zdravim vsetkych chcel by som sa opytat co vsetko potrebujem pre vyrobu hry myslim ake znalosti programi a podobne som v tom uplny zaciatocnik ako myslim v programovani tak pls poradte co mi treba do zaciatku?s grafikou som dost skuseny ale o programovani neviem vobec nic ale vobec tak mi pls napiste o tom nieco:-)
Fórum › C / C++
Vývoj hry
To vasilij : v podstate nic moc, staci ovladat niektory s programovacich jazykov, poznat vseobecne datove struktury a algoritmy a mozte sa dotoho pustit, ak vam grafika neroby problemi tak to je vase +, ako tu uz bolo povedane popozerajte sa tunak na fore, uz sa to tu niekolko krat riesilo, tiez navstivte http://www.ceske-hry.cz/forum/index.php, kde najdete vela zauimaveho a ked uz vtom budete, mrknite sa aj tu http://www.avc-cvut.cz/avc.php?id=1290, taky Mgr.Antonín Hildebrand, Illusion Softworks, Návrh animačního systému pro 3D Engine z 2005 to fakt stoji zato, alebo Mgr.Aleš Bořek, Návrh a implementace 3D grafického enginu z 2004
To AdamHlavatovic : aha ok a co su algotymi a vseobecne datove struktury?inak dik za odpoved
algoritmus je subor pravidiel, instrukcii, ktore hovoria otom, ako postupovat aby sme dosiahli urcity ciel.
datova struktura je lubovolne usporiadanie primitivnych, alebo uzivatelskych datovych typov.
To Anonymní uživatel : http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithm ; http://en.wikipedia.org/wiki/Data_types ; http://en.wikipedia.org/wiki/Data_structures urcite je toho jeste vic na precteni takze hledej a studuj s timto ti nikdo nepomuze...
aha dik a ak by som sa to naucil aj algorytmi aj tie datove...tak potom co dalej?
To Anonymní uživatel : MYslim, ze daleko lepsi je zacit se ucit jazyk, vsechny tyto popjmy dojdou casem....
Jinak si projdi forum, je tu toho azaz
A z tvych prispevku soudim, ze se chces naucit algoritmy, datove struktury a potom za vecer konkurovat CryEnginu 2......TA ti dopredu rikam, ze to mozna dokazes az tak za 1rok nonstop (myslim tim cisty cas) programovani a to jeste v tymu minimalne 50lidi.....
lol ja chcem na zaciatok vytvorit aspon tetris alebo nieco take ne to cryengine len chcem vadet co na to potrebujem
To Anonymní uživatel : to kludne mozte! v momente ked budete ovladat nektory s programovacich jazykov, poznat zakladne datove struktury a zakladne algoritmy, potom si nastudujete zakladnu pracu s niektorou z grafickych kniznic a mozte sa dotoho pustit, ale urcite by ste mal predtym prestudovat nejaku literaturu zaoberajucu sa programovanim hier, ktora objasni veci ako gameengine a podobne.
To Al : pokial si zozenie kvalitnu literaturu a bude sa zaujimat len o veci, ktore pri programovani tetrisu nezbitne potrebuje, kludne to cele moze dat do kopy za jeden mesiac, mozno aj skor
ok celkom ste mi pomohli dik uz len mohli by ste mi odporucit naku literaturu aby som vedel
To Anonymní uživatel : Tatris...JAj ten se tedka mesic snazim udelat.......Ale predchazel tomu skoro rok v C++(konzole) a pred 4 rokomam rok v pascalu(mezi tim byla 3D grafika...)
To yaqwsx : hold nie kazdemu sa to podari :(
Tak kvalitní literatura doporučuju:
Učíme se programovat v jazyce C - V.Kadlec
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/ucime-se-programovat-v-jazyce-c/
a Učebnice jazyka C - P.Herout
http://kopp.cz/www/index.php?product=160&aln=cz&MTForm=6f35565bcab9e389c265b64f022f7221
ok no a este ze pomohlo by mi ak by som si stiahol nejaky 3d engine napr torque ggame engine alebo nieco take?
To Anonymní uživatel : no vzhladom nato ze som ziadnu knihu o programovani hier este neprecital, tak zrejme nemozem doporucit tu najvhodnejsiu. co sa tyka cesky pisanych knih tak viem (aj ich mam) o nasledujucich Naucte se programovat pocitacove hry za 24 hodin (tych 24 hodin je tam len kvoli tomu, ze kniha ma 24 kapitol) a dalej tu mam Vyvoj her v jazyku java od D. Brackeen, Grada od ktorej vela ocakavam, ale este som nemal tu cest.
To Anonymní uživatel : nie nepomohlo (ale skisit to mozte), ide oto ze 3d engine je relativne velmi abstraktna a zlozita zalezitost a ak k tomu enginu nieje detajlny popis jeho casti a pouzivanych metod, tak vam to moc nepomoze. na druhu stranu budete shcopny takyto engine pouzivat, budete vediet ako to asi zhruba funguje a mozno aj vnom zhotvite nejaku hru, to vsak neznamena ze danej veci rozumiete, lebo vediet nieco pouzivat a rozumiet tomu ako ta vec pracuje su dve rozdielne veci.
Nejobsahlejsi knihou o C++ v Cz je urcite
Mistrovstvi v C++
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/mistrovstvi-v-c-3-aktualizovane-vydani/
A pak takovou torchu netradicni knihou, ktera pouziva neobvykly sty vysvetlovani je
Rozumíme C++
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/rozumime-c/
no a jak sa da ten engine spravit do hry su tam nake subory a ako dosiahneme s toho hru?
Anonymní uživatel
no a jak sa da ten engine spravit do hry su tam nake subory a ako dosiahneme s toho hru?
Až se naučíš základy a projdeš si tak rokem, dvěma, praxí, odpověď nalezneš sám. Čím víc se budeš tady ptát, tím později nějakou hru uděláš ;o)
aha no ok vsetkym pojdem si kupit knihy a budeme sa ucit:-)
yaqwsx napsal:
Nejobsahlejsi knihou o C++ v Cz je urcite
Mistrovstvi v C++
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/mistrovstvi-v-c-3-aktualizovane-vydani/
A pak takovou torchu netradicni knihou, ktera pouziva neobvykly sty vysvetlovani je
Rozumíme C++
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/rozumime-c/
Mistrovství mám doma, môžem odporučiť, ak nevieš nič o programovani, určite si zožen. A potom ak to budeš vedieť tak pre C++ je v slovenčine Programujeme 3D hry v C++ a ďalej v angličtine Beginning Cpp Game Programming, Creating Emotion In Games, Mathematics for Game Developers, OpenGL Graphics Through Applications, Physics for Game Programmers, Programming Game AI by Example. Potom jedna príručka k výbornému Game Enginu: Pro OGRE 3D Programming. Ak toto všetko zvládneš, môžeš sa pustiť do 3D hier profesionálne ;)
no ok:-)
To yaqwsx : sucitim svami, ba co viac mam obdobny problem, ale to na veci nic nemeni, casu mame kazdy, kazdy den rovnako a to 24h.
To w3q : pokial sa date na ten tetris touto cestou tak potom sa vam ho podary dat dokopy fakt tak za 1-2 roky (ak to vobec vydrzite)
To AdamHlavatovic : Ja neplánujem robiť tetris, a nepísal som knihy ktoré potrebuje k tvorbe jednoduchého tetrisu. Tieto knihy popisujú problémy tvorby 3d hier na (možem povedať že)profesionálnej úrovni. Nemám totiž pocit že pri tvorbe tetrisu treba napr. nie akú extra matematiku pre vývojárov, alebo nebodaj fyziku pre vývoj hier(viď. názvy kníh).
To w3q : moj prispevok bol smerovany na uzivatela vasilij, Anonymní uživatel a reagoval na tvoj zoznam, tod vse.
nechtelo by to napsat clanek "jak zacit s programovanim her" analyzou vsech tehle threadu? docela by se tim vsem usnadnil zivot)
na druhou stranu bych se ale asi nepobavil nad takovymito prispevky:
Anonymní uživatel napsal:
aha dik a ak by som sa to naucil aj algorytmi aj tie datove...tak potom co dalej?
takto prime videt svoji budoucnost musi byt jiste krasny pocit. pripomelo mi to davnou reakci jedne me spoluzacky na vyzvu k napsani slohove prace v nemcine: "ale vzdyt jeste nezname vsechna nemecka slovicka!!!"
zapreve vasilij a ja(anonymni uzivatel)sme rovnaka osoba:-)lebo potom sa mi uz necelo pisat ten nick a za druhe"niekde sa zacat musi"
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Vývoj nové online hry — založil velurex
Vývoj nové online hry — založil velurex
Parťák na vývoj dobrodružné konzolové hry. — založil Tomáš Roj
Hledá se team pro vývoj hry — založil Strmy
Hľadáme programátora na vývoj prototypu hry v Unity — založil Rodolfo
Moderátoři diskuze