Co ti neni jasne? Jak udelat objekt?
Schematicky:
1)
obrazek
obrazek - prom poloha
obrazek - prom data
obrazek - funkce poloha (x,y) {...}
obrazek - funkce spustPohyb (dx,dy,xmin,xmax,ymin,ymax) {...}
obrazek - funkce vytvor (x,y,data) {...}
mrak = new obrazek;
mrak.vytvor(50,50,data); // data myslim bud pixel mapu (bit mapu) nebo nejake info pro vykresleni obrazku
mrak.spustPohyb(-10,0,0,300,0,0); // ve smeru x, takze y muzou byt nulove (to poresis podminkou, zda je nektere dx nebo dy 0)
mesic = new obrazek;
mesic.vytvor(200,20,data);
mesic.spustPohyb(+1,0,0,300,0,0); // ve smeru x, takze y muzou byt nulove (to poresis podminkou, zda je nektere dx
2)
film
film - prom nazev
film - prom kategorie [a, b, c, d, e, f] // c bude treba pohadka, d animovana (a dokument, b dobrodruzny, e akci)
filmy - prom seznam (pole)
filmy - funkce pridejFilm (nazev, kategorie [ ] )
filmy - funkce vyhledejVSeznam (nazev) // vraci id
filmy - funkce provedMetoduDleKategorie (nazev) {id = vyhledejVSeznam (nazev); necoproved(seznam[id][kategorie]);}
moje_filmy = new filmy()
moje_filmy.pridejFilm("Karkulka", [0,0,1,1,0,1])
moje_filmy.pridejFilm("Terminator", [0,1,0,0,1,0])
3)
kresleni - sirka
kresleni - vyska
kresleni - data
kresleni - vytvor(sirka,vyska,barva) { napln: obr[sirska] = sirka; ... }
kresleni - barviPixel(x,y,barva) { data [y*sirka+x] = barva; }
kresleni - barviVse(barva) {...} // ucitel to ale chce pojmenovat init()
kresleni - barviVseNahodne(barva) {...} // a initB()
kresleni - znaky [ ]
kresleni - vyhledejZnak(nazev) - vraci id
kresleni - pridejZnak(nazev,data)
kresleni - kresliznak(nazev) {id = vyhledejZnak(nazev); prekresli do pole}
znak
znak - nazev
znak - sirka, vyska
znak - data
obrazovka = new kresleni(80,25,bila);
obrazovka.pridejZnak("o", 4,3, "011010010110");
cili, jasne pismeno o:
.11.
1..1
.11.
Ucitel po tobe hlavne chce to logicke mysleni, aby sis to umel spravne navrhnout a zarazit metody k objektum, ke kterym patri a zjednodusil si tim praci. Kdybys to zamichal, divne pojmenoval, tak pak se v tom delaji spatne upravy. Dobre je to pojmenovat taky jednotne (snad vas to uci)