#4 Josef
Určitě co psal BDS, vytvoř hru, která nepotřebuje animace, já třeba vyhrál školní kolo v programování jen díky naprogramovaým piškvorkám...
Ted si vem, že můžeš začít pexesem, pak postoupit třeba na prší apod... Takových her na který nepotřebuješ žádnou animaci je nepočet, můžeš třeba udělat elektronickou obdobu aktivit, pexesa, piškvorek, battlefield (lodě), dámu, člověče nezlob se, pokud bys chtěl do toho zapojit i trošku algoritmizaci a výpočty tak bych zkusil šachy, loyd 15, je toho nespočet co bys mohl udělat... Samosebou jak se oháníš, že z toho co umíš nemůžeš moc dělat, ale to je právě to co bys měl dělat, naučit se díky něčemu něco novýho, třeba u tohohle použiješ práci s bitmapou pak v pokročilejší fázi můžeš zkusit udělat i AI protihráče/protihráčů... Do všeho můžeš později zapojit i TCP/IP prvky (player vs player po síti) a takhle to můžeš udělat u všech vyjmenovaných her až na loyd 15 ... A postupně do toho projektu budeš přidávat další a další vychytávky.
Už jen to, že se to učíš sám od sebe je dostatečný impulz si najít nějaký projekt, který budeš postupně rozvíjet a díky tomu učit nový věci, a že to děláš sám od sebe znamená, že tě to baví takže je jedno co uděláš, vždy z toho budeš nadšený když to bude fungovat.
PS. osobně kdybych začínal já tak bych začal dámou, postupně jí rozvíjel třeba až po hraní po síti s tím, že pak když budeš chtít udělat šachy budeš mít úž předpřipravenou hrací plochu a tahy po poli a jiné. Jen tomu dáš jinou grafiku a povolené tahy pro figurky (které při výběru figurky můžeš i zvyraznit kam se figurka může pohybovat)