Zde se můžete ptát ohledně modelování
Fórum › 3D Studio MAX
Modelování
není to funkce extrude?
tommassino napsal:
nen? to funkce extrude?
nee :) ptal se jen na vypln?n? textu to sta?? pr?v? konvertovat treba do editable mesh. Tet nevim ale myslim ze v modifr listu je jeden modifikator urceny prave na text. tam si jej muzes prave zm?nit atd atd. funkce extrude se pou??v? na vyt?hnut? polygonu :)
Martin11 napsal:
pyndy napsal:
Zde se můžete ptát ohledně modelování
Chtěl bych se zeptat, kde mám najít rychlou funkci na snižování polygonů nebo face hotových modelů. Mám Autodesk 3ds max verzi 8.
Toto byl u modelu vzdycky problem...
Ale nezoufej reseni tu je :)
V maxu mas na to modifikator ktery se jmenuje Multires.
Klepni na Generate a v poli vert percent sniž procento vrcholů..
ale neni to tak efeltivni no ale neco to umi . hodne zdaru :)
Pak tam je myslim i neco jako optimize, ale ta je myslim o dost horsi nez multires.
MR je v pohode, kdysi jsem v maxu vytvarel krajinu pro doom 3 - udelal jsem detailni model o nejakych 30000 polygonu a pak ho multiresem optimalizoval na 7000 a otexturovana vypadala skoro stejne. Jen polygonova sit nebyla uz tak pekna ctvercovata jako byvala predtim (z polygonoveho hlediska vytvari multires naproste odpornosti)
Presne tak da se rict akorat ze tam nastavis rozsah. a ten rozsah se udela u kazdeho vertexu a pokud v tom rozsahu bude jinej tak se spoji. tak nejak. mozna to jeste fungujejinak ale co ja vim ja to radsi nedelam neni to profesionalnimoc se mi zda :D
jinak to mi pripomyna :D 30 000 rikas jo :D ja delam mapy do gothica a tu co tu mam ma 400 000 ale to je prehnany :) taky to snizuji :) ale rucne :? toje panesku pak kvalita :D:D
jo kazdej polygos si obejdu :) ( ta mapa je delana pres modifikator displace tak neni divu. konezna fase by s epak mela snad pohybovat kolem 50 000
Lol, ja jednou mel model s 320'000 poly, ale to ten komp lagoval fak uz docela solidne. Taky jsem z displacu potreboval dostat co nejvetsi detaily. Tak jsem pak jeste jednou zkusil ten model tesselatnout a ten komp uz se z toho neprobral :))
Btw, gothic utahne model o 50k poly? Ja jsem prace na te mape pro dooom3 musel zastavit, protoze po nejake dobe, kdyz uz tam byly nejake objekty, tak framy pri kazdem souboji klesly pod unosnou miru (doom3 nebere z pohledu rendereovani modely jako pevne objekty, takze neumi takto velky exterier rokouksovat na vice sektoru). Hm, a tak slibne vypadala :what:
no mam za to ze gothicz 1 nebo 2 ma celkem 400 000 poly.... ale tahle mpa je doopravdy strasne velka a proto takova cisla,. ale stale jeste eni hotova a budu ubyrttak kde nejsou potreba takze ja sem psal tech 50 000.
jinac jo mel by to utahnout. ani gothicz ma tu vyhodu ze je rozrezanej... a kazdej ten kus muze myt maximalne pro export 64K poly :)
To je prave to co jsem chtel slyset, nedokazu si dost zive predstavit, jak tam rves model ktery ma pul mega poly :))
ale no tak :D Low poly tak delam . stim jsem delal taky mapy ale nejak me to nebavilo ale v poho. pak kdys mi prisla od navrhare navrh na druhou mapu tak sem spad na prdel jelikos se jednalo o sakramentskou mapu.. A tak sem nevahal použít Displace - pekne sem si predelal mapku na cerno bilou verzi a aplikoval jsem ji na plane. ted jenom jdu a tam kde jsou nepotrebny polygony uberu. a jeste ktomu sem tam skroutim povrh podle libosti ...
Nevím ale zatim se mi modeling svetu víc líbí takto ..
( musíme být přece originální :)) :)) )
Al píše:#
# Zdarek, s maxkem sem tedka zacal, a mam takovej lamerskej dotaz :). Jak se pohybovat v prerspektive(posunout pomocnou kameru). Dik ;)
No takže obyč pohyb v perspektive tak k tomu mas male menu v pravo dole. ale muzes samozrejme vyuzit mysku. a pokud se divas skrz kameru tak tez same menu v pravo dole. myska tady us nema tolik moznosti ale jde treba pohyb kdys stisknes kolecko (nekdy to de stuha :-D)
No ale pokd tedy koukas kamerou tak klido mužeš v jinym viewportu pomoci move/rotate hybat tes s kamerou. Co se pak tyce uhlopřicky nebo jak to nazvat tak kdys mas oznacenou kameru tak si vjed do modifu a tam jsou moznosti dalsi .. (vseobecne me tak napda ze ta uhlopricka se da nastavit i v tom menu dole na pravo :-D)
No snad jsem ti pomohl
Mal by som taku otazku. Zacinam v 3D maxe a prechadzal som si tie tutorialove lekcie, co som tu nasiel, ale pri modelovani mp3 prehravaca som narazil na problem. Ked som chel urobit priehlbinu na tlacitka pomocou Capsule a funkcie Boolean, vyslo mi nieco divoke a neviem, co s tym.. prikladam aj obrazky..
PS: Mam aj zaskrtnute Force 2-sided.
Hmm, nemáš ten zelený objekt někde děravý? (kromě té velké díry na tom druhém obrázku)
To CommanderZ: Robil som to podla tohto navodu:
http://programujte.com/view.php?cisloclanku=2006032601-3Ds-MAX---13.-lekce
Isiel som prakticky krok za krokom a momentalne tam mam iba dve diery.. jedna ako zastrcka a druha na snurku a este zarezy.. inac nic..
Nemyslim takove diry, myslim diry, kde chybi nejaky polygon a model potom neni 100% uzavreny utvar - takovy model uz potom neni pevne teleso, ale pouha zmet polygonu, ktera nema urceno kde je vnitrek a kde je vnejsek.
Rozdil pochopis na nasledujicich dvou obrazcich. U prvniho jsem pouzil boolean na uzavrenou krychli.
U druheho jsem pouzil boolean na krychli, ze ktere jsem predtim odstranil jeden polygon.
Pro vyreseni muzes zkusit pouzit modifikator Cap Holes - ten zvladne zacelit nektere jednoduche diry
Takze som sa pokusal nieco s tym urobit, ale cez tu funkciu to velmi neslo, prisiel som ale nato, ze si tam vadili diera na snurku a ta priehlbina, ktoru som sa pokusal teraz urobit, teda ze vzdy isla urobit len jedn z tych dvoch a ta druha bola taka, ako na obrazku, co som pred tym prilozil, vyriesilo sa to ale, ked som ich spojil do jedneho objektu cez Attash a tak aplikoval Boolean. Asi to nie je najlepsie riesenie, ale zatial postacuje :D Aj tak dakujem za rady. urcite sa v buducnosti zidu..
BlueEyeG píše:#
# To pyndy: Čau, ty já jsem na tom stejně, editoval jsem to do editable mesh ale nevím co dál :))
Co přesně? Spojeni objektu? Nebo čo :-D (jestli spojeni tak vyhledej v tom editable mesh tlacitko attach :) a pak klikni na druhy objekt)
Mám problém v kurze v lekcií modelovania stromu. Hneď na začiatku, jak vyrobím tie korene, zmažem vrch aj spodok objektu a idem podľa návodu - pravým na perspective -> Configure -> záložka Rendering method - tam je menu Rendering Options a tam zapnem Force 2-sided. Ale v perspektíve je vnútro stromu stále neviditeľné. Pritom keď to nastavím v menu pre render, tak mi to vyrenderuje aj s tým vnútrom...
To Wo1f: no co mas za verzi maxe ? .. to je vcelku jedno..
No jak si to popsal tak to nasvečuje tomu že pro zobrazení ve výřezech využíváš DiretX. Tato moznost je nejlepsi a udrzi velkou scenu. takze nedpoporucuju menit. nevihoda directX je že prave neumí zobrazovat druhou stranu.. v renderu se vsak zobrazovat bude :)
Prosím muzetem poradit jak se da spojit spheregizmo a box? Zkousel sem to attachem ale to neslo.
No spojit se ani nemusí ale aby mely stalou vzajemnou polohu.
Proste mam extrudovanej "Box" a k nemu dany 2x "SphereGizmo" jenze kdyz to pri animaci zacnu otacet tak se mi kazdej ten objekt otaci podle svy vlastni osy a proto to chci nak přilepit k tomu boxu aby se to dalo animovat.
Výborně!!! Díky moc!!!
PS:Blaznivecx
Nejlepsi je vytvorit si plane a dat to na nej jako texturu.
Musis si udelat tu diru jako pevnu objekt (treba box) a pak si oznacit tu rouru a dat Create->Compound Objects->Boolean. A tam si vyberes substraction A-B
Zdravim, chtel bych se Vas zkusenych zeptat, jak lze udelat "sekane pismo". Delam v 3d maxku napisove kamenne desky a potreboval bych, aby byly napisy jakoby "vytesane" primo v desce (rozumnej boxu). Nemuzu na to zaboha prijit.
#45 thePlayer
Hoj,je tu jeden sposob ktorý využívam:
1.Vytvor si box
2.vytvori si text ,extrudny ho nech má hrubku,polku vnor do boxu
3.klik na box,=> geometry=>Compound Objects (to je v tej liste kde máš standard promitives)
klikneš na Boolean v tabulke Operation dáš Subtraction (A-B) tukneš na PIck operand B klikneš na text a je to,
ale niekedy sa stanú problémy s tým že to nesprávne spracuje, napríklad sa ti može stat že text sa tam len prilepý zle,ja to riešim potom tak že idem o krok spet na box dám sietovinu a na to sa to už lepšie prichytí ,teba vy skúšať pohrať sa s tým.
Tak eštek tomu textu
http://www.youtube.com/watch?…
tady je celý tutorial :D snad ti to pojde bez problemov s týma boolovskýma :)
Inak ked sme už pri tom texte, dnes som sa sním hral a zistil som že neviem ako 3d text ohnuť
chcel som ho otočiť okolo planéty ,klasická gula a text je okolo nej a točí sa ,skúšal som loftovanie ale to mi vždy otočilo zle a nič iné ma nenapadá,vedel by niekdo poradiť ?
BTW v čom sa robia tieto efekty ? V maxe ani adobe after effects sa mi taký particle ešte nepodaril .
2Dodo: zkusim to teda a mrknu na ten tutos. Boolean uz jsem zkousel ale nevyriznul to korektne, tak to jeste zkusim z jako tu sitovinu mno, uvidim:) A tohle by ti mozna mohlo pomoct s tim ohybanim textu ;) http://www.youtube.com/watch?v=7KsQJ8oprgI Modifikator Bend tusim.
No budem musieť najsť niejakú tému na to vyrezávanie cez boolean, tiež som to skúšal ,spravil som si prsten z pána prstenov a chcel som tam text vryť ,inak dakujem za tutorial na to ohýbanie textu pomohlo :) no ale tie boolovske mi tam nepomohli tak som to texturoval ,výsledok po niekolkých hodinách je dobrý i ked to písmo by bolo krajšie vryté, ale nedávno som našie zaujímavý tutorial http://www.youtube.com/watch?v=OmWFZiQUees&feature=related cez substance
ktoré si treba stiahnuť sa dajú robiť pekné veci možno aj ten text by sa dal dobre spraviť .
Ešte som chcel poradiť s line :preinštaloval som maxa a pri tvorbe jedného 3d loga som šiel cez line ,rýchlejší sposob,použil som modifikátor lathe aby som z line dostal 3D tvar ,pri pohlade na logo je to dobre no pri renderovaní sa mi to niejak zle vykresluje proste predná čast ako keby bola odrezaná.Popíšem príklad : spravím s LINE písmeno C použijem modifikátor lathe a je z tohoto objektu gula 3D,hodím to editable poly a do stredu tej guly ktorá bola vytvorená z LINE dám box a dám render ,po vyrenderovaní vidím ten box lebo sa mi predná čast gule stráca ,teda problem spočíva v tom ako nastaviť aby sa mi to renderovalo normálne aby to čo je vnutri gule nebolo vidieť .
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Objektové modelování — založil Anubis
Modelovani automatu — založil Gadael
Modelování vlastního pokoje — založil Sopťa
Modelování, vizualizace domu — založil miramj
Tutoriál/články - modelování — založil wise
Moderátoři diskuze