Zdravim, snazim sa dopracovat k zakladom C# podla tutorialu http://projektysipvz.gytool.cz/ProjektySIPVZ/Default.aspx?uid=238
Som s nim velmi spokojny, ale konkretne tejto casti celkom nerozumiem ...
Ide o to ze autor vytvoril triedu GrafickyObjekt v ktorej ale definoval Konstruktor a az potom premenne ...
Takyto postup ale uviedol prvy krat a mne nie je jasne preco, ci to ma nejaky vyznam a ci je to vobec tak spravne, resp, ci to vobec chapem dobre ... pomoze mi s tym niekto ?
Fórum › .NET
C#-problem s tutorialom
Ahoj,
asi k tomu autor měl nějaký důvod a věřím, že nepředpokládal, že nad tím bude někdo přemýšlet. Já osobně tento typ zápisu nepreferuju.
To Johnnny : V C# je to z hlediska funkčnosti úplně jedno (pokud vím), ale samozřejmě to nemůže být např. mimo třídu nebo uvnitř metody (to jsou pak lokální proměnné), apod.
To djanosik :
jasne, chapem, to som potreboval ... ono konkretne tento kod funguje(v mojej prepisanej verzii ) normalne , ale chcel som to vediet do buducna ... neviem sice preco autor pozuil tento sposob, ale ja skusim dalej pokracovat po starom(je mi to sympatickejsie).
Dakujem :)
To Johnnny : Troufám si říct, že to tak bude u mnoha lidí.
takze teraz som zistil ze autor predsa len k tomu dovod mal ... podla tohto
protected Barva barva;
protected Pravouhelnik hranicniPravouhelnik;
to vyzera ako keby bola premnenna barva typu Barva a hranicnyPravouhelnik typu Pravouhelnik ... lenze s takymto niecim som sa ja este nestretol :(
Vysvětlit se to samozřejmě dá. Nakonec to nejsou objekty. Barva je výčtový typ a to druhé je struktura. Ale ono je to jedno. Všechno jsou to atributy (data) objektu. A je jedno jestli to je int nebo Barva nebo nějaký jiný typ nebo dokonce zase objekt. Při objektovém návrhu se modeluje "reálný" svět. A záleží pouze na detailech. Můžeš mít třídu Auto, která bude mít jako datové členy několik instancí (třeba 4) objektů Pneumatika. Nebo nechceš zacházet do takových detailů a počet kol bude definováno jen proměnnou typu int. Vše záleží pouze na konkrétním případu. Když to tak autor udělal, tak to ber jako fakt.
Chápeš to dobře.
A jaký je rozdíl? V podstatě žádný. V prvním definuješ objekt barva. V druhém definuješ objekt barva a zrovna vytváříš instanci tohoto objektu. V tom prvním případě musíš před prvním použitím stejně tu instanci vytvořit, takže zavoláš barva = new Barva();
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Moderátoři diskuze