WELCOME!
Začnu tím proč to dávám sem:
protože se nemůžu na programujte.com lognout a tohle je bezvadné místo, jak to zveřejnit!
Pokračuju tím co se bude dít:
Budou tři série-trilogie o tom, jak se programujou hry v pythonu, tedy:
1.série-Organizace a pravá správa projektu
2.série-Tipy a srovnání
3.série-Příklad, aneb dodělej si sám.
Napřed musím vyjasnit, že hry se v pythonu nejlépe programují objektově, a tak to budeme dělat i my!
Úvod do organizace:
To pochopíte až uvidíte strom projektové složky(v GM máte 1 soubor který tohle všechno obsahuje, ale pozor! Neníjediný kdo to umí! Existuje tucet takových programů ve kterých takto můžete pracovat s projektem, např. Erik):
Arkanoid
Run.bat
Run.py*
-Objekts
--Pálka
--§objekt.pyw/.py**
---Sсripts
---§mousemove.pyw/.py
---§lives.pyw/.py
---§bonusreactions.pyw/.py
--Cihly
--§object.pyw/.py
--§position.pyw/.py
---Existing rules
---§demolitionlevel.pyw/py
---§color.pyw/.py
---§bonuses.pyw/.py
----Special
----§xpixelcopy.pyw/.py
---Colision
---§colision.pyw/.py
---§extrarules.pyw/.py
---§pixelperfect.pyw/.py
--Ball
--object.pyw/.py
---Collision
---§col.pyw/.py
----Col. addons
----§pixelperfect.pyw/.py
----§roomcol.pyw/.py
----§roomcolgraphics.pyw/.py
-Sound
--§sound.pyw/.py
--§soundcontrol.pyw/.py
--Effects
--DAT§tick.waw***
--DAT§bum.waw
--DAT§lose.waw
--DAT§win.waw
--Music
--DAT§soundtrack.trk
--DAT§music1.mus
--DAT§music2.mus
--DAT§music3-mus
--General
---§conrtol.py/.pyw
---Control script
---SCRIPT§include.****
---SCRIPT§programstring.
-Rooms
--Menu
--§objects.py
--§actions.py
--§menu.room/.py
-§lvl1.
-§lvl2.
-§lvl3.
-§lvl4.
-§lvl5.
-§lvl6.
-§lvl7.
-§lvl8.
-§lvl9.
-§lvl10.
-§bosslvl.py
-§bosslvl.
*Skrytý soubor
**Soubor
***Datový soubor
****Skript
Úvod do správy projektu:
Projekt má svou složku, objekt má svou složku a vše co je v něm a je jiného významu, jiné akce neže původní(základní) má svou složku! Toto pravidlo si zapamtatujte, než se do toho zamotáte! A to mi teda věřte, že to nebude nic příjemného!:( vzlyk-vzlyk-bulím-bulím když vzpomínám na pohled znetvořeného projektu pyBrian(na sourceforge)!
Tip:__init__.py vám pěkně znetvoří život, radši to zkraťte, nebo to prostě někam schovejte-protože to nebudete potřebovat, proč?
Protože objekty...:
Ve složce jakéhokoli objektu je vyvolávácí script, je to v podstatě to samé co __init__.py , akorát jsou tam základní skripty pro dějství, tak proto se tam název __init__.py moc nehodí;)
--Run.py--
Jeho úkol:
Sebrat celý projekt do kupy a potichoučku, počástech ho hezky spustit.
Proč ho tam vůbec dávat?:
Dobrá otázka, sice to jde spustit i přes příkazový řádek(shell) milého Pythonka, ale nikdo by se s tím nepáral, a co víc, jinak to nepůjde zkomplimovat do exéčka( a je to 3X stabilnější)! Já jsem sice zkoušel udělat prográmek který to udělá za vás, ale je natolik nestabilní že o jeho příhodách ani nechci mluvit(a už ne vůbec ho zveřejňovat!-nechci se ztrapnit)!
Výhody:
všimli jste si že se tam vůbec nenachází složka graphics?Ale ano!jistě že ano!GRAFIKA JDE NAHRÁT PŘÍMO ZE SOUBORU RUN.PY(nebo třeba install.py, říkejte si tomu jak chcete)A TAK JE NAHRÁVÁNÍ AŽ 10X RYCHLEJŠÍ!AVŠAK POZOR, PŘEC JEN JE LEPŠÍ DĚLAT TU GRAFIKU PŘÍMO DO VYVOLÁVACÍHO SKRIPTU OBJEKTU!
Ahoj!Zvonek zvoní, třído-rozchod!
V.0.9.6.78
ONLY ADMIN READ:psal jsem to 8 hodin! tak mi chyby raději opravte než aby jste mi ten příspěvek odstraníte!!!