http://peter-mlich.wz.cz/web/js/prx/JSloterie.htm
Jestli pocitas vyherni tiket, tak muzes pouzit generator nahodnych cisel, vygenerovat 1000 moznosti. Spocitat, kolik z tech moznosti odpovida tvym predpokladu a vysledek podelit 1000. Pokud tech shod bude asi 50, a generator dobry (tj, dava pomerne nahodna cisla), lze rici, ze mas pomerne presny vysledek, jaky bys docilil vypoctem.
Coz ostatne vidis na tom mem programu. Jedna metoda to pocita matematicky, druha prave 1000 tiketu. Tam krasne vidis, ze cim je pravdepodobnost mensi, tim mene se trefuje s 1000 tikety do vzorecku. Ale sem tam mu to vyjde.
Kdyz si udelas na plochu novy soubor - typ html stranka, do nej vlozis tento text ... , ulozis, 2x poklikas, tak ti to prohlizec spocita
<script>
var print = function(str) {document.write(str);};
var i,j,k,l,n;
j = 0;
k = [];
l = [];
n = 1000;
for (i=0;i<n;i++)
{
k[i] = 0;
}
for (i=0;i<n;i++)
{
j = Math.random()*2>=1 ? ++j : 0;
k[j]++;
}
for (i=0;i<n;i++)
{
if (k[i]>0)
{
l[l.length] = '<br>' + (i+1) + ': ' + Math.floor((k[i]/n)*1000)/1000; // podel poctem a zaokroukli na 3 des. mista
}
}
</script>
Vysledek (po sobe jdoucich jednicek: pocet)
<script>print(l);</script>
A vysledek?
0: 0.494, - ze nepadne jednicka nebo padne jednicka (coz odpovida dost realne mat. 0.5)
1: 0.245, - ze padnou 2 a vice jednicek po sobe (mat. 0.25 - polovina predchoziho)
2: 0.134, - ze padnou 3 a vice (mat. 0.125)
3: 0.069, (mat. 0.0625)
4: 0.031, (mat. 0.03125)
5: 0.014,
6: 0.006,
7: 0.003,
8: 0.002,
9: 0.001,
10: 0.001