Poraďte mi prosím někdo, jak začít v céčku nebo c++ začít programovat hry... jakoý API si mám vybrat, kde sehnat tutoriál... Díky moc
Fórum › C / C++
Programování her v c/c++
Poněkud troufalý dotaz:
1) pokud chceš programovat hry, měl bys v C umět alespoň na elementární úrovni , což si nejsem podle typu příspěvku jist
2) co se týče kódění, záleží na tom jak má hra vypadat, můžeš napsat textovku pro konzoli, nebo použít knihovnu SDL, popř. OpenGl, DirectX...
3) tutoriály - co takhle použít google? Jinak proč vlastně potřebuješ tutoriál, když chceš dělat hru, měl bys mít alespoň nějakou představu jak má kód vypadat
heh. Začni kurzom na programujte. Tu zistiš či sa ti to pači. Potom si kup mistrovstvi v C++ a čitaj. A potom keď už ti bude chybať asi tak rok k vedomostiam, ktore ti umožnia pisať užitočne programy, sa začneš učiť oblasť, ktora ti vyhovuje. Na hry zabudni. (Aspoň na začiatok)
hry jsou skvělá věc na učení se programování - jestli teda nemáš v úmyslu rovnou dělat 3D akce nebo strategie :)
celkem v pohodě se dá ale začít na hrách jako "sirky" nebo "přistání na měsíci", postupně přejít na věci, kde je třeba udělat jednoduchej fyzikální model atd. atd. ale doporučuju koupit si nějakou kvalitní učebnici základů jazyka, když se naučíš absolutní základy tak se na tom pak dá krásně stavět
sneakfast píše:#
# myslim ze fakt dobry je ucit se s SDL - pro tuhle knihovnu existuje spousta tutorialu, a je dost dobra - btw. cesky serial o SDL je na rootu, nevim jak kvalitni, ale asi dobrej
to je skôr taky zoznam funkcii s opisom :)
mephi píše:#
# heh. Začni kurzom na programujte. Tu zistiš či sa ti to pači. Potom si kup mistrovstvi v C++ a čitaj. A potom keď už ti bude chybať asi tak rok k vedomostiam, ktore ti umožnia pisať užitočne programy, sa začneš učiť oblasť, ktora ti vyhovuje. Na hry zabudni. (Aspoň na začiatok)
V tomto som za ... ale ked si chce robit hry len pre svoju zabavku a ako vidim asi linuxak nebude tak nech si sadne k jazyku C# tak na mesiac dva aby pochopil co to vobec kodenie je a potom nech si zozenie knizocku Programujeme 3D hry v jazyku C# je celkom v pohode nebude s teba ziadny vyvojar hier ale kamos si robi aspon vseliake haluze :-D
Mrkni sem ;-) http://nehe.ceske-hry.cz/cl_sdl_hry.pdf
a veeela prevela materailu mas tu: www.gamedev.net ale anglicky (tiez original nehe.gamedev.net)
To WLXok: a to myslis ako uplne vazne ? uz som tu svoj nazor na strict-oo veci raz vyjadroval, tak v skratke: cisto oo(C#/Java aj C++ objekty) veci su pre zaciatocnika zle (imnsho). Toboz hry, kde kazdy strateny bajt/tik mozes vyuzit na ratanie fyziky/animacii/AI atd namiseto premarnit ich s garbage-collectingom/interpretaciou/bohvie-akymi-runtime-srandami
...Ale to je len moj skromny nazor...
p.s.:
co som pocul nie je nezvyk nejake kriticke veci, u komercnych veci(hier), nakodit dokonca v asm...
Vážení, umím perfektně v PHP, mám v něm praxi více jak 3 roky, bude těžké se zorientovat v C++ a pak začít hry?
To Anonymní uživatel : Myslim, ze syntaxi bys mel zvladnout celkem ok, budou tady samozrejme prekazky, pointery apod.. Pak staci vybrat si nejakou vhodnou knihovnu a zacit to pilovat. Zalezi predevsim na pili. Tusim, ze to byl CommanderZ, ktery nam tady predvedl hru, kterou sesil za 3 dny (tusim) po praci s SDL, a bylo to temer neuveritelne, co ten clovek za tri dny dokaze ;-)
To maral :
http://www.libsdl.org/:
SDL is written in C, but works with C++ natively, and has bindings to several other languages, including Ada, C#, D, Eiffel, Erlang, Euphoria, Guile, Haskell, Java, Lisp, Lua, ML, Objective C, Pascal, Perl, PHP, Pike, Pliant, Python, Ruby, Smalltalk, and Tcl.
Jo, děkuji, píli mám skutečně velkou, základy PHP jsem měl v malíku téměř za měsíc a o půl roku později jsem začal MySQL a zanedlouho jsem vlastnil svůj menší redakční systém. Jak se tak dívám na C++ lekce 1 až 12, tak u prvních lekcí nevidím žádný problém, podmínky, operátory apod. je stejné jako u PHP, což je skvělé... Ještě bych se chtěl zeptat, co si mám přesně představit pod pojmem knihovna? Znám nějaké knihovny z PHP, ač jsem je používal málo, tak k čemu se používají například u her z C++?
Dík, Tomas
To Tomáš Faina (předchozí anonymní) : Knihovna je (jednoduse receno) soubor obsahujici deklarace vsech funkci, konstant a podobnych ficurek, ktere v te dane platforme pouzivas. Cili kdyz neco pises pouzivas tyhle veci aniz by ses musel nejak trapit s jejich deklaraci ci definici. (priklad: prece si nebudes psat fci pro nastaveni antialiasingu, kdyz ji mas nekde hotovou:-))
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Síťové programování pod Windows a programování internet — založil Hanzis
Programování 2D her — založil Lorin
C# - programovani — založil Siembra
Programovaní — založil joskoo
Programovani v C — založil silent
Moderátoři diskuze