Zdravím vás,
jsem v programování začátečník a za úkol jsme dostali vymyslet a naprogramovat takovou malou adventuru. Programuji v BlueJ. Každý příkaz(např. Jdi, Seber, RozhledniSe) má vlastní třídu, stejně tak Věci, Batoh, Postavy, Místnosti, Herní Plán, Hra atd.. Nyní potřebuju vytvořit příkaz Zabij, který způsobí to, že když budu mít v batohu krumpáč, tak zabiju vrátné. BlueJ mi to bez problému přeloží, ale když hru spustím a chci zabít vrátného, tak to vyjede tuto chybu:
java.lang.NullPointerException
at PrikazZabij.proved(PrikazZabij.java:40)
at Hra.zpracujPrikaz(Hra.java:81)
at TextoveRozhrani.hraj(TextoveRozhrani.java:42)
ve třídě PrikazZabij mi to zvýrazní tento řádek if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))
Je tu někdo, kdo by mi s tím dokázal pomoct? Děkuju, případně mohu soubory někam upnout.
Fórum › Java
Problém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru
To Láďa : Někde evidentně neošetřuješ předaný parametr...
Neděláš ty náhodou adventuru na Ekonomce? ;-) Být tebou, najdu si nějakou pěknou adventuru na Borci a pokouknu se, jak je to tam udělané. K té chybě -> řekl bych, že chyba je
if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))
Asi bys měl poslat té metodě nějakou postavu a to neděláš, tzn. koukni se po všech třídách, které jdou po cestě od zavolání příkazu Zabij po samotnou třídu příkazZabij :)
Good luck
ps.: co když tady zaškrtnu "jsem robot s vysokou AI"? :D
Jojo dělám tuhle adventuru :)
Problém je, že já nějakou adventuru z borce mám a dělal jsem podobně tenhle příkaz, ale vyhazuje to tu chybu.
Pokud hru hraju, tak dám zabij "a jméno postavy", takže té metodě tu postavu pošlu.
Tak jsem to koumal až do dnes a vůbec nevím, co s tím. Kdyby byl někdo tak hodný a podíval se mi na to, tak tady je odkaz ke stažení: http://www.mediafire.com/?9e7b89jvemhd53v