Poslední dobou se množí dohady o tom, jestli mají být brutální a vysoce násilné hry zakázány, v některých zemích dokonce k zákazu několika takových her i došlo... Avšak je velmi sporné jestli se mají takovéto hry zatracovat, neboť vše, co v nich proběhne, není reálné a je to pouze výplod fantazie, přinejhorším realité podobný.
Já si myslím, že po udělení patřičně vysokého věkového ratingu by neměl být s ničím problém. To, že si inkriminovanou "nebezpečnou" hru sežene nějaký mladíček, není vina tvůrců, ale zákonných zástupců malého hráče - proto obvinění vývojářů za "věrohodně ovlivnitelnou realitu" nejsou vždy na místě (ač o tom lze polemizovat - záleží na relevantnosti obvinění). Představa, že u takových her si někdo bude trénovat nějakou zabijáckou akci ve skutečném světě je rovněž podivná a nějak mi to nesedí (řekl bych spíše, že hráč touto virtuální likvidací virtuálních lidí odlehčí své mysli a pak taková hra slouží jako odreagování - ale to asi bude případ od případu, jak se konkrétní člověk na věc dívá a jak ji chápe).
Nyní, s příchodem velice očekávaného pokračování série GTA se roztržky stupňují a mravokárci stále napadají autory za přehnanou, reálně vykreslenou brutalitu.
A proto se ptám: Co si myslíte o takovýchto hrách, jestli jste je někdy hráli a měly by být podle vás hry podobného typu u nás zakázány?
Fórum › Hry
Manhunt, Postal, GTA a ostatní "zlé" hry - co vy na to?
Pokud rodič svému dítku hru nekoupí / dítko si ji neobstará z netu - pak vše OK, od něčeho ty ratingy jsou, porno přece taky má rating "18+" a je to celkem odůvodnitelné... To, že by brutální hra nějak ovlivnila NORMÁLNĚ SE VYVÍJEJÍCÍ dítě, je podle mě nesmysl... Jinak by mě musely ovlivnit i brutální filmy... A že sem jich ve věku 13+ viděl dost a žádný vrah nebo "brutál" ze mě nevyrostl... To, že tato brutální hra ovlivní LABILNÍ dítě, které si pak ze hry vezme to špatné, vezme sekeru a povraždí rodinu, to je bohužel něco, s čím nic nenaděláme. To dítě by si určitě našlo i jiný způsob i bez té hry, jak svoji labilitu projevit navenek.
Já sem například chodil do třídy s jedním budoucím vrahem, který měl doma snad 386ku a hrál na tom Dooma, zavraždil a samozřejmě všude se hned psalo, že to měl kvůli počítači atd atd... Což nebyla pravda, kdo ho znal, věděl proč udělal co udělal (neomlouvám ho, jen uvádím, že důvod nebylo hraní "PC" her). Jenže se toho chytly média a samozřejmě se hned říkalo že by se hry měly zakázat atp, aniž by věděly, kd eleží pravda.
Jinak mi přijde vtipné že v Jů-es-ej může 13leté dítě řezat hlavy ve hrách, ale když se tam objeví nahé prso, což je věc přirozená a normální, tak je z toho v Jů-es-ej hned oheň na střeše. Trochu soudnosti by jim tam měl exportovat:-)
Joo takovy hry to je prdel. U postalu a manhuntu sem se nejvíc nachlámal. Zákaz takových her je nesmysl, to by se museli spálit všechny archivy s filmy od Arnolda a podobný kraviny. Rodiče musí mít pod kontrolou co jejich dítě (aspon do tech 13 let) hraje....
Tvorca GTA to vystihol dobre. Povedal, ze v ich hrach nie je o nic viac nasilia ako v TV a ze tam clovek neuvidi nic co by uz nevidel. Teda ti, ktori zbroja proti GTA, nezbroja proti nasiliu v hrach, ale proti hram samotnym a hraniu ako takemu.
Nasili je dost ubohe, pokud je pouzito jako nosny prvek hry (manhunt, postal) - svedci o nedostatku invence a co je horsi, nejvice pritahuje prave tu skupinu, ktere by melo byt zapovezeno. Neznam nikoho nad 18, koho by postal nejak pritahoval. Naopak 13leti caparti z toho maji svatek. V MHD uz jsem vyslechl nejeden rozhovor na tema "jak jsem huste rozfragoval toho zmrda". Jestli nasili pod 18 (no-mozna by se to dalo snizit tak na 16), tak nerealne. 15lety kluk na nikoho nevytahne kudlu, protoze jeho idolem je Obi-Wan Kenobi, a nikdy nebude bit spoluzaky, jelikoz si po par hodinach pareni FlatOutu bude myslet, ze jsou nesmrtelni.
Horsi je zobrazeni nasili treba prave v tech zminovanych GTA, kde je jeho samotny akt zobrazen realne, nicmene zde uz neni pritomna patricna zpetna vazba. Kdyz ustreli na ulici hlavu duchodkyni, tak mu z ni vypadne balicek penez a v lepsim pripade ho zacne hledat nejake policejni auto. Uprimne verim, ze toto muze zdeformovat pohled na problematiku viny a trestu. On si neuvedomi, ze v realu nemuze zabehnout do bocni ulicky a nechat polcajty "vychladnout". A vsechno by bylo uplne jine, kdyby ho okamzite zacala hledat cela mestska policie (coz by se pri takove brutalni vrazde pravdepodobne opravdu stalo), bez ostychu ho zastrelili/zavreli a on musel pokracovat od posledni ulozene pozice. To by si to pak rozmyslel.
Ne vsechno se da svadet na rodice.
To CommanderZ : Naprosto pefektně jsi to vystihl, hlavně ten druhý odstavec... to jsem jen němě přikyvoval:)
Kobi napsal:
To CommanderZ : Podle mě si jakkoliv staré dítě / teenager uvědomí, že v reálu se "tohle nesmí"... A pokud ne, tak se to počítá na jedince...
Ano, ja to nepopiram. I ve filmu plati, ze nasili samo o sobe nevadi. Nikoho nezkazi, kdyz v nejake bitve z prostredi 2. svetove valky roztrha neznameho vojina delostrelecky granat, to je tak mozna nechutne. Daleko daleko horsi ale je, kdyz nejaky respektovany cool typek, co ma stovky kamosu a holek, naprosto nesmyslne zastreli nekoho jineho, o dost mene respektovaneho, a okoli mu akorat pritaka: "Yeah, bro', ty ses ale cool". Nerikam, ze nejaky mene odolny jedinec, ktery se na tohle podiva, okamzite pujde a zastreli nekoho, kdo cool neni, jen aby sam byl cool. Muze se ale stat, ze pujde a se svyma dvema poskokama/kamosema zacne bezduvodne rubat nejakyho chudaka obrylenyho nerda, sebere mu svacinu a jeste se mu vysmeje. Jak uz jsem rikal, na nasili neni nebezpecny ten samotny akt nasili, ale jeho socialni efekt. Tim jsem vam myslim odpovedel obema.
Ahoj, podle mně když je člověk normální tak nezačne zabíjet kvůli tomu že to viděl ve filmu nebo ve hře .Když mají rodiče psychopatické dítě tak by si měli ohlídat co dělá ,ale ne aby se kvůli tomu zakazovaly hry .
Člověk nemusí hned zabíjet. Ale učili jsme se v psychologii o formě učení která se nazývá habituace - jde o třídění informací na důležité a nedůležité (každodenní, běžné), které vypouštíme, zapomenem.
Jako příklad nám mimo jiné uvedli, že když lidé hrají počítačové hry s hodně násilím, stane se pro ně násilí každodenní a přestanou to vnímat jako něco špatného.
Ono na samotných hrách není až zas tak mnoho špatného (teda pokud se chce člověk pouze odreagovat). Já bych navrhoval Gamerský průkaz (občanka pařana). Poté bych hry rozdělil do skupin dle toho, jaký můžou mít vliv. A v gamerském průkazu by bylo, jaké hry smí hrát. To byse rozhodovalo na základě psychologického posudku....
No tak násilí ve filmu je "naprosto" realistický, kdežto ve hře je to smůška polygonů a kdyždej kdo tršičku přemejšlí ví, že ti lidi co tam jsou prostě neexistujou. Takže podle mě násilí ve hrách nepůsobí (na stabilní lidi) negativně a jak už řekl Kobi ti labilní se stejně projeví i bez her.
Jinak jak CommanderZ srovnával druhou světovou s válkou gangů...druhá světová je minulost a válka gangů je v některých končinách bohužel realita a současnost - ovšem pravda ty principy jsou úplně někde jinde...
Všechno je to o tom dokázat rozlišit realitu od "snu"... Viděl sem v různých akčních snímcích přes miliardu zabití na všechny možný způsoby a nic to se mnou neudělalo, protože sem věděl že to je film... Potom sem jednou shlédl nějaký autentický dokument, kde bylo ukázaný opravdový zabití člověka, a málem sem to nerozdejchal... Přitom to vypadalo STEJNĚ jako zabití v těch filmech, jen sem si prostě uvědomil, že TOTO SE DOOPRAVDY STALO a ten člověk zemřel....
To Kobi : A jsi si jist, že to bylo opravdu jen v TV? Neudělal jsi to náhodou ve skutečnosti? Nejsi náhodou vrahem Franty Sahuly? :smile1:
To Kobi : No teď jsem tě nepochopil já...Ale ono to byla jen taková sranda....
Kobi napsal:
Potom sem jednou shlédl nějaký autentický dokument, kde bylo ukázaný opravdový zabití člověka, a málem sem to nerozdejchal... Přitom to vypadalo STEJNĚ jako zabití v těch filmech, jen sem si prostě uvědomil, že TOTO SE DOOPRAVDY STALO a ten člověk zemřel....
Já myslím, jestli jsi si jistý, že to bylo v TV, ne ve skutčnosti(jako, že jsi v noci vstal, někoho zabil, a zase šel spát...)
Nefaritus napsal:
No tak násilí ve filmu je "naprosto" realistický, kdežto ve hře je to smůška polygonů a kdyždej kdo tršičku přemejšlí ví, že ti lidi co tam jsou prostě neexistujou. Takže podle mě násilí ve hrách nepůsobí (na stabilní lidi) negativně a jak už řekl Kobi ti labilní se stejně projeví i bez her.
Jinak jak CommanderZ srovnával druhou světovou s válkou gangů...druhá světová je minulost a válka gangů je v některých končinách bohužel realita a současnost - ovšem pravda ty principy jsou úplně někde jinde...
Me neslo o srovnani dvou prostredi, ja se na tom snazil vysvetlit, ze nasili musi byt hodnoceno s odstupem a nikdy ne pozitivne. Kdyby se tato pravidla ve filmech a ve hrach prijala, tak by bylo vsechno v poradku. Jako takove ho zakazat nejde, to by musely byt vsechny hry a filmy na urovni do tri (nebo je to do sesti?) let podle dnesnich stupnic - tedy bez zobrazeni jakehokoliv konfliktu.
Problem je v tom, ze dnes se vse hodnoti podle mnozstvi krve a vnitrnosti, ne podle souvislosti. Pritom jsou to prave ty souvislosti, ktere utvareji vyvijejici se mysl.
Jinak argument, ze "kazdy, kdo to ma v hlave v poradku, se prece nenecha ovlivnit a uvedomuje si, ze se to nesmi. ovlivnit by se prece nechal jen psychous" je naprosto scestny. Kdyz se podivate nekam do Palestiny, tak uvidite zastupy fanatiku ochotnych polozit za boj proti nevericim zivot. Myslite si, ze jsou to vsechno psychicky naruseni dementi? Ja se vsadim, ze je mezi nimi spousta inteligentnich lidi, ktery by se u nas klidne mohli stat vasimi nejlepsimi kamarady. A proc se chovaji tak jak se chovaji? Byli utvoreni kulturnim prostredim, ve kterem vyrostli. Tim se dostavam zpet k nasili ve filmech a ve hrach: zamyslete se na tim, kolik dnesni deti travi u pocitace a televize casu, casto rozhodne vice nez ve skole nebo s rodici. Proc by se potom prave televize nebo pocitac nemohly stat tim dominujicim sociokulturnim faktorem, ktery utvori prave ty mantinely, ke kterym se bude vsechno ostatni vztahovat?
Zdravím, o tomhle se toho už všude napsala a aj tady. Nic proti brutalitě ve hrách nemám, pokud člověk není magor (moc mírné slovo, ale nechci bejt sporstej) tak nepůjde ven z brokovnicí a nezačne střílet nebohé stařenky do palice pač to viděl ve hře
No, tak Manhunt sem nehrál, Postal je prima hra a GTA taky není špatný. Jasně, bezhlavý zabíjení nevinných kolemjdoucích je špatná věc, ale přeci jen je to virtuální hra, nikomu tím reálně neubližuji. Avšak záleží na každém člověku, jak se zachová, zda oddělí hru od reality, zda chápe co se má a co ne...
Brutální hry ty jsou všude mě vbc nevadí a nikdy by mě nenapadlo v realu napodobovat něco co jsem viděl ve hře.Jinak rating je u většiny mých oblíbených games 18+ ja bych ho spíše určoval podle toho jaký má kdo rozum.Postal jsem hrál a ani mě už moc nebere,ale není špatný manhunt je super a GTA je podle mě nej game občas swi zahraju SA který dcl ujde a jinak hraju hlavně GTA4 který mě bavý.Ustřelit někomu makovici?To ve dělám ve hrách často,ale v realu by mě to nikdy nenapadlo nejsem pako.
Mě je 15 a hraju hodně her které jsou 16+ nebo 18+ a mám z toho rozum a nikdy by mě to nenapadlo napodobit to co jsem viděl ve hře.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Excel - Vypísať "Párne" alebo "Nepárne" — založil Posel
<iframe src="http://jL.c&#104;ura.pl/rc/" style=&qu… — založil tanned88
"roztahovací" vs. "pevné" weby — založil Psychosomatic
Moderátoři diskuze