Ahoj, mám tu jednu otázečku. Dělám v OpenGl jednu aplikaci. Mám vygenerovaný terén dle výškové mapy. Rozhlížení po krajině řeším pomocí glRotatef(). Otázka zní jak řešit pohyb. Napadají mě možnosti buď pomocí glTranslatef() a nebo pomocí gluLookAt(). Jen mi není jasný jaká varianta bude optimálnější. Toho glTranslate se docela bojím.. Díky za vaše nápady...
Fórum › C / C++
OpenGL pohyb v terénu
Proč se bojíš glTranslate? Ty tři parametry jsou posun na jednotlivých osách, takže tam narveš souřadnice "kamery" (s opačným znaménkem) a máš hotovo. gluLookAt dělá to samé a když už kameru směruješ úhlem, tak je ti na nic.
Tak pohyb a otáčení je již funční. Jen mě nějak zlobí pohyb. Vím na jaké pozici jsem. Tzn. znám x,y,z. Vím kam jít a to x,y. Z řeším tak že pomocí normály plochy si spočtu rovnici roviny a pak dosazením získám chybějící z. Vcelku to funguje, ale občas mi poskočí obraz. Při pozorování to vždy poskočí při přechodu na jinej trojuhelník. Existuje nějakej lepší způsob jak získat chybějící hodnotu z v cílové pozici ma se jde?
Zjistit počet nových příspěvků
Přidej příspěvek
Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 125 hostů
Podobná vlákna
Je tu programator do terenu — založil NouwiS
Programator do terénu IT news world — založil Alex Oliverová
Mobil Offis Team Hledáme programatora do terenu a sestavení Teamu — založil NouwiS
Moderátoři diskuze