ahoj hele potřeboval bych trošku přiblížit jak udělat převod z desítkové soustavy do osmičkové ...nejaký základní postup pro začátečníky... mám to jako DÚ.
díky.
#1 Dominik
Tento typ úlohy je veľmi frekventovaný. Na internete bez problémov nájdeš túto úlohu vypracovanú a vysvetlenú snáď vo všetkých existujúcich jazykoch.
Jak fungují jednotlivé soustavy? Jaký význam mají jednotlivé cifry?
hu
#5 Dominik
Ty otázky jsou návod. Jsou potřeba základní znalosti matematiky. Chytrýmu napověz, hloupýho kopni:
Desítková soustava:
-cifry 0 - 9
-desíttkových 154 dec = 1x10^2 + 5x10^1 + 4x10^0 = 232 oct
Osmičková soustava:
-cifry 0 - 7
-osmičkových 453 oct = 4x8^2 + 5x8^1 + 8x8^0 = 299 dec
Vždy číslo v dané soustavě můžeš zapsat jako polynom, kde pozice cifry určuje mocninu základu soustavy a hodnota cifry násobek této mocniny. Na převod můžeš jít hrubou silou - dělit mocninami základu (tj. mocninami 8) a nebo algoritmus odvodit za použití Hornerova schématu.
O převodu mezi soustavami se dá najít docela dost.
Pak už jedině návštěva s okovanými botami .....
Pozn.: u okopírovaného kódu pan učitel pozná, že "nevíš, která bije"
hu
omlouvám se za OT, ale nedá mi to: docela by mě zajímalo, jestli ještě existují študáci, kteří dělají domácí úlohy bez toho, aby odpovědi hledali na internetu.
Jen tak předpokládám, že IQ většiny populace bude asi docela rychle klesat...
#8 BDS
Podľa mňa existujú dve skupiny:
1. tí, ktorí kopírujú z internetu a ďalej neriešia lebo majú hotové zadanie
2. tí, ktorí kopírujú z internetu a snažia sa tomu aj pochopiť (napr. modifikáciou kódu atď)
Inšpirovať sa už existujúcim riešením nie je zlé pokiaľ tomu človek rozumie. A niekedy je to aj vhodné..veď načo znovu "vymýšľať koleso" keď to už raz bolo vymyslené.
#8 BDS
Viděl jsem nějaký průzkum, že inteligence populace opravdu klesá. Nedávno se na novinky.cz objevil článek, který v nadpisu konstatoval, že žáci s tablety a počítači mají horší výsledky než žáci bez nich.
Asi další vývojová stadia budou "člověk shrbený" (sedící u počítače) a "člověk zhlouplý".
hu
Jj, Iq globalne klesa. Je to nejspis geneticke. Svalnaty a krasny jedinec je atraktivnejsi. A mozna ma vliv i televize, ktera ukazuje fikci, herce. Zeny pak nehodnoti prinos cloveka pro spolecnost, ale spise krasu, pohodli a penize.
Jinymi slovy, je to jako ten film Idiocracy http://www.csfd.cz/…tan/prehled/
Ale zpet k soustavam.
0-9 - desitkova
0-7 - osmickova
0-1 - binarni, dvojkova
Prevod je mozne delat pres binarni soustavu a nebo primo
http://www.matematika.cz/prevod
10 na x
654 / 8 = 81 | 6 (zbytek)
81 / 8 = 10 | 1
10 / 8 = 1 | 2
1 / 8 = 0 | 1
opises zbytky opacne 1216 oct = 654 dec
Zpet
1 * (8 na 3) + 2 * (8 na 2) + 1 * (8 na 1) + 6 * (8 na 0)
= 1 * 512 + 2 * 64 + 1 * 8 + 6 * 1
= 512 + 128 + 8 + 6
= 654
Mám převod z 8 do 10 soustavy a taky nevím. Napsal jsem to sem taky. Jde o to, že učitel řekne ať si to doma nachystáme a další hodinu píšem test. Jak se to mám asi naučit, když nevím která bije. Proto jsem poprosil o zdroják + vysvětlivky abych to pochopil.
Jednodušeji to nejde, možná zadání vyžadovalo něco jiného:
int cislo;
printf("zadej dekadicke cislo");
scanf("%d", &cislo);
printf("osmickove %o", cislo);
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku