Zdravím chci se zeptat je lepsí používat třídy a nastavovat členy veřejné a privátní nebo struktury a nechat vše veřejné ? Nějak sem nepochopil princip.
A vyžaduje OOP používat zásadně třídy ?
Díky za odpověd.
Zdravím chci se zeptat je lepsí používat třídy a nastavovat členy veřejné a privátní nebo struktury a nechat vše veřejné ? Nějak sem nepochopil princip.
A vyžaduje OOP používat zásadně třídy ?
Díky za odpověd.
class a struct je v C++ prakticky to same - jen struct ma defaultne vse public a class private.
Princip OOP zminuje taky pojem zapouzdreni - nemel bys byt schopen vne objektu pristupovat tak, abys ho dostal do inkonzistentniho stavu - treba mas stav 1/2/3 a ty mu z vnejsku nastavis -100. Proto by mel spravne zapouzdreny objekt poskytovat rozhrani na jeho ovladani a vnitrni implementace by mela zustat skryta.. aby se pak mohly vnitrnosti objektu treba i kompletne prekopat ale nemuselo se menit nic okolo (idealne)
struct se hodi na struktury - pristupuje se k prvkum a jako bonus muze byt i konstruktor, destruktor ci cokoliv co musi byt treba spocitani z vicero polozek nebo tak (aby se nemuselo to same pocitat na vicero mistech a pak se nahle objevi zakerna chyba :D)
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku