Dobrý den,
chci se zeptat, jak bych měl začít s tvorbou 3D MMORPG hry? Mohli byste mi poradit, jaký jazyk využít (C/C++) nebo jiný, popř. dohodit" nějakou literaturu.
Dobrý den,
chci se zeptat, jak bych měl začít s tvorbou 3D MMORPG hry? Mohli byste mi poradit, jaký jazyk využít (C/C++) nebo jiný, popř. dohodit" nějakou literaturu.
máš skúsenosti s nejakým s tých dvoch alebo z nejakím iným?? na začiatok na to ani nemysli...ale ak máš skúsenosti tak radšej C++
no c++ sa masivne vyuziva pri pisani hier, ALE.... ako napisal stif nado mnou, tak si treba najprv uvedomit, o aku komplexnu vec ti ide.. ak nevies programovat, tak sa najprv treba naucit programovat a rozmyslat ako programator. potom pridu na radu graficke kniznice, logika, atd..
vela stastia na ceste k napisaniu WoW 2, ale na zaciatok skus v c++ napisat hru "Hadaj na ake cislo od 1 do 20 myslim" ;)
#3 kavva
súhlasím s kavvom, najprv sa nauč jyzyk, získaj myslenie potom príde ďalšie...s tou hrou hádej na čo myslím by si to mal skúsiť...potom to hoď tu ak chceš(zdroják)
gameMaker.
Seriozne? Ked sa musis pytat na fore ako zacat s tvorbou 3D hry, a ci na to existuje nejaka literatura, znamena to ze este nie si na dostacujucej urovni. Ako radia chlapci hore, zacni si kodit nejake male veci......
Všichni píšou "nauč se jazyk" ale on si musí uvědomit jaká je to dřina... Na takovém projektu pracuje -+100 skušených programátorů vytvoření GUI, vytvoření renderovacího engine, uplatnit do hry fyziku ( no u fantasy her je trochu odlišná :D) + naprogramování komikace ( multy-player) kde server musí zpracovat skoro každou akci hráče. Tohle je práce pro team ne pro jednoho člověka. Skus se třeba podívat kolik řádků musíš napsat abys vytvořil jednoduchý okno s dirextem který ti jenom vykreslí barvu pozadí myslíš že -+100 řádků s kombinací winAPI.
#6 Matherz
s tvojích doterajších príspevkou vyplýva ,že žiaden jazyk nevieš...avšak do doby keď ho nebudeš vedieť nevytvoríš hru...logické nie??? Devilfish ti ponúkal optimálne riešenie teda ------ GAME MAKER...nemáš inú možnosť.?...alebo sa nejaký naučíš?...napísal si ,že to nieje jednoduché, ale ty to stále chceš jednoduché...čo vlastne chceš???
Ja si myslim, ze ho netreba strasit s GUI, fyzikou, multi-playerom. Ak ma zaujem o tvorbu hier, tak nech sa uci. Ja len drzim palec.. MMORPG je mastodont, ale je to ciel. A kde je ciel, tam je vola.. Ja sa chcem dostat do pixaru a uz viem nasvetlit tri kocky na zeleno a peknym tienom v maxe :))
Chlape, kup si knihu, nakoduj hadika, potom skus plosinovku, potom sa pozri na directx napriklad, atd atd.. Vzdy treba niekde zacat ;)
Jo jo vím, že mám začít od základů, to je mi jasné. Ale na konci mám v úmyslu tu 3D MMORPG hru vytvořit, tak abych se učil správný jazyk :) A jinak mám zkušenosti jen s PHP. Ani nevím co to C/C++ je. :D A pokud jde o Game Maker, v něm jsem sice tvořil a také vytvořil 3D hru, ale nejde MMORPG. A navíc se tam nedají nahrát "pořádné" 3D objekty. Nepotřebuji program, ale programovací jazyk. Jinak děkuji za váš čas :)
A pro další informace... Je mi 29 a mám nějaký ten dvaceti členný tým. Ale všichni jsme se zajímali pouze o programování webových stránek.
A samozdřejmně nechci tu 3D MMORPG hru udělat hned, začnu s jednodušíma věcma. Jen potřebuji vědět jaký jazyk použít, a kde se ho naučit... :)
#11 Alex Candle
Na jazyku nesejde. Nakonec to bude stejně kompilace jazyků/technologií. Stejně si myslím, že si berete velký cíl. Vývoj her je sice o kvantitě, ale také o odhodlanosti a zkušenostech. Zrovna MMORPG není nejlehčí žánr.
#18 Alex Candle
Klientsku cast hry si kludne naprogramuj v c#, jave...
Ale serverovu cast radsej v c/c++ pripadne v inom jazyku co sa kompiluje do nativneho kodu.
Najprv si skus naprogramovat napr online piskvorky, ak ich nezvladnes, tak 3d MMORPG je pre teba velke susto :)
Vytvořit MMORPG je pěkná fuška. Sám to plánuji, už delší dobu... (Cca od 15ti) Ale nejprve je potřeba nasbírat nějaké zkušenosti.
Dám, ti jednoduchou radu, začni s něčím jednoduchým, a to například jen s obyčejnou plošinovkou, protože pokud si dáš na ní aspoň trochu záležet bude ti její vytvoření trvat minimálně nějaký ten měsíc. Já jsem začal prvně s GameMakerem i přes to, že ve škole jsem se učil javu, myslím, že to je doobrý začátek pro to aby jsi pochopil jak, některé věci ve hrách fungují. A až poté bych přesedlal na C++.
Pokud se chceš rovnou vrhnout do vývoje her v C++, nejednodušší to bude pomocí již funkčních Enginu. UDK, Unity 3D atd. V kterých samozřejmně lze i vytvořit MMORPG.
Ještě než se do toho všeho pustíš, měl by jsi si sepsat dokumentaci jak chceš postupovat, co by měla hra obsahovat její principy atd. Jinak se nedostaneš nikam, a budeš po čase tápat a utápět se v chaosu. Základem, každého úspěšného projektu je plánování. Nemusí to být domyšlené do každého puntíčku, přece jenom ta dokumentace by měla primárně sloužit tobě.
Pokud chceš napiš mi do PM a já ti můžu poslat mojí dokumentaci, k projektu na, který tu budu brzo hledat programátory.
Zkus si napsat 10 důvodů proč by jsi měl začít tvořit právě MMORPG.. (Mně trvalo celý den, než jsem byl schopný si opravdu obhájit sám pro sebe proč se vrhnout jen do samotného psaní dokumentace)
Staci uz jen naplanovat, najmout 200 programatoru, sehnat par stovek milionu na vyvoj - a je to do roka nebo dvou hotove (pokud najmes opravdove programatory - amateri to jen pohrbi tak hluboko, ze uz se z toho nikdo nevykope) :)
Stejně tu hru nebudu dělat přímo já. Programátory, Grafiky, Game Designery, Zvukaře, Scénáristy, atd.. najmu. Jen bych chtěl mít nějaký přehled popř. nějak být nápomocný. Koupil jsem si knihu C# pro zelenáče, a myslím, že ta mi přímo vyhovuje.
Jinak díky za rady... :)
http://www.martinus.sk/?uItem=38471 kniha pre teba odporúčam...
Jinak pokud hodláš vytvořit hru na námět naruto MMORPG, tak ti říkám, rovnou, že s tímto nepochodíš, jelikož hry Pokemon, Digimon, NAruto atd. jsou chráněné značky. Důkazem je právě to, že MMO založené na těchto hrách nenajdeš pokud nejsou kompletně překopané.. viz. Pokemon World, který po dlouhých tahanicích po soudech byl "ukončen", ale jen na krátkou chvíli, protože potom byla dojednaná smlouva mezi Ochránci práv na Pokémony a teamem, který stál za touto hrou. Jinak jiné projekty jsou těžce perzekuovány.
Zkus spíše vytvořit vlastní styl a vlasní téma, vyhneš se problémům a navíc nebudě ti hrozit možnost, že po dokončení všeho nebudeš moci svoji hru uveřejnit.
#33 Alex Candle
No to jo :-) ale sídlo firmy která má nastarosti práva na naruta sídly tady a má zde i kanceláře. (Aspoň co se autoři jednoho MMO snažili získat licenci na naruta. Nejsi jediný) A myslím, že ani neuspěješ s právy, jelikož ty teď navíc má Pocket ninja, ale uvidíš snad se ti to povede) GL.
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku