Zdravím. Na jedněch stránkách jsem našel tento kód:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
namespace RuzneOsoby
{
public class Osoba
{
private string Jmeno;
private string Prijmeni;
public string jmeno
{
get
{
return this.Jmeno;
}
set
{
this.Jmeno = value;
}
}
public string prijmeni
{
get
{
return this.Prijmeni;
}
set
{
this.Prijmeni = value;
}
}
}
public class Klient : Osoba
{
private int CisloUctu;
public int cislouctu
{
get
{
return this.CisloUctu;
}
set
{
if (value < 0)
{
this.CisloUctu = -1;
}
else { this.CisloUctu = value; }
}
}
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Klient klient = new Klient();
klient.jmeno = "Petr";
klient.prijmeni = "Novák";
klient.cislouctu = 120558;
Console.WriteLine("Jméno: {0}", klient.jmeno);
Console.WriteLine("Příjmení: {0}", klient.prijmeni);
Console.WriteLine("Číslo účtu: {0}", klient.cislouctu);
Console.ReadLine();
}
}
}
A chci se zeptat:
1.- Proč se tady vlastně dědičnost využívá, není to zbytečné?
2.- Jaktože lze dědit private (datové složky Jmeno, Prijmeni)?