Dobrý den,
mám .x soubor s materiály a texturami pro 6 meshů. Textury mohu však přidávat jen v tom .x souboru, když se o změnu pokusím přes BasicEffect, funguje správně jen pohled na blízké textury. Ty vzdálenější zrní a blikají. Po chvilce z toho bolí oči a především - velikost všech textur je 512x512, leč když hodím breakpoint před změnou textury přes efekt, hlásí mi to, že textura efektu má rozměry 1024x1024 - což je 2x větší - a střed je prý 512x512... (při změně před kompilací se výsledek vůbec nijak nepoškodí - je to čisté, ostré, jasné,...) Jinak - texturu dostávám z FileStreamu. Mým cílem není dynamicky měnit textury, ale jiná možnsot mne nenapadá. Potřebuji vytvořit několik různých druhů modelů - kdy všechny budou identické - jen mají mít různé textury. Již jen kvůli požadovanému počtu modelů mi přijde zbytečné mít tolik identických - jen s jinými obrázky. Jenže to není hlavní problém - hlavní problém je, že si uživatel sám vybírá textury pro meshe. Mohu snadno vygenerovat .x soubor dle předlohy (zmíněný .x soubor nahoře) - jenže jak bych ho pak dostal do hry - za běhu? (To je můj cíl - možnost nastavit si na jeden jediný model mnoho různých sad textur a kopie se změněným texturovým pokrytím ukládat do pole - čím méně dat k uložení do RAM, tím lépe... Takto vytvořené sady textur (ideálně jen názvy souborů) potřebuji zaznamenat i na disk - pro další spuštění programu.) Právě, že bych chtěl mít jen jeden model a ve stejné složce všechny textury - třeba v podsložkách s tématikou v názvu a mít nějaký konfigurák, co to pomůže slepit...
Děkuji.
Fórum › .NET
XNA - dynamická změna textury meshe rozbije pohled do dálky
Texture2D texture = Texture2D.FromStream(ScreenManager.GraphicsDevice, new FileStream("wall.jpg", FileMode.Open));
foreach(ModelMesh mesh in content.Meshes)
{
BasicEffect effect = mesh.Effects[0] as BasicEffect;
effect.Texture = texture;
Zajímalo by mne, co se tím mění - jak jsem napsal - jen takto nastavím texturu - na blízko to je ostré, čisté atd. - jako původní, ovšem jen o něco dál už to kostičkuje, bliká... (vypadá to jako na pixelové retro diskotéce) Ale jak píši - nechci takto měnit textury! Já chci jen mít možnost hodit mnoho kabátů na jeden model - jedno jak - beru cokoliv funkčního zapadajícího do OOP atd.
Zjistit počet nových příspěvků
Přidej příspěvek
Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 41 hostů
Podobná vlákna
XNA - model z Blenderu nemá meshe — založil Matěj Andrle
XNA a priehladnost textury — založil Jimi
XNA - kreslení do textury — založil Matěj Andrle
XNA zrkadlove otocenie textury — založil Jimi
Dynamicka zmena <title> — založil Anonymous
Moderátoři diskuze