zdravím všetkých...mám otázočku lebo chcem ftom mať už konečne jasno
Ako sa delia jednotlivé jazyky C,C++,C# (napr. kde zaradíme Win32API,OGL,DX...).
Ďakujem :sport:
Fórum › C / C++
Delenie C
Moc jsem nepochopil ot?zku, ale jestli mysl??, jak? je mezi nimi rozd?l, tak ?C? je z nich nejstar??, nen? OOP(Objektov? orientovan?).
C++?Vych?z? z C, d? se v n?m programovat v C, je OOP.
? C#?Je od Microsoftu, je OOP, je pou??v?n na platform? .Net framework,a n?kdo ??k? ?e je podobn? C++.
hlavo napsal:
a kde zaradíme Win32API,OpenGL,DirectX ... toto nechápem
C...C# jsou jazyky
Win32API,OpenGL,DirectX jsou knihovny funkcí které tyto jazyky využívají. Ty funkce jsou tu proto aby jsi si všechno nemusel dělat sám. (btw: což je v dnešní době téměř nemožné
hlavo napsal:
mohol by si mi dat nejaky zoznam vsetkych kniznic aby som vedel do buducna ked si budem vyberat naco sa budem chciet specializovat ?
V?echny? T??ko, t??ko, j? jen tak okrajov? v?m o knihovn?ch Allegro, Cleanlib a Glut, OpenAL ale je jich mnohem v?c.....
Ale ty z?kladn? (nejb??n?j??) se daj? srovnat do t?to tabulky
.............................................................
. . Tvorba oken, spr?va OS . Tvorba grafiky .
.............................................................
.Pro OS Win . Win 32 API . DirectGraphic* .
.............................................................
.Multiplatformn? . SDL . OpenGL .
.............................................................
*(spad? do Direct X, kombinuje Direct3D a DirectDraw)
Knihovny jsou přece záležitost, kterou si může udělat každý. Jde jenom o to napsat kus programu s různýma funkcema, zkompilovat to a hodit k tomu nějaký manuál a hlavičkový soubor a máš to čemu se říká knihovna - kus kodu určený k přilinkování do tvého programu, abys pak mohli využívat jeho funkce.
==> knihoven asi bude hodně
skocka napsal:
Knihovny jsou p?ece z?le?itost, kterou si m??e ud?lat ka?d?. Jde jenom o to napsat kus programu s r?zn?ma funkcema, zkompilovat to a hodit k tomu n?jak? manu?l a hlavi?kov? soubor a m?? to ?emu se ??k? knihovna - kus kodu ur?en? k p?ilinkov?n? do tv?ho programu, abys pak mohli vyu??vat jeho funkce.
==> knihoven asi bude hodn?
Jj, ale mysl?m ?e v tomhle ohledu tazatel necht?l zn?t knihovny nap? pro kombinatoriku, ale hlavn? knihovny pou??van? pro v?voj her (alespo? to d?v? dotaz tu?it).
Druh? v?c - to ?e by si n?kdo v dne?n? dob? napsal knihovnu pro pr?ci s grafikou nen? moc pravd?podobn?, proto?e, p?iznejme si, kolik procent program?tor? dnes um? pracovat p??mo s grafickou kartou a jsou ochotni otmu ob?tovat ?as aaby n?co takov?ho napsali? J? t?eba osobn? bych nevykreslil ani pixel...
Ale jinak ano, b??n? si program?to?i p??? vlastn? knihovny fc
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Aké delenie ? — založil Michal Vrábel
Delenie s double - c++ — založil lukas.balaz
Delenie v PHP — založil Anonymní uživatel
Delenie 2 float-ov — založil lukas.balaz
Delenie celeho AX — založil andy
Moderátoři diskuze