Dobrý večer,
Tady na fóru už jsem položil několik dotazů, protože se pořád učím, a snažím se zlepšovat. Moc rád bych se zeptal někoho z vás, lidí, kteří umíte programovat, na váš názor ohledně mého snažení se na SŠ.
Moje situace je taková, že chodím na osmiletý všeobecný gympl do třetího ročníku. Do 4. ročníku (9. třída ZŠ) jsem byl ve všech předmětech dvojkař. Poté mě začala bavit matematika, tak jsem v 5. ročníku poprvé dělal matematickou olympiádu. Mé zlepšení se v matice vystřídalo prudké zhoršení se v ostatních předmětech. A já se musel poprvé rozhodovat, jestli jsem ochotný překousnout čtyřky z dějepisu, chemie, společenských věd, a jiných předmětů, s tím, že veškerý čas, co bych věnoval těmto předmětům, věnuji matice. Rozhodl jsem se pro matiku.
Teď, ve třetím ročníku, jako osmnáctiletý, se čím dál více obávám, že nějaká VŠ, na kterou bych chtěl jít, mě nevezme jen kvůli prospěchu na střední škole. Je to možné? Matika a angličtina nejsou problém. Ale vše ostatní ano. ICT se vůbec neučíme -> učím se jej doma namísto ostatních předmětů
Teď už je má nejistota hodně velká... Co byste mi doporučili? Pokračovat v mém režimu, kdy se učím to, co mě baví, a co si myslím, že mi pomůže na VŠ, nebo lepšit průměry ostatních předmětů a přesto počítat s tím, že se na VŠ nějak dostanu?
Vím, není to přímo o C++, prosím o prominutí (do této sekce píšu protože právě C++ bych rád dělal v budoucnu). Jen vůbec nevím, koho se zeptat na názor. Ve škole asi ne. Jestli někdo odpoví, byl bych moc rád.
Fórum › C / C++
škola - matematika
#1 liamlim
Neviem ako to funguje v Cesku, ale na Slovensku sa skoro vseci seru na manazment, psychologiu, pravo a podobne hovadiny a na technicke odbory sa nie je problem dostat, tazsie je sa tam udrzat :)
#2 vitamin
Díky za reakci. U nás v Česku to tak asi taky je. Ale já se obávám že budou chtít vidět vysvědčení. I když bych se hlásil na programování nebo matiku, a zjistili by si že jsem vyhrál kraj MO, tak si myslím, že pohled na vysvědčení s trojkami a čtyřkami. (A jednou jedničkou - matika) by pro ně nebyl povzbudivý
edit: respektive nebyl by ten pohled povzbudivý pro mě. Ale doufám že se moc na takové věci dívat nebudou
Záleží i na tom, kterou školu si vybereš. Např. v Brně VUT Informatika je plná a prospěch by hrál hlavní úlohu, na přírodovědě Mat fyz by šance byla větší a k programování by ses asi dostal. I na VŠ pak budeš muset zkousnout spoustu věcí, které tě nebaví. Je ještě třetí cesta, ta je nejtěžší. Učit se, co tě baví a prosadit se i bez VŠ. V době, kdy se víc hraje na tituly a certifikáty, bys to měl ale hooodně těžký.
Ještě něco málo mé životní zkušenosti. Potom, co jsem přijal to, co mne nebavilo a nechtěl jsem to původně dělat, jsem dostal vrchovatě toho, co mne zajímá a baví. Pokud teď si usnadníš život tím, že nepřekonáš svůj odpor k tomu, co tě nebaví, do budoucna si zkomplikuješ život - bez ohledu na to, jak budeš dobrej v matice nebo programování, dostaneš nejednu krutou lekci, při které tě "s gustem" pošlape kdejakej niemand. Pak si budeš s odstupem času vyčítat, co jsi udělal.
hu
Opravuji hlucheucho:
VUT FIT (Fakulta informačních technologií) rozhodně není natolik plná, aby se tam nedostal člověk, který tam opravdu chce. Prospěch nehraje sebemenší roli, chtějí vidět pouze maturitní vysvědčení (klidně i v září). Přijmout tě můžou na základě nejrůznějších "vstupů" -- ať už je to členství v Mense (novinka posledního roku), účast na krajském kole Matematické olympiády, splnění OSP R s určitým percentilem (tuším že 65) nebo pak samotné přijímačky, které je vysloveně jednoduché udělat (a pro tebe o to výhodnější, že se zkouší hlavně matematika).
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Střední Škola-Elektro škola — založil Akero
Škola a programování — založil kocourOggy
Moderátoři diskuze