ve Flashi) nebo se používá 3D API stylem, že máš scénu složenou z rovnoběžných polygonů potažených texturou "spritů".
To Figa : Ve 3D API (např. OpenGL) vytvoříš model postavy a potáhneš ho texturou, o rozlišení se pak už nemusíš starat.
No hezky to pletete dohromady ;)
yaqwsx má na mysli spíš technickou stránku, jak ty sprity zobrazovat. Pořád tam zůstává problém s rozlišením bitmapy a rozpliznutím když to rozlišení neodpovídá. OpenGL v tomhle nijak nepomůže (jak by taky mohlo). sputnikone už pak mluví o 3D hrách, kde žádné sprity vůbec nejsou.
Řeknu ti to takhle - mít hru s bitmapovými sprity stejně velkými nezávisle na rozlišení monitoru a podporovat všechna rozlišení prostě nejde. Jak prosté:) Myslím, že ve hrách se buď nakreslí jedno nebo 2 velikosti spritů a použije se ta v daný okamžik nejvhodnější, nebo prostě ve větším rozlišení bude sprite menší a bude vidět víc z hrací plochy. Anebo použít vektory.
To Quiark : Ano, s tím 3D APi jsme měl na mysli technické řešení zvětšování/zmenšování spritů. Protože jediným kompletním řešením je poue jenom vektorová grafika. A při zmenšování velikosti bitmapy dochází ke zhoršení kvality, ale to hráč nepozná....
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Jak se dela — založil
Jak to dělá? — založil Pavla
Jak se to dělá, aby weby všude vypadaly stejně — založil Balur
C++ Hra, Jak na to ? — založil Luckaa
Hra Mastermind - jak na to ? — založil orist
Moderátoři diskuze