Zdravim.
poraťte prosím, v čom mám dělat aplikace.
co je lepší? formuláře windows, wpf, nebo win32 api?
Zdravim.
poraťte prosím, v čom mám dělat aplikace.
co je lepší? formuláře windows, wpf, nebo win32 api?
dneska se nejčastěji používájí 4 "jazyky" pro tvorbu okenních aplikací:
1) Window forms (C# / C++/CLI)
2) WPF (C# + XAML)
3) Java
4) C++/Qt (případně QML)
vše má nějaký +/-, ale podle mě je ze začátku rozhodně nejlehčí Window Forms na C#
proč bych měl vyloučit Win32 api? myslel jsem si, že je univerzální a můžu v
tom dělat hry i normální aplikace?
je vidět, že si v tom nikdy nedělal ani to nezkoušel... primitivní okno s textem, tlacitkem je jeste ok celkem, ale neco podobnýho, jak vidíš v jiných aplikacách neudelas nebo aspon ne jednoduchou a rychlou cestou, kor kdyz pro winapi není zadnej desinger
je to proste pomala a obtizna cesta a pokud nejsi expert, tak se vysledek ani trochu nebude blizit jinym aplikacim :)
ale samozrejme pro hry zalozeny treba na directx (jako je dneska vetsina) je to delany pres winapi
krom toho neni problem, pouzivat winapi z jinyho jazyku
Pokud chceš jít cestou WinAPI, tak samozřejmě můžeš a klidně ti budu nebo někdo jiný tu radit, jak dál a kde je chyba atd. Sám píšu vlastně skoro všechno velké ve WinAPI. Ve spojení s objekty a COM je to i rychlé na vývoj, ale na začátku to takové samozřejmě nebylo. Problém WinAPI je v tom, že je velmi obsáhlé, velmi členité a než se prokoušeš k nevygenerované aplikaci, co má něco dělat, tak to ze začátku trvá, ale je pravda, že v tom uděláš (skoro) všechno. Pokud máš dost času a trpělivosti, tak směle do WinAPI :)
Zasláno z mobilního telefonu.
Jak říká liborb, Win32 API je sice pracnější, ale pak s tím jde udělat prakticky všechno a hlavně aplikace mohou být dost rychlé (neocenitelné u real-time aplikací). Časem si člověk vytvoří sadu svých knihoven které používá a ve výsledku to pak může být i snazší než obcházet chyby a problémy cizích knihoven. Vyžaduje to ale možná i roky zkušeností než se dostatečně pronikne do detailů API. Bohužel dnes se na kvalitu a rychlost aplikací moc nehledí a spíš má přednost rychlý vývoj v něčem s bohatými knihovnami.
Proč buttony ve winapi aplikaci vypadají něco jako ve windows 95? nešlo by nějak "modernizovat" styl aplikace winapi?
1) Stáhni si .manifest soubor http://www.uloz.to/xeGS68k/test-exe-manifest
2) Přejmenuj ho podle názvu tvojí aplikace (pro winapi.exe = winapi.exe.manifest)
3) Zkopíruj ho např. do složky nazevApp\nazevApp\Debug
4) Naimportuj existující manifest do Source Files (v Slolution Explorer)
5) Pokud to stále nefunguje, otevři manifest ve VS a lehce ho uprav (smaž mezeru) a znovu zkompiluj
Možná existuje i jednodušší řešení, ale tohle je jediný, který znam.
Nejjednodušší je přidat manifest do zdrojového kódu pomocí #pragma
#pragma comment(linker,"\"/manifestdependency:type='win32' \
name='Microsoft.Windows.Common-Controls' version='6.0.0.0' \
processorArchitecture='*' publicKeyToken='6595b64144ccf1df' language='*'\"")
Osobně používám v naprosté většině aplikací WinAPI s využitím ATL (předpokladem je že oužíváš MS Visual C++).
Radek Chalupa
- vývoj software na zakázku
- školení programování (C/C++, WinAPI, ATL, COM, ActiveX, C#, NET Framework, MFC)
http://www.radekchalupa.cz
tohle by taky mohlo trochu pomoct: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb773175(v=vs.85).aspx
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku