Kde bych našel nějaký tutoriál na tvorbu her v C#;C++,C ?
U computerpress existuje knížka, máte s ní někdo zkušenost ?
Fórum › C / C++
Programování her
Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!
Michalek píše:#
# Kde bych na?el n?jak? tutorial internetov? na tvorbu her v C#;C++,C ?#
#U computerpress existuje kn??ka,m?te s n? n?kdo zku?enost ?#
#
Jestli mysl?? knihu "Nau?te se programovat hry za 24h", tak tu bych ti rozhodn? nedoporu?oval, jednou jsem v n? listoval a p?i?lo mi, ?e se ti sna?? ??ct spoustu v?c? najednou, ale hrozn? chaoticky a nic nevyslv?tl? po??dn?. Mysl?m t?m, ?e pokud by ?lov?k cht?l napsat vlastn? hru (ne step-by-step podle knihy) s vyu?it?m poznatk? z knihy, tak to te se mu rozhodn? nepoda??. Mj. n?kde na f?ru tu byl thread s n?zorem na tuhle knihu, tak se tam mrkni ;-)
K technologi?m. Ur?it? se nejd??v nau? c++, to se ti bude hodit nejen na hry. Nemus?? se u?it Win32API, jak psal survik, pro vytvo?en? okna m??e? vz?t knihovny SDL nebo glut, jsou mnohem jednodu?? a jsou p?enositeln? na jin? syst?m. Pro render pak pou?ije? OpenGL. Ale je to na tob?, pokud bys r?d s?hnul po DirectX a winapi, pros?m
Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakékoliv 2D a jednodušší 3D hry
V C++ se nepiplá, ale programuje!
Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výborném gui, ale hry se v něm dělat nedaj
ian píše:#
##Jarda píše:#
# Stáhni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakoukoliv 2D a jednodušší 3D hry
#V C++ se nepiplá, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výborném gui, ale hry se v něm dělat nedaj
Právě že se s nim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdovýho "piplání se" v C++
vz?t knihovny SDL nebo glut, jsou mnohem jednodu?? a jsou p?enositeln? na jin? syst?m. Pro render pak pou?ije? OpenGL. Ale je to na tob?, pokud bys r?d s?hnul po DirectX a winapi, pros?m#
##
#
Glut bych urcite nedoporucoval, kdyz uz tak SDL.
Ale jak uz ti rekli ostatni nauc se nejdriv C++ to je zaklad, potom se rozhodni pro openGL nebo DirectX(no flame pls).
ian píše:#
##Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodln?j?? ne? se piplat v C++ a m??e? ud?lat jak?koliv 2D a jednodu??? 3D hry
#V C++ se nepipl?, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho ?lov?ka, kterej GameMaker ud?lal, je to slu?nej obecnej engine se v?born?m gui, ale hry se v n?m d?lat nadaj
Taky bych ti doporucoval GM, hry se v nem delat daji, je to dobrej program, ale resit tady GM by bylo na dalsi tema(mo flame pls :D).
btw: pro DirectX existuje knizka na ceskem trhu + tutorialy z ChipCD/DVD, pro openGL je cesky taky hodne tutorialu. Ale to res az budes umet hodne dobre C++.
Jarda píše:#
##ian píše:#
##Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodln?j?? ne? se piplat v C++ a m??e? ud?lat jak?koliv 2D a jednodu??? 3D hry
#V C++ se nepipl?, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho ?lov?ka, kterej GameMaker ud?lal, je to slu?nej obecnej engine se v?born?m gui, ale hry se v n?m d?lat nadaj
#Pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++
A co z toho, ?e ?lov?k ud?l? hru v GM? To je jako, kdy? to trochu p?e?enu, dohr?t n?jakou hru podle n?vodu... to taky nepova?uji za opravdov? hran?.
survik1 píše:#
# Tak zůstaneme u C++ (jelikož C# nepovažuju za jazyk pro hry a C je trochu starž), ovládáš ho? Umíš knihovnu Win32API? Ovládáš knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popořadě nauč a pak se ptej, jelikož knížka tam je, ovšem už něco musíš umět, jinak se v tom ztratíš!
knihovnu api ? ...spis bych rekl ze je aplikacne programove rozhrani, soucast OS takze zadna knihovna :ms_0027:
To Zdeny: Někdo je ale rád, že vůbec vytvořil nějakou hru, je mu jedno v čem... Stejně bude za chvíli všechno tak jednoduché, že i GameMaker bude složitý :)
Jarda píše:#
##ian píše:#
##Jarda píše:#
# Stáhni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakoukoliv 2D a jednodušší 3D hry
#V C++ se nepiplá, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výbornym gui, ale hry se v něm dělat nedaj
#Právě že se snim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdového "piplání se" v C++
Tak ono je dělat hry a dělat hry. Teď vytváříme jednu 2d logickou hru, která je sice graficky snadná, ale je tam docela složitý herní mechanismus, takže si vůbec nedokážu představit, jak bych jí dělal v GM. Jen chci říct, že pohyb spritů není všechno.
to eMan:
1) Co máš proti glut? Používám ji docela bez problémů, ty jsem měl spíš s SDL.
2) taky tu nechi žádný flame, ale diskuse je důležitá :-)
Tak a do tohodle se p?id?m. S?m jsem chvilku s GM pracoval, a zn?m produkty komunity v?voj??? kolem GM. V?t?ina b??n?ch script?r? v GM vytvo?? za 1 - 2 m?s?ce n?jakou zklonovanou rychlokva?ku a c?t? se jako mist?i sv?ta, n?sledn? si na tom zvedaj? sebev?dnom? a pak se hrozn? vztekaj?, kdy? jim n?kdo ?ekne, jak? jsou to LAMY, vi? speedre?
GM je natolik zjednodu?enej skript, ?e:
1.mo?nost n?jak? optimalizace a performance je nulov?, i 2D hru o nemnoho spritech za chv?li prost? pod n?jak?m norm?ln?m po??ta?em nerozeb?hnete. O 3D nemluv?, v GM se m??ete rozlou?it dokonce i s cullingem a clippingem. (alespo? v 6.0, d?l nev?m, ale nep?edpokl?d?m zm?nu)
)2. nen? mo?no vytvo?it slo?it?j?? algorit
survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!
Z jak?ho d?vodu C# nepova?uje? za jazyk pro hry?
jo presne tuto diskuzi sem enchtel :D flame of GM
Asan píše:#
# Tak a do tohodle se p?id?m. S?m jsem chvilku s GM pracoval, a zn?m produkty komunity v?voj??? kolem GM. V?t?ina b??n?ch script?r? v GM vytvo?? za 1 - 2 m?s?ce n?jakou zklonovanou rychlokva?ku a c?t? se jako mist?i sv?ta, n?sledn? si na tom zvedaj? sebev?dnom? a pak se hrozn? vztekaj?, kdy? jim n?kdo ?ekne, jak? jsou to LAMY, vi? speedre?#
#GM je natolik zjednodu?enej skript, ?e:#
#1.mo?nost n?jak? optimalizace a performance je nulov?, i 2D hru o nemnoho spritech za chv?li prost? pod n?jak?m norm?ln?m po??ta?em nerozeb?hnete. O 3D nemluv?, v GM se m??ete rozlou?it dokonce i s cullingem a clippingem. (alespo? v 6.0, d?l nev?m, ale nep?edpokl?d?m zm?nu)#
#)2. nen? mo?no vytvo?it slo?it?j?? algorit
Jo souhlas?m, speeder a jemu podobn? d?cka tu komunitu jenom kaz? kdy? kop?? tutorialy a vyd?vaj? je za sv?, to ale nen? chyba GM ale komunity. Proste pro Michalka bych doporucil GM pokud se nechce venovat tvorbe her profesialne nekdy v budoucnosti...
#ian píše:#
# pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++
#Tak ono je d?lat hry a d?lat hry. Te? vytv???me jednu 2d logickou hru, kter? je sice graficky snadn?, ale je tam docela slo?it? hern? mechanismus, tak?e si vůbec nedok??u p?edstavit, jak bych j? d?lal v GM. Jen chci ??ct, ?e pohyb sprit? nen? v?echno.#
##
#to eMan: #
#1) Co m?? proti glut? Pou??v?m ji docela bez probl?m?, ty jsem m?l sp?? s SDL.#
#2) taky tu nechi ??dn? flame, ale diskuse je d?le?it? :-)
1. Glut je knihovna ktera je uz zastarala a dal se na n? nepracuje. Muze se hodit maximalne pro uplne jednoduche hry a priklady, kdyz v tom delas vetsi projekt zjistit se to ma spoustu nedostatku. SDL pouziva 10ky tis?c lid? celkem bezprobl?mov? :)...co jsi m?l za probl?my??
To eMan:máš tam chybu v citaci, "právě že se snim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdového "piplání se" v C++" jsem nanapsal já!
Při změně rozlišení mi SDL nastavovalo obnovovaci frekvenci monitoru na 60Hz a nešlo to změnit. Teda šlo, ale jen přes WinAPI fce, a já to chtěl i pod linuxem.
Tak podle m? je to zase roz?i?ovac? knihovna pro c++ . A sou??st OS m??eou b?t i knihovny, bo ne? ;)zacatecnik píše:#
##survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!
##
#knihovnu api ? ...spis bych rekl ze je aplikacne programove rozhrani, soucast OS takze zadna knihovna :ms_0027:
DeaLer píše:#
##survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!
#Z jak?ho d?vodu C# nepova?uje? za jazyk pro hry?
No, nevím to jist?, ale nen? C# .net?
To survik1: Ne C# není .NET, ale je jeden z jazyků pro .NET
ian píše:#
# To eMan:m?? tam chybu v citaci, "pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++" jsem nanapsal j?!#
##
#P?i zm?n? rozli?en? mi SDL nastavovalo obnovovaci frekvenci monitoru na 60Hz a ne?lo to zm?nit. Teda ?lo, ale jen p?es WinAPI fce, a j? to cht?l i pod linuxem.
1. jj chyba v citaci tam je ale kazdej to nejspis pochopil...
2. jj to delalo, ale pokud vim tak jenom pod XP takze zadny problem, reseni je zde http://www.ceskehry.cz/magazin/view.php?cisloclanku=2005091701.
API != knihovna
a basta
API = application interface. It isn't so hard to understand, is it? ;)
Jinak, nebudu to editovat, ale ten příspěvek, co jsem psal pak obsahoval ještě dvě věty -
Většina free programátorů programuje pro vlastní skill a do portfoliav a proto je pak ten výsledek někde jinde.
druhá věta -
Let the flame begin.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Síťové programování pod Windows a programování internet — založil Hanzis
Programovani C++ — založil jonny
Programovani — založil Niyaz
Programovani za FO — založil abcdefg
C# programovani — založil Siembra
Moderátoři diskuze