Zdravim, prosim exituje nejaka knizka nebo scripta ktera by me pomalu od zacatku a do pokrocileho stadia naucila programovani umele inteligence nejlepe v jave.. Nebo pokud mate nejake prednasky aspon v .ppt verzi nebo .pdf byl bych moc vdecny.
Fórum › Java
Zaklady umele inteligence
Na umělou inteligenci potřebuješ mít dobré teoretické základy a samozřejmě přehled o stávajících algoritmech a systémech. I proto ti doporučuji knihy Umělá inteligence 1 až 5 od Maříka a spol. (a když se podíváš na uloz.to, tak tam se dají stáhnout v PDF, ale spíš jenom proto, aby si věděl do čeho jdeš, pokud to myslíš vážně, tak je lepší si je koupit). Pokud si dokážu tipnout, tak bych řekl, že teď máš velmi zkreslené představy, a ty knížky by tě měli vrátit do reality :).
Těžko se dá radit, když jsi nenapsal, k čemu to potřebuješ. Jde o to, že pod pojmem "umělá inteligence" si každý představuje něco jiného.
V pravém smyslu slova bys pod tím našel neuronové sítě, strojové učení, expertní systémy apod., zatímco hráči a programátoři počítačových her tímto termínem označují skoro jakýkoliv skript, který řídí chování počítačem ovládaných postaviček ve hře (např. pathfinding).
Budeš muset upřesnit, která oblast Tě zajímá a kčemu bys to rád použil.
Ještě bych dodal, že opravdová umělá inteligence se ve hrách skoro nepoužívá (nebo velmi zřídka) a to zejména proto, že se špatně testuje a často vede k nečekaným nebo nechtěným výsledkům.
Prostě je snazší napsat skript, který nařizuje vojáčkům, aby bránili základnu (a lépe se to otestuje a všichni hráči pak mají podobný zážitek), než říct vojáčkům "teď dělejte, co sami uznáte za nejlepší" - a pak se divit, co to vyvádějí (a hlavně při každém hraní by mohli vyvádět něco jiného, hráči by volali na technickou podporu s tím, že se hra chová divně a o to žádné studio nestojí).
Moje predstava je napsani AI pro piškvorky, šachy nebo nakou 2D racing hru ale nevim jak zacit ty knizky umela inteligence jsem na netu nasel ale bylo to pomalu jedinne co ten google vyhodil.. tak jsem prave psal sem co a jak..
#5 Yurda
http://sk.wikipedia.org/…inteligencia
ako pisal roman pre hru piskvorky bude jednoduchsie a praktickejsie spravit priamo nejaky script na zaklade ktoreho sa rozhodne nasledujuci postup ... neuronove siete su skor pre situacie kde pri pisani nemozes vediet co presne budes vyhodnocovat a je nutne aby sa system dokazal naucit nove pravidla a podmienky ... v pripade hry mas teoreticky uzavrete pravidla ktore sa nebudu nejak zasadne menit cize vsetky podstatne pravidla mozes napisat priamo co ti zaruci lepsie predvidanie a teda aj debugovanie spravania programu
Pokud to máš na hry, můžeš si zkusit projít těch několik odkazů z této stránky:
http://www.gameai.com/sites.php
Když jsem potřeboval ovládání pro autíčka, tak jsem tam našel, co jsem hledal:
Steering Behaviors For Autonomous Characters:
Jsou tam pěkně udělané animace, že se dá pochopit princip, i když člověk přesně nerozumí vzorcům.
Piškvorky a šachy jsou něco jiného - tam si napíšeš hodnotící funkci, která říká, jak je nějaký tah úspěšný, a pak zkoušíš všechny možné tahy a vybereš z nich nejúspěšnější. To se dá dělat rekurzivně do hloubky několika tahů. Polopatě viz článek zde:
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Kybernetika (Umělá inteligence) — založil Unknown
Základy v PHP — založil Anonym
Základy v PROLOGu — založil Sprinter
Základy programování v Javě — založil RastyAmateur
Zaklady prace s triedami — založil Dodo
Moderátoři diskuze