Dobrý den,
vymyslel jsem opravdu fundamentální RPG počin. Jenže je to tak obrovské, že si myslím, že UML a spol. na přehlednosti nepřidají. Totiž potřebuji popsat asi tak milion vztahů, miliardu podmínek a bilion možností. Tak si říkám - nebude efektivnější udělat nějaký simulátor - tedy nějakou jakože mini verzi hry? Pak by bylo opravdu dost náročné (časově) programovat hru 2x. Hledám tedy nějakou klikací akci - nějaký 3D editor. Jenže těch hrůz co se dá najít na internetu... Potřebuji jen postavit pár příšer, NPC lidí atp. - ohandlovat smrt a jiné stavy. Jen si tak nějak načrtnout koncept. Napadá vás vhodné řešení?
Děkuji.
Fórum › Hry
Koncept 3D RPG
Tomu co hledáš se říká prototypování (prototyping).
Prototypem se rozumí zjednodušená verze hry, levná na pořízení, snadno upravitelná, často představující jen základní herní mechaniku pro potřeby posouzení zábavnosti. Prototypy se vyrábí a upravují nebo zahazují a dělají nové, dokud nejsi s výsledkem spokojen, takže "programovat hru 2x" je špatná představa, spíš programovat hru 1x a před tím několik (možná i desítek) prototypů.
Každý si dělá prototyp podle toho, co mu padne nejlíp do ruky, s čím nejlíp umí nebo co se v minulosti dobře osvědčilo. Někdo si maluje na omyvatelnou tabuli, někdo stříhá z papíru, viz
někdo si udělá v Excelu tabulky nebo napíše makra, někdo použije nějaký nenáročný vývojový nástroj (Gamemaker) a někdo třeba píše prototyp ve svém oblíbeném programovacím jazyce (třeba stejném, v jakém bude finální hra). Ovšem vždy platí zásada, že se při přípravě prototypu člověk nemá crcat s detaily (ztráta času), protože účelem prototypu je jen ověřit koncept a pak se prototyp zahodí.
Jiná věc je, že píšeš, že tam máš milion vztahů a spoustu podmínek - to asi není dobře. Obvykle se začíná s jednoduchým konceptem a teprve když se osvědčí a je zábavný sám o sobě (ověřeno aspoň na prototypu), přidá se něco navíc. Např. PacMan a procházení bludištěm, teprve když to samo hráče baví, dá se přidat pilulka po kterých je Pacman nesmrtelný a může žrát duchy. Když to hráče nebaví bez pilulek, tak je potřeba koncept předělat nebo zahodit, ale přidávání pilulek nemá smysl. Takže pokud máš mnoho složitostí a podmínek už teď, tak jsi možná ztratil mnoho času promýšlením něčeho zbytečně do hloubky a nakonec se ukáže, že samotný základ není životaschopný - a nebo mohou být potřeba takové změny základních principů, že musíš své milióny podmínek zahodit a napsat znovu.
Také popřemýšlej o tom, že méně je někdy více. Hráč musí pochopit zákonitosti, aby se ve hře vyznal a chápal příčinu-následek. Jestli tam je tolik podmínek, že se v tom nevyzná ani designér hry, tak to hráč vůbec nepochopí a hru odloží. Dám příklad. Existují hry jako Šachy nebo dáma, které se hrají na šachovnici 8x8 polí. Myslíš že by bylo zábavnější hrát s větším počtem figur na šachovnici třeba 30x30 polí? A nebo co třeba přidat další druhy figur? To jsou totiž typické nápady hráčů, kteří si zahráli nějakou hru a chtěli by v ní ovládat víc jednotek na větší mapě ... a ve skutečnosti by to tu hru zničilo. Ovládat jednotlivě 16 figur nebo stovky je totiž rozdíl mezi zábavou a galejema, a to nemluvím o herní době.
To si asi nerozumíme. V mé myšlence už jen základní svět oplývá složitostí. V 3D RPG je přeci vždy nějaký svět obsahující nějaká NPC atd. - tento koncept již dávno prověřili ti předemnou. To co činí můj počin jiným jest ono něco navíc. Tedy jak už jsem naznačil - chci pojmout zcela odlišně smrt, questy, NPC zvířata. Prozradím třeba o těch NPC - krom zabijáckých tam budou i býložravci, či prostě neagresivní. Místo tupého zabíjení půjde zvíře uchlácholit - ovšem na mentálně silnější NPC to bude chtít zkušenosti z těch slabších atp. A těhle myšlenek mám více. Vše to má vést k obrovskému propletení - nemá existovat špatná odpověď - slepá ulička. Jen to chce vždy najít ono východisko. Tedy když něco třeba neudělám, kde se vlatně projevuje to dobré... Třeba nevyužiji možnosti uchlácholit agresivní NPC, zabiji. Ale nějaký spolek, do kterého se chci dostat je proti zabíjení. Slepá ulička - ne. Musí existovat možnost se očistit. A tím vzniká ta složitost - potřebuji systém, kde bude ze všeho východisko. Takto to možná nechápeš, ale až jestli někdy hru vydám, pochopíš - v souvislosti s dalšími myšlenkami to smysl dává...
Hledáš tedy nějakou stavebnici, něco jako skoro hotové RPG s připraveným světem a postavami, do které by stačilo dopisovat questy a skriptovat pravidla? To asi nebude snadno k sehnání. Leda zkusit udělat mod k nějaké existující hře - něco jako udělali DayZ mod k Arma 2. Ale najít vhodnou hru, naučit se k ní psát mod a pak ten mod udělat, to je běh na dlouhou trať.
Právě, že jde hlavně o ta pravidla. Jak jsem psal - jde jen o vytvoření situací, modelů chování... Jen chci 3D, jelikož na 2D jak jsem psal - to prostě přenést nejde. UML znám - vím jak by to v něm vypadalo...
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Stejná Opencart šablona ve více obchodech - jak na koncept změn? — založil Martin
Nějaké RPG ? — založil koudis
Letošní RPG čka — založil D1ce
Scénárista RPG hry — založil Bilko
Survival on-line rpg strategie — založil icq
Moderátoři diskuze