Dobrý den, rozhodl jsem se, že si chci naprogramovat jednoduchou hru, kde mám 2 circel a jedním tím kruhem, který ovládám se musím vyhýbat tomu 2. kruhu, který by měl mít libovolný pohyb, ale nemůžu dát dohromady ten 2. kruh, kterému se vyhýbám. Prosím poraďte mi.
Fórum › C / C++
Grafické funkce
Pokud chceš náhodný pohyb, tak pro generování náhodného čísla je rand (srand). A nejspíše by bylo nejlepší, kdyby první náhodné číslo určovalo směr a druhé počet kroků, které má tím směrem udělat, aby se ti jenom nebimcal furt na jednom místě :)
Teď pohybuješ kruhem tak, že když zmáčkneš klávesu, tak do stisku jiné klávesy jede jedním směrem.
Ten automatiky pohybovaný udělej podobně. Například tak, že do nějaké proměnné ulož náhodnou hodnotu, která bude určovat směr (1 - 4, případně i šikmo :)) a do druhé proměnné ulož náhodnou proměnnou, která bude označovat dobu pohybu v tom směru. Tuto druhou proměnnou každým průchodem dekrementuj a pokud bude 0, tak vygeneruje náhodné hodnoty do obou proměnných. A ukázka?:
int smer = 0;
int pocet = 0;
....
if (pocet == 0) {
smer = rand() % 4;
pocet = rand() % 30 + 1;
}
switch(smer) {
case(0):
// pohyb jednim smerem
break;
....
}
pocet--;
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Volání funkce z jiné třídy ukazatelem typu obecné funkce — založil pretis
šablonová funkce jako členská funkce třídy - jde to? — založil yaqwsx
C++ a graficke aplikacie — založil Tom@sQo
Readln v graficke ?? — založil zonda
Moderátoři diskuze