Potřeboval bych poradit. Chtěl bych udělat jednoduchou hru, ve které by byl vykreslený pomocí circle kruh, odrážející se o stěny obrazovky a dole posuvná pálka, kterou by se míček odrážel. Nemáte prosím někdo nějaké nápady? Vůbec nevím jak začít. Nebo kdybyste měli podobnou hru se zdrojákem. Děkuji moc
Fórum › Pascal
HRA S ODRÁŽENÍM MÍČKU
No, asi takhle. Potřebuješ cyklus, který poběží pořád dokola v plus mínus konstantním časovém intervalu. V každém průchodu cyklem míček smažeš, vypočítáš nové souřadnice a zase ho vykreslíš a nakonec chvilku počkáš, aby nelítal moc rychle (pro začátek postačí Delay). Od míčku máš souřadnice, rychlost a poloměr. Nové souřadnice spočítáš tak, že k nim přičteš rychlost míčku (tu máš uloženou zvlášť pro směr x a y). Odrážení se udělá tak, že když je od některého kraje obrazovky ve vodorovném nebo svislém směru blíž než je poloměr míčku, tak otočíš znaménko u rychlosti v tomhle směru.
Na posouvání pálky se Keypressed a Readkey nehodí, protože potřebuješ plynule reagovat na dlouho stisknutou klávesu. Jestli nechceš nic moc složitého, tak pálku ovládej třeba Shifty (levý doleva, pravý doprava apod.), jejich aktuální stav najdeš v určitých bitech stavového wordu klávesnice na adrese 0:$0417 (doufám, že si tu adresu pamatuju správně). Nebo si předefinuj obsluhu klávesnice - to umí např. tahle jednotka: http://mircosoft.mzf.cz/…klavesy2.zip . Pro začátek bych doporučoval vykašlat se na pálku a vyřešit nejdřív pohyb a odrážení míčku; pálka jde přidat později.
Moje stránka.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Arkanoid pohyb míčku — založil Figa
Java 2D hra - tvorba menu (hra nereaguje na klavesy) — založil Marek
Moderátoři diskuze