Môže mi niekto vysvetliť základný rozdiel medzi Aplikáciou, Programom, Jednoduchý program ( Simple Program ), Konzolová aplikácia a okamžitým FPC ( InstantFPC program ). Rozdiel medzi týmito vecmi a knižnicou je mi jasný. Pýtam sa na to preto, že ak programujete iba v čistom paskale, toto riešiť nemusíte, proste tam si na začiatku nič nevyberáte, avšak už v Lazaruse pri otvorení nového projektu si už musíte vybrať, okrem toho niektoré veci sú aj pri Cčku, takže by som povedal, že to nie je iba záležitosť Lazarusu.
Fórum › Pascal
Lazarus - Programy
#2 gna
Veď to aj chcem, používať to, čo je môj cieľ, ale ako si mám vybrať správnu možnosť, ak neviem aké sú to možnosti, ja nechcem žiadne detajlné vysvetlenie, ide mi o to, aby som vedel, keď napríklad mám rád orechovník, že to je práve tá možnosť, čo mi ten orechovník poskytne, preto sa pýtam na tie pojmy
Application je GUI aplikace s formulářem; Simple program jsou věci, co jsi dělal doteď. Co víc potřebuješ?
U každé položky je popis a můžeš si ty projekty vytvořit a podívat se, co to udělá a vybrat si svůj ořechovník ;-)
GUI = Graphical User interface, aplikace má tedy grafické rozhraní. Dalo by se řící klikací vokno. Naproti tomu konzolová aplikace vypadá jako za éry DOSu. Ještě existuje Služba Windows (Windows Service) - pracuje na pozadí a nemá žádné uživatelské rozhraní.
hu
Rozdíl mezi GUI a konzolí je v úplně jiném principu funkce. Konzolový program spustíš a jede stylem "začátek - práce - konec". GUI program je řízený událostmi, tj. je to hromada obslužných procedur navěšených na tlačítka formuláře, které se vyvolají až podle toho, na co uživatel klikne (zjednodušeně řečeno), a ne hned při spuštění programu. Nevím přesně, kdy se tomu má říkat program a kdy aplikace.
Moje stránka.
#6 hlucheucho
No tomu sa hovorí koštruktívny dialóg a som rád, že sme sa k nemu zase vrátili ako na začiatku. Takže diky za vysvetlenie. Presne o toto mi išlo. Žiadne detajly, iba zhruba vysvetlenie pojmov, ktoré by pochopil i človek, čo do teraz bol iba bežný užívateľ, ktorý si inštaluje hry, op, či aplikácie, ale neprogramuje. Takže chápem už, čo je zhruba program, čo je zhruba aplikácia a čo je konzolová aplikácia. Bol by som rád ak by ste mi presne takto jednoducho iba zhruba povedali, čo si mám cca predstaviť pod pojmom symple program a instantFPC program. Len pre úplnosť, knižnicu chápem ako súbor funkcii a procedúr, ktoré môže využívať iný program, aby tieto funkcie a procedúry nezaberali zbytočné miesto v programe, keďže funkcie a procedúry môžem aktivovať aj odkazom?
#7 Mircosoft
No tomu sa hovorí koštruktívny dialóg a som rád, že sme sa k nemu zase vrátili ako na začiatku. Takže diky za vysvetlenie. Presne o toto mi išlo. Žiadne detajly, iba zhruba vysvetlenie pojmov, ktoré by pochopil i človek, čo do teraz bol iba bežný užívateľ, ktorý si inštaluje hry, op, či aplikácie, ale neprogramuje. Takže chápem už, čo je zhruba program, čo je zhruba aplikácia a čo je konzolová aplikácia. Bol by som rád ak by ste mi presne takto jednoducho iba zhruba povedali, čo si mám cca predstaviť pod pojmom symple program a instantFPC program. Len pre úplnosť, knižnicu chápem ako súbor funkcii a procedúr, ktoré môže využívať iný program, aby tieto funkcie a procedúry nezaberali zbytočné miesto v programe, keďže funkcie a procedúry môžem aktivovať aj odkazom?
Co je simple a instant program nevím.
Knihoven je víc typů. Statické (v pascalu se jim říká jednotky - units) využívá překladač a funkce z nich vkládá do programů, které překládá. Z pohledu programátora stačí napsat Uses něco a všechny funkce z jednotky jsou dostupné úplně stejně, jako kdyby byly definované přímo v tom programu. Stejnou jednotku může využívat víc programů, po zkompilování bude mít každý z nich všechny použité funkce zkopírované přímo v sobě a žádný externí soubor nepotřebuje (na jednu stranu výhoda v soběstačnosti, na druhou zbytečná duplikace dat).
Dynamické knihovny se kompilují zvlášť, vznikne tím samostatný soubor s koncovkou DLL. Z pohledu programátora je potřeba ve zdrojáku vypsat hlavičku každé funkce, která se má z knihovny použít (jméno a parametry), a u ní slovo External a jméno toho DLL souboru. Potom už jdou volat stejně jako kdyby byly definované přímo v tom programu, i když ve skutečnosti zůstávají venku ve svém DLL. Stejnou dynamickou knihovnu může používat víc programů (na jednu stranu výhoda v šetření místem, na druhou problémy s existencí a verzemi knihoven).
Moje stránka.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Programy v C++ — založil Kajik
Lazarus — založil Rampa
Lazarus — založil ProgDan
Lazarus help — založil kardon
Moderátoři diskuze