Ahoj, měl bych dotaz. Mohl by mi někdo zkušený poradit jak začít dělat v C++ grafiku ? Respektive jakou knihovnu zvolit ? V C++ jsem začátečník, už bych rád ale tvořil něco s grafikou. Vím že existují knihovny SDL nebo Allegro, ale existují na to i učebnice ? Rád bych začal s 2d grafikou. Jako začátek bych si stanovil třeba pohyb čtverečku po obrazovce pomocí kurz. šipek atd., poté třeba nějakou lehčí hru...
Fórum › C / C++
Učebnice pro tvoření grafiky v C++
Co radči zkusit C# - Xna ? Myslím že tato varianta je docela nadějná, a také kvůli podporované platformě Xboxu 360. Řekl bych že je to sice jazyk na menší projekty z důvodu výkonu, ale tobě by asi stačil. Na C-Pressu jsem zahlídl i nějakou literaturu, a myslím že tam jsou dvě knihy. Jedna zaměřená spíše na 2D grafiku a principy a druhá na 3D.
http://knihy.cpress.cz/programujeme-3d-hry.html# - Nejspíše už zastaralá
----http://programujte.com/forum/vlakno/13011-prodam-knihu-programujeme-3d-hry-v-jazyce-c/
http://knihy.cpress.cz/programujeme-hry-v-jazyce-c.html
Jinak na internetu je spousta článků a návodu, dokonce i přímo tady.
Já jsem spíše začátečník a v C++ jsem někde v základech, teď se budu učit nějaké pointery. C++ mi docela vyhovuje, zatím je to pro mě pochopitelný jazyk jako pro amatéra, jediné co mi chybí je použít kód přímo pro nějaký grafický výstup. O C# jsem četl, že je určený již pro znalé C++ a to já nejsem. Bohatě by mi stačila nějaká učebnice pro jednoduché hry, třeba jak skáče postavička přes krabice nebo tak. Potřebuji se odrazit a dělat něco atraktivnějšího, než vykreslovat obdélníky pomocí znaku * na obrazovce. Nemám přehled o knihovnách a tak si rád nechám poradit. Můj cíl je tvořit ve 2d, kde by se dalo pohybovat obrazcem i v úrovních. O 3d zatím nemám zájem.
A co spojit C++ a OpenGL ? Pochopí to i začátečník ?
#4 Kolemjdouci
Zkus Cz Knihu DirectX začínáme programovat Autor Pavel Pokorný
je tam jak práce s 2D grafikou tak i s 3D
a nebo na www.nehe.opengl.cz jsou Cz turoriály pro OpenGl v celku hezky popsané =)
Bohužel moc komplexních CZ návodů s grafikou nenajdeš, respektive furt to samé. Pak by bylo asi lepší učit se v AJ
O DirectX jsem také uvažoval, a toho, že všechno je v AJ jsem se obával. Sice si to dokážu přeložit, ale přeci jenom číst AJ text je náročnější a zdlouhavé :) Tak asi zvolím DirectX, nebo openGL pro start, snad to bude dobrá volba. Stránky "nehe" vypadají zajímavě, určitě se budou hodit, děkuji.
#6 Kolemjdouci
http://knihy.cpress.cz/opengl.html
velice dobrá kniha o OpenGL. Pokud ji někde seženeš, tak ti ji velice doporučuji.
Dík. Vida něco existuje.
Ještě drobný dotaz, co je lepší zvolit jako první, DirectX, openGL, nebo spíš umí ten první z knihovny něco, co ten druhý neumí, a proto bych měl raději zvolit variantu x a ne y ? Myslím něco klíčového co bych v budoucnu mohl postrádat, pokud bych zůstal u té nevhodné varianty. A ještě jedna otázka. Která z těch variant se lépe učí ?
Tak já se jdu nadrtit to C++, ať v tom DirectX a openGL taky něco umím vůbec udělat :)
Ceske preklady tutorialov/knih na OpenGL a DirectX budu extremne zastarale. Doporucujem vyhladat si anglicky text. Casom si zvyknes na anglictinu a odbornemu textu budes lahko chapat. Treba si hlavne ujasnit na ake platformy chces tvorit. OpenGL funguje skoro vsade, Na desktopovych Winoch (XP, Vista, 7, 8...), na linuxovych/bsd systemoch vcetne Os X a iOs a Android, .... Direct3D funguje len na systemoch od MS, cize Win, Win RT, WP, Xbox.
na knihu mrknu,
to vitamin:
děkuji, to je docela dobré vědět, chtěl bych, aby to co vytvořím bylo funkční napříč systémy.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Učebnice pro začátečníky (?) — založil Karlán
Dobrá kniha nebo učebnice pro C# — založil killermax
Hledáme 3D grafiky pro modelování do her — založil UnicornGames
Jaký program je lepší na tvorbu grafiky pro web? — založil TomasUL
Hledám grafiky, kódery xhtml pro databanku templatů. — založil plasmo
Moderátoři diskuze