Ahoj lidi, sorry že můj příspěvek bude trošku delší ale přemýšlím či s C++ přestat nebo ne. Zatím se pořád jen učím, a nikdy jsem ještě nic pořádného nenaprogramoval. Ale ... základy už mám zmáknuté dá se říci. Úspěšně chápu všechny lekce zde ze seriálu C++, tzn. použití funkcí, ukazatelů, adresy proměnných, práce s pamětí ... něco jsem už udělal v javascriptu, PHP i MySQL takže by se dalo říct že programátorské myšlení tak trochu mám taky. Bohužel nikdy mě nikdo programovat neučil a tak jsem od úplného začátku samouk.
A teď se dostávám k jádru věci. První díly zde na www.programujte.com mi přišly rozumně vysvětlené, pochopitelné a vcelku zvládnuté. Ale po nich přišlo Win 32 API a tam sem zůstal jen čumět. Chápu, že spousta věcí tam popsaných (stačí se podívat na 2. lekci tuším, kde je popsané prázdné windowsakcé okno) vychází z již nadefinovaných funkcí co jsou ve windows. Ale nějak mi pořád uniká, jak se dá zjistit co jaká funkce dělá a jak to použít. Vůbec nechci kritizovat, ale autor těch výukových článků vždy jen napíše "Vložte tam tento kód, ... vložíme si funkci .... zavoláme tohle a protože chceme tohle tak napíšeme toto..." ale dle mě se tímto stylem nedá vůbec nic naučit, protože když budu chtít napsat něco sám od sebe, tak i po přečtení těchto lekcí a prostudování nenapíšu nic. ... cožpak se to všechno dá zapamatovat? A nebo programování je skutečně o tom všechny funkce a kódy jen zkopírovat a jakž takž pospojovat do sebe? Já myslel že jde o to se to naučit tak, aby se i ty funkce daly napsat z hlavy. Jak vypadá práce nějakého profi programátora? Taky spoustu věcí kopíruje z manuálu ( z jakých a kde? ) a nebo kód píše z hlavy? ... protože jen okopírovávat části kódu a měnit v nich hodnoty proměnných dle mě není "umění programovat".