potřebuji si napsat neco v c++ , protože to bude i s 3d tak to nechci psat v Jve , bylo by to pomaly, ale nenasel jsem nikde zakladni knihovny pro praci s oknama a buttonama atd ? něco jako je v Jvě javafx apod? asi jsem špatně hledal. dík za odpovědi.
Fórum › C / C++
C++ knihovny pro praci s okny GUI
#3 Jerry
co jsi nepochopil na tom , když se ptám jestli je součástí c++ i knihovna(standard) která to umí s buttonama ... , na linuxu nebo win ... ? nechci být sprostý , ale čti otázku celou, mimochodem jsem přidal i druhou tázku o MVC ? předpokládám že tuto otázku jsi též nepochopil, to že jsem něco o 3d bylo proto aby mě tu nikdo neodkazoval na javu, což jsem zmínil, když se ptám na součást c++ , tak nemyslím cokoli co se týká qt , wxwidgets ... , pokud jsi nepochopil nic z toho co jsem napsal, tak se neobtěžuj odpovídat sprostě ani slušně, z kontextu otázky je vše jasné , jen pro tebe to upřesnuji aby jsi neměl za klávesnicí křeč
Standard C++ tohle neresi. Nic standardniho pro GUI ani 3D neexistuje, protoze by to bylo peklo, davat to nejak dohromady. Hlavne se to furt vyviji, takze je to vylozene nesmysl. Krome toho zalezi na platforme, spravci oken a dalsich tisici vecech. Proto nektere gui libky vypadaji uplne jinak, nez zbytek systemu - proste to vsechno vykresluji samy, aby to bylo "univerzalni" a jen se prispusobi "zobrazeni okna" a par veci pro vykreslovani.
Na MVC mozna nejaka libka bude, ale to bude asi spis zalezet na libce, kterou zvolis pro GUI. Opet, v zakladu C++ se takhle high level zalezitosti vubec neresi.
C++ muze byt rado za standard, ktery uz obsahuje regularni vyrazy, thready a spoustu dalsich veci puvodne z boostu.
#1 mlaticka
těch možností je hrozně moc .. mužeš si vybrat technologicky starší native C++/MFC nebo native C++/WinAPI32-GDI+ nebo C++/Qt (poslední jmenovaný je moc dobrý) , a spoustu dalších ... nebo absolutně nejnovější technologie od MS pro W10 je MS VS 2017 C++/Cx + DirectX12. Otázka je jestli na to máš .. ono to neni tak jednoduchý .. víš... je to dřina .. Taky si mužeš vzít starý Watcom C++ a grafiku (DirectX2.0/3.0) v něm nebo OpenWatcom a pod. těch možností jsou tisíce. Ale kdybys věděl o co de mluvil bys jinak ..
#1 mlaticka
něco z toho sou grafické 3D enginy pro C++ ... (Delta Engine .NET 2D/3D je dobrej), jiné jsou 3Dfx fyzikální enginy .... musíš si ti projít nechtělo se mi to třídit
ty to asi nevíš, ale .. ty free projekty typu OpenTK nejsou podporovaný to znamená, že když se tam objeví chyba a je jich tam dost tak ti ji nikdo neopraví a ty budeš v prdeli ...
FARSEER PHYSICS 2D engine .NET
https://farseerphysics.codeplex.com/
Box 2D C/C++ Win32
http://box2d.org/
Unity 2D/3D .NET
http://unity3d.com/
Bullet Engine 3D C++ Win32
http://bulletphysics.org/wordpress/
Bullet Sharp 3D .NET
https://code.google.com/p/bulletsharp/
CSGL Graphics Library .NET C#
http://csgl.sourceforge.net/
Delta Engine .NET 2D/3D
http://deltaengine.net/
Digital Rune 3D .NET Profi
http://www.digitalrune.com/
HAVOC Physics 3D Win32 Profi
http://www.havok.com/products/physics
Henge 3D XNA Physics .NET
https://henge3d.codeplex.com/
Chipmunk 2D .NET Profi
https://chipmunk-physics.net/
Jitter Physics 2D /3D
http://jitter-physics.com/wordpress/
Matali 3D Physics .NET, Win32, Android
http://www.mataliphysics.com/
Ogre Physics 3D
http://www.ogre3d.org/
Ogre Bullet 3D .NET
http://www.ogre3d.org/tikiwiki/OgreBullet
Paradox 3D Engine
http://paradox3d.net/
Physics 2D .NET
https://code.google.com/p/physics2d/
Microsoft XNA 4.0
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=23714
Bepu Physics
https://bepuphysics.codeplex.com/
Box2D XNA
http://box2dxna.codeplex.com/
SlimDX 2D/3D Graphics Engine .NET
http://slimdx.org/
SharpDX 2D/3D Graphics Engine .NET
http://sharpdx.org/
XNA 4.0 Refresh 2014
http://msxna.codeplex.com/releases
MS Managed DirectX
http://en.wikipedia.org/wiki/Managed_DirectX
OpenGL Graphics Library
http://www.opengl.org/
OpenTK 3D Graphics Library .NET
http://www.opentk.com/
Geometric Tools
www.geometrictools.com
Citrus Engine 2D/3D + Physics
http://citrusengine.com/
Haxe Physics 2D
http://old.haxe.org/com/libs/physaxe
Box2D WEB
https://code.google.com/p/box2dweb/
To je právě problém těch buď open source nebo lgpl , gpl apod. knihoven, od přírody nevěřím, že tyhle projekty závisející na jedné firmě nebo jednom nadšenci vydrží na trhu dlouho a budou svůj projekt rozvíjet, proto je lepší spoléhat se na standardy jazyka, jediné co mi v tuto chvíli připadá dlouhodobě nejlepší je qt, za ním pokulhává wxwidgets, ale ten jak jsem se dozvěděl vyvíjí spíše nadšenec nebo malá skupinka nadšenců , nechci znovu vynalézat kolo, takže se teď rozhoduji mezi QT a VS, v QT jsem si už neco napsal a jde to opravdu rychle, teď to chci zkusit ve VS abych to porovnal, ovšem vím , že ať se mi bude VS zdát sebekrkolomnější , tak u něj budu muset zůstat . Jinak dík za seznam, některé projekty poznávám, jiné jsou pro mě noname, pro mě je trochu výhoda že to potřebuji jen na win, na jiných platformách pro mou app nikdy konkurence nebude, aledík za úvod zodpovězení dotazu , odpověď je tedy standard + lib.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
C# knihovny pro praci s webkamerou — založil Tony
Definice JavaFX jakožto GUI knihovny — založil William
Knihovny pro MS VS 2008 — založil remmidemmi
Jazyk pro práci na internetu — založil dragon124
Nefunguji funkce pro praci s db — založil tribalcz
Moderátoři diskuze