Ahoj,
Mohl bych se prosím Vás zeptat jak se dělá v PHP košík?
Děkuji mnohokrát za rady.
Buď v SESSION nebo v databázi. Při session jen házíš do pole id-čka zboží, která jsou v databázi. Když chceš košík přes databázi, uděláš si tabulku se sloupcem odkazující na id-čko zboží v jiné tabulce.
Normálně hodíš do session ID-čko zboží:
Tabulka MySQL
-------------
| ID: 1
| Jméno: Acer Aspire
<?php
$_SESSION["zbozi"][] = 1;
// Výpis košíku
foreach($_SESSION["zbozi"] as $zbozi)
{
$good = // Dotaz do db pro zboží
echo $good["jmeno"]; // Výpis zboží
}
?>
Dost zjednodušená verze, jen tak pro představu.
Nebylo by lepší ukládat obsah košíku do TMP databáze a jen uchovávat ID v session? Resp. tak by to mělo být ne? :o)
#8 Akimi Keita
No já nevím, ale představa že v session uživatel mění počet jednoho produktu, přidává produkty, ubírá, mění barevné varianty produktů + o něm ukládat údaje jako IP, na jakých stránkách byl atp. Nemyslím si že je to správný postup.
Myslím si že do session by se měl ukládat jen jeho token, hash pro identifikaci.
#10 Markaos
Tak samozřejmě že se uloží na straně serveru.
A nebo cookie?
Ak to narves vsetko do session, stratis napr. moznost kontroly nad dianim. Ak mas v session len ID a obsah v db, mozes napriklad urobit skvely realtime prehlad, co ludia prave nakupuju, resp. co maju v kosikoch a pripadne im mozes zo strany administratora hodit nejaky help.
Napr. Ak uzivatel odide zo stranky a necha veci v kosiku (teda nenakupil), mozes urobit nejaku offline action, napr. napisat mu mail, pripadne sa ho opytat pri dalsom prichode na stranku, ci si to nerozmyslel a nechce si to predsa len kupit. Alebo mu mozes ponuknut dodatocnu zlavu a podobne marketingove lahodky.
Ak by si mal cele info iba v session, nemas ziadnu z tychto moznosti.. Programatorsky sice spravne, ale marketingovo kratkozrako.
Jednoducho, ako autor/programator webu potrebujes klientovi predstavit vsetky moznosti, a jeho bude v prvom rade zaujimat marketing a nie riesenie, ktore si pouzil.
#10 Markaos
Příteli, je hezké, že se snažíš pomáhat a být aktivní na fóru. Každopádně si myslím, že máš ještě dost času na to, aby si někomu radil. Jsem o skoro deset let starší a stále si nemyslím, že bych byl ten pravý učitel. Tvé příspěvky jsou dost často mimo mísu, špatně nebo neúplně. Takové příspěvky jsou potom k ničemu, protože nejen, že uživatele nepoučíš, ale ještě ho zmateš.
Doporučuji se nejdřív zaměřit na vlastní výuku. Je samozřejmě správně, že se snažíš být aktivní, ale spíš se uč od těch zkušenějších, které zde problémy řeší. Stejně jako já. Dost často se mi chtějí tvé příspěvky hatovat a mazat.
#1 Skalak
Nejlepší a nejméně náročná na paměť i výstavbu je možnost, která tu už zazněla několikrát. Vytvořit tabulku s virtuálním košíkem, kde budou informace o nákupu a časech a druhou tabulku s produkty, které byly zvoleny/vybrány. Nejen, že nemusíš hledat a vypisovat 50 proměnných, ale budeš to mít u sebe a budeš s tím moc dál pracovat. Je to výborné pro tvoření statistik, dá se poznat, na co lidi klikají, sahají a nekoupí... Např. kvůli ceně, apod. Jedním dotazem se pak dá zjistit co a kdy nakupují nejvíce. Uvádím pouze svoji zkušenost.
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku