Nazdárek. Chtěl bych vědět, jak je to s právy studenta, co se týče jím napsané "písemky" :-) Komu práce patří, jestli se na ni vztahuje autorské právo, zda mám právo svou opravenou práci vidět, event. "publikovat" apod.
Jestli vám to přijde jako debilní dotaz, je to kvůli mému učiteli IVT (naštěstí mě dobré vychování brání říct, že je to děsnej VŮL =), který na mě vybafnul s tím, že od chvíle, co jsem mu práci odevzdal, je jeho a on si s ní může dělat, co chce - tedy mi i zakázat, abych ji ukázal spolužákům...
Fórum › Právo a podnikání
Písemka
No u nás ve škole ti učitel MUSÍ dát práci na prohlídnutí, eventuálně domů (na ukázání:D)
Ta práce rozhodně není "jeho", když si ji napsal ty.
A jak ti zakázal ukazovat ji spolužákům??? to ti ji vůbec nedal? to přece nesmí. A co v tý písemce bylo tak zajímavýho že se kvůli ní tam štvě? nějakej naprosto revoluční progamátorskej postup kterej on nechápe?:-)
kdyžtak si stěžuj na ředitelství, pokud tam sou chytrý lidi co naslouchaj studentům.
Už jsem hodně přemýšlel, že zajdu za "řéďou" a pokusím se nechat převelet do druhé skupiny.. Mé vysvětlení jeho nenávisti vůči mě je, že ve mě vidí konkurenci :-) Tu písemku nám (ještě dva kámoši) do ruky dal, ale poslal nás s ní každého na jiný konec třídy, abychom si ji nemohli ukazovat (to potom, co nám to výslovně zakázal a já jsem se s ním začal dohadovat, že je to přece moje písemka a můžu si s ní dělat co se mi zachce...) - možná se snaží vytvořit informační vakuum a poštvat nás tak proti sobě :-)
Mno rozhodně to ještě hodlám pořašit o občance (to doufám jednak zabere minimálně čtvrt hodiny a jednak se mi podaří občankářku dostat na "naši" stranu :-)
V té práci nic revolučního nebylo, akorát jsem mu tam napsal, že nic takového jako "rutinní běh programu" imho neexistuje, nebo že "pokud mi text v Excelu zasahuje do okraje buňky, měl bych nejspíš buňku zvětšit"... (pche, ten idiot absolutně neumí formulovat otázky, a pak se díví, že má půlka třídy 3jku)
Ještě bych se rád zeptal, co děláte v IVTčku? Já mám pocit, že ty naše hodiny by se měli honosit spíš názvem KMS (kurz moderní sekretářky) nebo tak něco...
To Zelenáč: Naprosto s tebou souhlasím ... já nebejt ve třeťáku, tak jdu na jinou školu, už mám toho režimu plný zuby (bohužel je to podbný na více školách).
v IVTčku děláme excel, takže normální žák nad tím ohrnuje nos a naučí se to tak akorát stylem "když tyhle 3 funkce dám tak a tak dohromady tak to udělá to a to" a programátor (u nás ve třídě 3) nad tím ohrnuje nos protože ta syntaxe je prasácka (všechen kód v 1 řádku a člověk se v tom má eště vyznat:D:D) a skripty ve VB samozřejmě využívat nemůžeme. Ale pořád lepší než word...
Příští rok bude HTML, takže se těšim na rámce, HTML nevalidní weby a CSS v podobě stylu na změnu barvy textu...to zas bude.
U nás děláme Packal, ale naštěstí víc "dohloubky", probíráme programování teoreticky, postupy při programování či řešení logických úloh. Máme dvakrát týdně programování u počítačů a dvakrát jsme ve třídě, kde to bereme teoreticky. Ale to je tím, že mám programování jako obor, na všeobecnym taky dělají Excel.
To All: Poraďte mi - co učit na na obyčejných (ne elektro/počítače) odborných středních školách, kde naprostá většina ve třídě nemá zájem o programování. Zajímá je "jen" icq, libimseti a youtube. Programování? Databáze? Náročnou grafiku? Myslím, že by byli ještě více otrávení, než jsou z Wordu a Excelu. Je to problém.
To Zelenáč: Řekl bych, že script souží k zautomatizování stále stejných, opakujících se činností. Např. ve všech (a nejlépe třeba třiceti, aby všem přešla chuť to dělat po jednom) dokumentech změnit typ písma a přidat číslování stránek. Nebo pro automatizaci zálohování. To myslím by mohlo být alespon na 1- ;-)
Mno... Teď ve třeťáku se mi IKT (resp. IVT) rozdělilo na PV (programové vybavení), kde právě probíráme kreslení v AutoCADu a následně nás čeká C#, o ElPo (elektronické počítače) se vrtáme v PC a děláme ty srandy, jako je diagnostika PC, instalace OS etc.; a o MM (multimedia) teď probíráme úpravu digitálních fotek a co vím, tak bude ještě střih zvuku a videa.
Jinak v prváku a druháku jsme o IKT brali také jen MS Word, Excel, Acces a PowerPoint.. A na HTML nám dala učitelka jen asi 8 hodin.
Popravde, nevim, co od stredoskolske vyuky na obecnem zamereni ocekavas. To, ze to uci clovek, co tomu nerozumi je bohuzel naprosto normalni. Kdyby to umel, tak se tim uzivi zhruba tak 3x lepe.... Ja dostal od jednoho takovyho blba na zakladce poznamku za to, ze sem udelal screenshot plochy a pak do nej v paintbrushi maloval - ze prej to nicim:D
ICQ? Libimseti? youtube?geon píše:#
# To All: Poraďte mi - co učit na na obyčejných (ne elektro/počítače) odborných středních školách, kde naprostá většina ve třídě nemá zájem o programování. Zajímá je "jen" icq, libimseti a youtube. Programování? Databáze? Náročnou grafiku? Myslím, že by byli ještě více otrávení, než jsou z Wordu a Excelu. Je to problém. #
##
#To Zelenáč: Řekl bych, že script souží k zautomatizování stále stejných, opakujících se činností. Např. ve všech (a nejlépe třeba třiceti, aby všem přešla chuť to dělat po jednom) dokumentech změnit typ písma a přidat číslování stránek. Nebo pro automatizaci zálohování. To myslím by mohlo být alespon na 1- ;-)#
##
##
#
Nauc ich v pythone naprogramovat jednoduchy komunikacny LAN klient a HTML, konkretne na priklade vytvorenia vlastnej prezentacnej stranky :)
Já to myslel vážně.
Nebo jinak: postavit na serveru libimseti nějaké vhodné učivo, něco, co by se mohli naučit nového, co by jim třebas k něčemu v životě mohlo být. Aby dělali věci, které je baví (libiseti), ale aby se taky učili věci jiné současně, které se jim v životě hodí. Vymyslet tématický blok na 3 týdny po dvouhodinovce, zakončený jakousi samostatnou prací z věcí, které se v průběhu tématu naučili. Ha, tak jsem zvědav! ;-)
geon píše:#
# To All: Poraďte mi - co učit na na obyčejných (ne elektro/počítače) odborných středních školách, kde naprostá většina ve třídě nemá zájem o programování. Zajímá je "jen" icq, libimseti a youtube. Programování? Databáze? Náročnou grafiku? Myslím, že by byli ještě více otrávení, než jsou z Wordu a Excelu. Je to problém.
Určitě je to těžký (vidím to denně kolem sebe) a po této stránce učitele naprosto chápu, ale mě osobně spíš trápí způsob výuky. Snesu nějaký to nezajímavý téma, ale když ten učitel mluví jak vychovatelka ve školce, co čte dětem pohádku a snaží se je uspat, tak mě spíš zkazí náladu. Prostě nezaujme ani když probíranou látku neznám a zajímá mě (občas). Ještě hůř si připadám, když mi učitelka ve třeťáku začne vysvětlovat, co je to ten modrej proužek nahoře (ve WinXP). Stejně tak nechápu, proč musím dvě hodiny strávit nad blbýma vektorovýma křivkama.
A to mluvím jen o první části odborných předmětů, ten zbytek taky není žádná sláva. Asi je to nutný zlo ;)
PS: libimseti.cz neznám, takže mě toho moc nenapadá
Ja som to myslel vazne tiez :Dgeon píše:#
# Já to myslel vážně.#
##
#Nebo jinak: postavit na serveru libimseti nějaké vhodné učivo, něco, co by se mohli naučit nového, co by jim třebas k něčemu v životě mohlo být. Aby dělali věci, které je baví (libiseti), ale aby se taky učili věci jiné současně, které se jim v životě hodí. Vymyslet tématický blok na 3 týdny po dvouhodinovce, zakončený jakousi samostatnou prací z věcí, které se v průběhu tématu naučili. Ha, tak jsem zvědav! ;-)
Aj ked je pravda, ze s tym komunikacnym klientom som trosku uletel... Ale to druhe uz tak nerealizovatelne nie je, nie?
Zůstanu u původního dotazu.
Učitel NEMÁ právo ti v tomto zakazovat, jelikož je to omezování osobní svobody (Alespoň bych to do této kategorie ještě zařadil). Škola jako taková má právo pouze na čtvrtletní a pololetní písmené práce, které může POUZE archivovat pro pozdější využití.
Pokud ti zakazuje ukázat spolužákům písmenku, ty to přesto porušíš a on tě bude nějak "sankcovat", porušuje tím minimálně zákon.
Na slohovou práci se autorské právo samozřejmě vztahuje.
Nejsem moc na tohle odborník, více ti řeknou jiní lidé.
To geon : Proč hned databáze nebo náročnou grafiku? Myslím že html by se lidi učili radši než excel. Rozhodně radši než půl roku dělat s řešitelem v excelu :smile7:
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
pecan987 napsal:
No moje hodina informatiky vypadá tak že přijdu, zapnu pc, připojím se na IRC, přihlásím se na logmein.com, udělám za pět minut zadání v excelu a pak si dělaám co chci :-D
To mi neco naramne pripomina.... :smile1:
To geon : Tohle se dá převést na jakýkoliv jiný předmět. ,) Je škoda, že se takové argumenty uplatňují na IT, ale v češtině se musíme učit vývoj jazyka českého, v biologii mnohdy stavbu částí buněk a další věci, které se hodí jen na to, aby bylo o těch předmětech co dělat a poté z čeho maturovat (pak můžeme historii literatury v pohodě zapomenout - dovednosti podle mě akorát na tu maturitu a aby člověk šel s ostatními - "když jsme se to učili my, tak proč ne vy"). Opravdu to jinak nevidím. :/
Pro mě je grafická tvorba, kódování a programování tvůrčí až umělecká činnost, což o sobě nemůže tvrdit většina předmětů, a jako taková přináší výsledky - okýnko zabliká, něco vypíše, obrázek je pěknej (občas :D) a člověk má hnedka radost, že něco udělal a navíc aspoň trochu pochopil, cože se to v počítači děje. Asi jde o zaujatý názor, pro mě je atraktivnější tvůrčí činnost než "radost" z toho, že jsem se naučil x-stránek blbostí, které po první písemce mohu zapomenout. :/
Btw: Kouká se snad v jiných předmětech na to, o co je ve třídě zájem? :)) Nejhorší je však ta zvířeckost, že i IVT seminář je brán jako pohodový předmět - přihlásí se tam právě takoví milovníci ICQ atd a pak programátore trp. ://
Snad se to tu nezvrhne ve flame, i když asi sám přidávám do ohně. :) :X
To Orcslayer : Velmi povedený názor! Naprosto souhlasím, zvláště s tímto:
Btw: Kouká se snad v jiných předmětech na to, o co je ve třídě zájem? :)) Nejhorší je však ta zvířeckost, že i IVT seminář je brán jako pohodový předmět - přihlásí se tam právě takoví milovníci ICQ atd a pak programátore trp. ://
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
Dodatek - není to brojení proti učení excelu atd ani proti jiným předmětům (sic mě některé strašně štvou :D). Jak to tak po sobě čtu, vypadá to strašně extrémisticky. :)) (Smrt ostatním předmětům, jíst jen křemík a zapíjet bitama! :D :D)
To vsetko je pekne. Lenze C# a podobne by sa malo preberat len na skolach, ktore su na informatiku a programovanie zamerane.
Musite si uvedomit, ze informatika nie je len programovanie. Informatika je veda o informaciach a spracovavani informacii, ich uskladneni a uchovavani. Cize do oboru informatiky patria aj kniznice, tlac, televizia a ine media. A teda je uplne spravne, ze sa na hodinach informatiky prebera excel, word a podobne.
Pokial tvoja skola nie je zamerana na programovanie, tak potom to je spravne, pretoze sa to ucivo zameriava na to co vyuzije drviva vacsina z vas.Zelenáč napsal:
To Smokie : Tobe pripada spravne, kdyz se CELOU DOBU (tri ctyri roky) ucime POUZE nejaky MS Office, jeste kdyz si sam rekl, ze do informatiky patri i nepreberne mnozstvi uplne jinych (rekl bych i dulezitejsich) veci?
Ked sa odvolavas na moje tvrdenie, tak ti neuniklo, ze som pisal, ze informatika je veda o informaciach a balik MS Office nie je nic ine ako balik nastrojov pre spracovavanie informacii.
To Smokie : Nejde o to, je to ucit, ale ukazat moznost. Nikdo nechce aby delali vlastni icq klient, ale trebas kalkulacku. Navic dostanou tim zaklady algoritmizace.
A to, ze se musi naucit Office je bez debat, budou to nejspis cely zivot potrebovat (nekteri)
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
C++ písemka, rychle — založil dada
Moderátoři diskuze